Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva zajeté, „nezničitelné” Volvo na prodej je zajímavý tip na ojeté auto snad na věky
8.11.2020 | Mirek Mazal
Platí za vůz najíždějící v průměru vůbec největší porce kilometrů, podle toho ale obvykle vypadá nabídka ojetých kusů. Tento exemplář je výjimkou, navzdory 18 létům na krku najel 5 200 km a přesto byl pravidelně servisován.
Před čtyřiadvaceti léty se světu poprvé představilo Volvo V70. Vůz založený na platformě P80 svými tvary připomínal jen lehce modifikovanou krabici od bot, ale koho zajímá design, když jde o technický skvost svého druhu? Tento Švéd dodnes platí za příkladně spolehlivý stroj, který se pravidelně objevuje mezi vůbec nejvíce nezničitelnými auty ze všech.
Existuje skutečně jen málo jiných automobilů, které by se blížily tomu, kolik V70 v průměru najíždí kilometrů. V roce 1996 tak vzniklo ideální auto pro rodiny, které se nechtějí zabývat starostmi o společné přibližovadlo. Na trhu ojetin je to dnes stálice, které mezi podobně starými vozy jen máloco konkuruje kvalitou, cenou a užitnou hodnotou. Jenže i tato mince má svou druhou stranu.
Autobazary jsou dnes plné exemplářů s velmi vysokými nájezdy, například jen v Německu se prodává 542 Volv V70, která mají najeto přes čtvrt milionu km. To je naprostý extrém, skoro polovina celkové nabídky. Pro srovnání - z takových VW Passat vyrobených od roku 1996 to není ani 10 procent aut. Ještě se ale kupodivu najdou kousky, u kterých lze očekávat klidně další dekádu společných výletů.
Zcela výjimečný příklad V70, které může být skutečně autem na věky, se objevil na prodej právě v Německu. Jde o stříbrné Volvo V70 druhé generace z roku 2002, které od té doby najelo pouhých 5 200 km. A nestálo někde v koutě, i přes tak malý celkový nájezd má pečlivě vedenou servisní historii, jak dokladuje inzerát na zdrojovém odkazu.
Jedná se o kousek s řadovým pětiválcem na benzín, což je pro Volvo té doby ideální motor. Motor o objemu 2,4 litru má v tomto případě atmosférické plnění, takže maximální výkon činí jen 140 koní (103 kW) a je spojen automatickou převodovkou. To asi nenadchne aktivní řidiče, ale výdrži to jen prospěje. Auto vypadá skutečně skvěle, stříbrná metalíza neutrpěla ani většího škrábance, exteriér evokuje téměř nový vůz.
Interiér je potažen béžovou kůží, prvky výbavy tehdy atakovaly nejvyšší požadavky zákazníků. Ani dnes nedělají ostudu boční a hlavové airbagy, střešní okno, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívané přední sedáky, elektrická zrcátka nebo rádio na CD.
S ohledem na výjimečnost tohoto auta nejde ani o nic extra drahého - 12 900 Eur požadovaných prodejcem v Oststeinbeku není nic přehnaného, v přepočtu asi 300 tisíc Kč. Za stále zánovní velké Volvo? Jen je tu jeden háček - vůz má původně pravostranné řízení. Dá se s ním tak jezdit i zde, pokud si na to zvyknete, ale ideální to samozřejmě není. Při jeho výjimečnosti a ceně by ale smysl dávalo o předělání na řízení vlevo, ostatně od kolika jiných ojetých aut za podobné peníze lze rozumně očekávat, že vám vydrží možná až do smrti?
Výtečné rodinné auto s dostatkem místa, výbavy, bezpečnosti, výkonu a hlavně spolehlivosti, to je Volvo V70. Koupit dnes kus ve slušném stavu je dnes nelehký úkol, tento exemplář ale najel za 18 let jen 5 200 km a je na prodej. Ilustrační foto: Volvo
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
včera - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
před 11 hodinami - V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
včera - Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
včera - Lamborghini přiznalo, proč skutečně skončilo s milovaným desetiválcovým motorem, jde o další umělé opatření
včera - Další zemi došly peníze na dotace elektromobilů, musí je okamžitě snížit až o 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva