Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetou Škodu Octavia Combi s nejlepším motorem a výbavou jde i dnes koupit levněji než Fabii 1,0
28.7.2024 | Petr Miler
Tohle auto má skutečně vše, co si ve voze nižší střední třídy můžete rozumně přát - od vysokého výkonu a bohaté výbavy až po velkorysý prostor. A také má před sebou téměř nekonečnou perspektivu dalšího fungování, však se podívejte na jeho nájezd. Přesto není drahé.
Pravidelně dostáváme poněkud zoufalé zprávy od našich čtenářů bědujících nad tím, jak dnes není možné koupit žádné normální auto za normální cenu, a to ani ojeté. Přiznáváme, že je to dnes těžké, spojení „není možné” ale určitě není přesné. Je to možné, jen musíte hledat mimo obvyklé vody, kde hledají všichni. A ve výsledku snadno narazíte i na lákavé nabídky klidně obecně žádaných vozů.
Jednu takovou dnes máme před sebou. Je to Škoda Octavia III Combi, stále český automobilový ideál ve své vlastně poslední technické iteraci - následující a dodnes aktuální generace s označením IV je už jen mírnou evolucí téhož základu. Takových aut jsou plné bazary, obvykle za moc nestojí a ještě za ně prodávající chtějí majlant. Tato je ale spíš opakem, proč? Právě proto, že se vymyká obvyklosti.
Je to na jednu stranu už docela staré auto, třetí Octavie před faceliftem poprvé registrovaná v červnu 2016, současně se ale jedná o sotva jetý vůz s pouhými 45 tisíci km na tachometru. To je opravdu skoro nic, na Octavii III s ověřeným potenciálem najet za stejných 8 let skoro 1 milion km bez ztráty květinky je to nanejvýš dobré zajetí. Když si k tomu připočteme, že vše auto najelo s pravidelným servisem, a tedy i dokladovatelnou historií, jedná se o zajímavý kousek.
Tohle auto je prostě na jednu stranu staré a na tu druhou zánovní. A právě to z něj dělá poutavou nabídku, neboť cena reflektuje spíš první aspekt, který vás nakonec nemusí moc zajímat. Nebudeme říkat, že se na autě nic nekazí časovým stářím, obvykle jde ale o prkotiny. Motoru nebo převodovce je jedno, jestli 10 let stojí. A pokud stojí v garáži, je to jedno i pneumatikám, těsněním okolo dveří, stěračům, interiéru, skoro čemukoli. Má tak smysl jít po autě s touto kombinací vlastností, zvláště bylo-li přesto pravidelně mírně ježděno a servisováno.
Nejde tu ale jen o to, tohle je Octavia 1,8 TSI Laurin a Klement, tedy auto s nejlepším motorem (mimo verzi RS, ale to už je specifické provedení), výbavou a přesto pořád vítanou manuální převodovkou. Je to vůz, který jede, moc nežere, hýčká, nezatěžuje... Dokážeme si představit spoustu lidí, pro které to bude pomalu auto snů, je to opravdu povedený stroj. Přesto stojí jen 17 900 Eur, tedy asi 450 tisíc Kč, méně než Fabia 1,0 TSI v prostřední výbavě Top Selection, která zase tak „top” není. A srovnatelná nová Octavie? Taková neexistuje, blízká specifikace podobného auta ale bude stát snadno skoro třikrát tolik.
Auto není dokonalé, majitel si mohl odpustit neoriginální kola a jakousi imitaci difuzoru vzadu, též je vidět, že do něj občas někdo nasedl. Přesto je to podle nás mimořádná nabídka, ale názor si samozřejmě udělejte sami. Pokud by se vám tento kousek zamlouval, stojí u soukromého majitele v německém Offenbachu.
Zjevně jde o auto, které někdo používal, ale stejně zřetelné je, že jej používal mírně a s přiměřenou péčí. Je to ve výsledku zánovní Octavia 1,8 TSI Laurin a Klement za 450 tisíc Kč, srovnatelný nový vůz by stál trojnásobek. A bude mít najeto jen 45 tisíc km méně. Není to zajímavé? Foto: Andrey, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI L&K@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před hodinou - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 3 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 4 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 6 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva