Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací
25.5.2021 | Petr Miler
Když se tři snaží o totéž může být pokaždé výsledkem něco úplně jiného. V případě klání dvou soků z líhně koncernu VW to tak úplně neplatí, třetí do party v podobě favorizovaného BMW ale totálně pohořel.
Je to svým způsobem fascinující, ale v momentě, kdy se z dieselů po dekádách kompromisních výsledků staly relativně čisté, relativně tiché, přesto průběhem výkonu nadále příjemné a přes všechna komplikovaná protiemisní opatření úsporné pohonné jednotky, se z nich současně staly zatracované motory. Řada automobilek tak nad nimi zlomila či láme hůl, Němci jim ale zůstávají věrní.
I v této době tak nabízí výkonné naftové kompakty v podobě VW Golf GTD nebo BMW 120d a Škoda Octavia RS TDI Combi, byť nejde o německé auto, žije z německé techniky. Přesně tyto tři stroje se neobvykle sešly v klání v dynamice pořádaném Matem Watsonem z Carwow na jednom z britských letišť a navzdory zdánlivé nudnosti takového závodu je nakonec hodně na co dívat.
Soupeři jsou to skutečně vyrovnaní - všichni váží kolem 1 500 kg, mají motory dvakrát s 200 a jednou se 190 koňmi (to v případě BMW) a vždy 400 Nm. Mají automatické převodovky (u koncernu VW dvouspojkové, u BMW s hydrodynamickým měničem) a pohon předních kol. Snad kdykoli v minulosti by v takovém klání rozmetalo soupeře bez ohledu na výkon BMW, jenže časy se mění a současná řada 1 je nejen odvar jejích předchůdců, ale i konkurenčních strojů mnohem obyčejnějších značek.
To je nakonec na celém srovnání to nejzajímavější, neboť BMW, ač je nejdražší, je z celého tria jasně nejhorší. Nechytá se absolutně v ničem a i od dieselového kombíku Škody je zašlapáno ve zrychlení z místa, jakémkoli pružném zrychlení a snad jen na brzdách dokáže aspoň s ním držet krok. Pro BMW je to totální dehonestace, neboť přepřáhnutím na přední pohon se tak trochu snížilo na úroveň svých mainstreamových soupeřů a pak v jejich vlastní hře dostalo na frak. Za nás navíc můžeme dodat, že i pocit z řízení je v řadě 1 vedle Golfu a Octavie jasně horší, na design si pak raději udělejte názor sami.
Přesuňme se k úspěšnějším vozům. Golf s Octavií jsou vzhledem k totožnému pohonu pochopitelně vyrovnanými soupeři a vzhledem k menší hmotnosti lehčího Golfu je to právě on, kdo obvykle tahá za delší kus provazu. Jedinou výjimkou je pružné zrychlení s předem zařazenou rychlostí ve sportovním režimu, kde Škoda osvědčí zřejmě lepší aerodynamiku delší karoserie kombi.
Co stojí za pozornost - Mat se rozhodl změřit spotřebu všech aut dle těchto dynamických klání, což jistě povede k jednomu z nejvyšších čísel, jakých z nich půjde dosáhnout. Přesto se Golf dostal s průměrem na pěkných 14,6 litru nafty na 100 km, Octavia na 15,9 litru a BMW - přesto, že bylo nejpomalejší - vykázalo jasně nejhorších 18,3 litru nafty na 100 km. Znovu se musíme podivit mnichovskému úpadku, ale jinak smeknout nad možnostmi současných dieselů, které se skutečně zdají být dobrým kompromisem mezi všemi požadavky na dobré auto pro každý den. Zrovna, když je skoro nikdo nekupuje...
Škoda Octavia RS TDI v závodu na čtvrtmíli.... Foto: Škoda Auto
...vyzvala Golf GTD... Foto: Volskwagen
...a BMW 120d. To prohrálo všechno, co mohlo, GTD s Octavií RS se předvedly v mnohem lepším světle. Vítězem je ovšem Golf. Foto: BMW
Zdroj: CarThrottle@Youtube
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 3 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 4 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 6 hodinami - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 7 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva