Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný moderátor prodává své milované Porsche. Důvod je hodný obdivu
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Své milované auto běžně neprodáváte, pokud nemusíte a Richard Hammond opravdu nemusí. Pokud tu tedy není jiné, které můžete milovat ještě více.
Richard Hammond, bývalý moderátor Top Gearu a nyní jedna z The Grand Tour, je známý svou láskou k autům značky Porsche. Ví se, že nějaká vlastnil, o poznání méně je ale známo, že dosud byl majitelem modelu 911 GT3 RS, kterým loni v dubnu nahradil jeho „standardní” GT3, protože... 500 koní. RS mu ale moc dlouho nevydrželo, nyní se objevilo v prodeji.
To je poněkud zarážející, neboť snad při jediné medializované příležitosti, kdy se o svém vlastnictví tohoto auta podrobněji zmínil, mluvil o tom, že jej miluje. A dá se to pochopit, je to jedno z nejlepších Porsche vůbec, okruhový bijec, který může i na silnice. Pro milovníka vozů této značky je to skoro ideální volba a že jej Hammond miloval, dosvědčují i přiložené loňské fotky - aby někdo garážoval auto ve stanu, to už musí být opravdu člověk, který s autem dýchá.
Přesto je této lásce konec, neboť vůz se objevil v prodeji u britského dealera Romans International. Víme od něj bezpečně, že to je on, i když se o tom prodávající veřejně nezmiňuje. Hammond si prý přál, aby auto nebylo nabízeno jako „celebrity car”, ale prostě jako auto, které si někdo koupí kvůli jemu samotnému a bude s ním jezdit, jak se patří, nikoli jej „sušit” v garáži jako budoucí cennost prodávanou třeba v době, kdy se Hammondovy dny na tomto světě naplní. Už to je hezké, ale je to jen začátek příběhu.
Onen anonymní prodej už je dnes minulostí, ostatně podezřelá he už cena - i na té je znát, že tohle auto není jedna z mnoha GT3 RS. Nabízena je za 229 950 liber, tedy asi 7,4 milionu Kč. To je více než za kterékoli jiné Porsche 911 GT3 RS, které nyní lze koupit v Evropě s kilometráží jakkoli blízkou 1 110 mil (necelých 1 800 km na tachometru), které Hammond s tímto strojem najel. Moc si tedy nesjel, ale GT3 RS není vůz, který byste používali na denní ježdění do práce, krom toho Richard H. není zrovna člověk, co by měl o jiná auta nouze.
Specifikace jeho stroje je neskromná, ani ten obyčejně vypadající lak není obyčejný - je to na zakázku namíchaná barva Sport Classic Grey. Jsou tu také karbon-keramické brzdy, měnitelná světlá výška přídě a spousta dalších věcí, za které se u Porsche platí majlant. Teď jde ale z domu a člověk se nutně musí ptát, proč? Peníze Hammond nepotřebuje, auto miluje, najel s ním ani ne 2 000 km, mělo ho rok a doma má (některé jsou vidět i na fotkách) spoustu dalších „zbytečných” vozů, tak proč by nemohl garážovat jeden navíc.
Zní to trochu macešsky, ale důvod je prostý - Hammond chce zase GT3. Možná i proto, že pro běžné ježdění je přece jen vhodnější, ale především chce tu faceliftovanou, protože je znovu nabízena s manuálním řazením. A to docela obdivuhodný důvod, proč poslat do světa milovanou GT3 RS - ta se znovu s manuálem dělat nebude. Hammond tak docela slušně reflektuje změnu uvažování samotného Porsche, neboť dá přednost o něco pomalejšímu stroji (i když GT3 po faceliftu bude zřejmě velmi blízko dosavadnímu RS) a většímu zapojení řidiče. Víme, že si na novinku počká do září, je ale objednaná a své milované RS chce v mezičase přepustit někomu jinému. Tak pokud máte zájem a nevadí vám automat...







Když se nechával Hammond loni se svou RS zvěčnit, říkal, že ji miluje
Zde vůz na fotce z loňského dubna, kdy byl pořízen
Teď si hledá nového majitele, GT3 s manuálem si také zaslouží trochu lásky
Zdroj: Romans International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch