Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací
25.5.2021 | Petr Miler
Když se tři snaží o totéž může být pokaždé výsledkem něco úplně jiného. V případě klání dvou soků z líhně koncernu VW to tak úplně neplatí, třetí do party v podobě favorizovaného BMW ale totálně pohořel.
Je to svým způsobem fascinující, ale v momentě, kdy se z dieselů po dekádách kompromisních výsledků staly relativně čisté, relativně tiché, přesto průběhem výkonu nadále příjemné a přes všechna komplikovaná protiemisní opatření úsporné pohonné jednotky, se z nich současně staly zatracované motory. Řada automobilek tak nad nimi zlomila či láme hůl, Němci jim ale zůstávají věrní.
I v této době tak nabízí výkonné naftové kompakty v podobě VW Golf GTD nebo BMW 120d a Škoda Octavia RS TDI Combi, byť nejde o německé auto, žije z německé techniky. Přesně tyto tři stroje se neobvykle sešly v klání v dynamice pořádaném Matem Watsonem z Carwow na jednom z britských letišť a navzdory zdánlivé nudnosti takového závodu je nakonec hodně na co dívat.
Soupeři jsou to skutečně vyrovnaní - všichni váží kolem 1 500 kg, mají motory dvakrát s 200 a jednou se 190 koňmi (to v případě BMW) a vždy 400 Nm. Mají automatické převodovky (u koncernu VW dvouspojkové, u BMW s hydrodynamickým měničem) a pohon předních kol. Snad kdykoli v minulosti by v takovém klání rozmetalo soupeře bez ohledu na výkon BMW, jenže časy se mění a současná řada 1 je nejen odvar jejích předchůdců, ale i konkurenčních strojů mnohem obyčejnějších značek.
To je nakonec na celém srovnání to nejzajímavější, neboť BMW, ač je nejdražší, je z celého tria jasně nejhorší. Nechytá se absolutně v ničem a i od dieselového kombíku Škody je zašlapáno ve zrychlení z místa, jakémkoli pružném zrychlení a snad jen na brzdách dokáže aspoň s ním držet krok. Pro BMW je to totální dehonestace, neboť přepřáhnutím na přední pohon se tak trochu snížilo na úroveň svých mainstreamových soupeřů a pak v jejich vlastní hře dostalo na frak. Za nás navíc můžeme dodat, že i pocit z řízení je v řadě 1 vedle Golfu a Octavie jasně horší, na design si pak raději udělejte názor sami.
Přesuňme se k úspěšnějším vozům. Golf s Octavií jsou vzhledem k totožnému pohonu pochopitelně vyrovnanými soupeři a vzhledem k menší hmotnosti lehčího Golfu je to právě on, kdo obvykle tahá za delší kus provazu. Jedinou výjimkou je pružné zrychlení s předem zařazenou rychlostí ve sportovním režimu, kde Škoda osvědčí zřejmě lepší aerodynamiku delší karoserie kombi.
Co stojí za pozornost - Mat se rozhodl změřit spotřebu všech aut dle těchto dynamických klání, což jistě povede k jednomu z nejvyšších čísel, jakých z nich půjde dosáhnout. Přesto se Golf dostal s průměrem na pěkných 14,6 litru nafty na 100 km, Octavia na 15,9 litru a BMW - přesto, že bylo nejpomalejší - vykázalo jasně nejhorších 18,3 litru nafty na 100 km. Znovu se musíme podivit mnichovskému úpadku, ale jinak smeknout nad možnostmi současných dieselů, které se skutečně zdají být dobrým kompromisem mezi všemi požadavky na dobré auto pro každý den. Zrovna, když je skoro nikdo nekupuje...
![Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací - 1 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací - 2 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací - 3 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Škoda Octavia RS TDI v závodu na čtvrtmíli.... Foto: Škoda Auto
...vyzvala Golf GTD... Foto: Volskwagen
...a BMW 120d. To prohrálo všechno, co mohlo, GTD s Octavií RS se předvedly v mnohem lepším světle. Vítězem je ovšem Golf. Foto: BMW
Zdroj: CarThrottle@Youtube
Bleskovky
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včeraRealitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
před 6 hodinamiDalší a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
před 7 hodinamiTaké Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
před 9 hodinamiNámluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
před 10 hodinamiDůchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 02.06. 21:41 - M.Z.
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*
- Policejní kontroly a měření 02.06. 11:59 - budik
- OT - zavírám krám, uklízím 02.06. 10:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 22:27 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.05. 19:50 - M.Z.