Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný moderátor prodává své milované Porsche. Důvod je hodný obdivu
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Své milované auto běžně neprodáváte, pokud nemusíte a Richard Hammond opravdu nemusí. Pokud tu tedy není jiné, které můžete milovat ještě více.
Richard Hammond, bývalý moderátor Top Gearu a nyní jedna z The Grand Tour, je známý svou láskou k autům značky Porsche. Ví se, že nějaká vlastnil, o poznání méně je ale známo, že dosud byl majitelem modelu 911 GT3 RS, kterým loni v dubnu nahradil jeho „standardní” GT3, protože... 500 koní. RS mu ale moc dlouho nevydrželo, nyní se objevilo v prodeji.
To je poněkud zarážející, neboť snad při jediné medializované příležitosti, kdy se o svém vlastnictví tohoto auta podrobněji zmínil, mluvil o tom, že jej miluje. A dá se to pochopit, je to jedno z nejlepších Porsche vůbec, okruhový bijec, který může i na silnice. Pro milovníka vozů této značky je to skoro ideální volba a že jej Hammond miloval, dosvědčují i přiložené loňské fotky - aby někdo garážoval auto ve stanu, to už musí být opravdu člověk, který s autem dýchá.
Přesto je této lásce konec, neboť vůz se objevil v prodeji u britského dealera Romans International. Víme od něj bezpečně, že to je on, i když se o tom prodávající veřejně nezmiňuje. Hammond si prý přál, aby auto nebylo nabízeno jako „celebrity car”, ale prostě jako auto, které si někdo koupí kvůli jemu samotnému a bude s ním jezdit, jak se patří, nikoli jej „sušit” v garáži jako budoucí cennost prodávanou třeba v době, kdy se Hammondovy dny na tomto světě naplní. Už to je hezké, ale je to jen začátek příběhu.
Onen anonymní prodej už je dnes minulostí, ostatně podezřelá he už cena - i na té je znát, že tohle auto není jedna z mnoha GT3 RS. Nabízena je za 229 950 liber, tedy asi 7,4 milionu Kč. To je více než za kterékoli jiné Porsche 911 GT3 RS, které nyní lze koupit v Evropě s kilometráží jakkoli blízkou 1 110 mil (necelých 1 800 km na tachometru), které Hammond s tímto strojem najel. Moc si tedy nesjel, ale GT3 RS není vůz, který byste používali na denní ježdění do práce, krom toho Richard H. není zrovna člověk, co by měl o jiná auta nouze.
Specifikace jeho stroje je neskromná, ani ten obyčejně vypadající lak není obyčejný - je to na zakázku namíchaná barva Sport Classic Grey. Jsou tu také karbon-keramické brzdy, měnitelná světlá výška přídě a spousta dalších věcí, za které se u Porsche platí majlant. Teď jde ale z domu a člověk se nutně musí ptát, proč? Peníze Hammond nepotřebuje, auto miluje, najel s ním ani ne 2 000 km, mělo ho rok a doma má (některé jsou vidět i na fotkách) spoustu dalších „zbytečných” vozů, tak proč by nemohl garážovat jeden navíc.
Zní to trochu macešsky, ale důvod je prostý - Hammond chce zase GT3. Možná i proto, že pro běžné ježdění je přece jen vhodnější, ale především chce tu faceliftovanou, protože je znovu nabízena s manuálním řazením. A to docela obdivuhodný důvod, proč poslat do světa milovanou GT3 RS - ta se znovu s manuálem dělat nebude. Hammond tak docela slušně reflektuje změnu uvažování samotného Porsche, neboť dá přednost o něco pomalejšímu stroji (i když GT3 po faceliftu bude zřejmě velmi blízko dosavadnímu RS) a většímu zapojení řidiče. Víme, že si na novinku počká do září, je ale objednaná a své milované RS chce v mezičase přepustit někomu jinému. Tak pokud máte zájem a nevadí vám automat...







Když se nechával Hammond loni se svou RS zvěčnit, říkal, že ji miluje
Zde vůz na fotce z loňského dubna, kdy byl pořízen
Teď si hledá nového majitele, GT3 s manuálem si také zaslouží trochu lásky
Zdroj: Romans International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 41 minutamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 2 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva