Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skutečný Batmobil může být váš, jeho koupě a provoz ale snadno zruinuje i velmi bohaté lidi
3.12.2022 | Petr Prokopec
Jde pochopitelně jen o skutečný filmový Batmobil, žádný Batman v reálu neexistuje, tedy alespoň předpokládáme. Plně funkční rekvizita ze snímku Batman se vrací láká, pozor však na její pohon. Pokud nejste někdo jako Bruce Wayne, udržovat jej fit může být problém.
Jaký filmový vůz je tím nejvíce ikonickým? Odpovědi na tuto otázku se nejspíše budou lišit podle toho, komu ji položíte. Řada lidí by na daný post dosadila Eleanor alias Ford Mustang GT500 Shelby ze snímku 60 sekund. Pro jiné to bude Mustang GT390 z Bullittova případu. Další budou pro změnu hlasovat pro Toyotu Supra (Rychle a zběsile) či Ecto-1 (Krotitelé duchů) nebo DeLorean (Návrat do budoucnosti). Nejspíše ale nebudeme sami, kdo má ten pocit, že nad všemi těmito stroji ční Batmobil.
Pod daným označením se na velkém plátně i obrazovkách objevila celá řada aut. Naposledy jsme dostali poměrně civilní muscle car, předtím to byl Tumbler připomínající spíše než co jiného tank. Ovšem tím, jenž překonává všechno a všechny, byl vůz, který doprovázel Michaela Keatona. Ten si temného rytíře střihnul hned dvakrát, a to ve snímcích Batman (1989) a Batman se vrací (1992). Právě tento vůz, dokonce ten, který ve druhém zmíněném filmu doopravdy hrál, je nyní na prodej.
O design vozu se postaral ilustrátor Julian Caldow, zatímco stavbou byl pověřen John Evans a jeho team. Práce zabrala tři a půl měsíce, přičemž nejprve byla postavena maketa z montážní pěny, na jejímž základě byla zhotovena sklolaminátová karoserie. Pro první díl byly postaveny dva exempláře, a to na podvozku Chevroletu Impala. V případě druhého snímku nicméně již byly vyrobeny tři kousky, přičemž základem se pro změnu stal Oldsmobile Cutlass Convertible.
Obě varianty jsou sice vzhledově prakticky identické, neboť karoserie se odlévala ze stejných forem, jeden zásadní rozdíl tu ovšem je - první Batmobil byl lakován matnou černí, druhý pak lesklou. Právě ten může být váš, je tu nicméně jeden problém. Nabízený kousek byl určen hlavně k natáčení detailních scén. Z toho důvodu byl sice zvenčí i uvnitř propracován do posledního detailu, o jeho pohon se však nestarala turbína, nýbrž čtyři elektromotory.
Před třiceti lety byl nicméně bateriový pohon v plenkách, dechberoucí dynamiku tedy navzdory nemalému množství pohonných jednotek nečekejte. Maximálka se měla pohybovat mezi 40 a 48 km/h, na její ověření však budete potřebovat další peníze. Současný majitel, který vůz odkoupil od filmového studia, jež jej na čas poskytlo zábavnímu parku New Jersey Six Flags, totiž uvádí, že baterie nebyly od roku 1993 nikdy dobity.
Než tedy bude moci dojít na jakoukoli manipulaci, bude třeba odborná prohlídka a dost pravděpodobně i rozsáhlá renovace pohonného ústrojí. Může se vyplatit, neboť tento Batmobil je aktuálně nabízen za tučného 1,5 milionu dolarů (cca 35,1 milionu korun). Nový majitel tak pomalu bude muset být ztělesněním Bruce Wayna, aby si jej mohl nejen pořídit, ale rovněž provozovat.
Než vás necháme přemýšlet, zda rozbijete prasátko či vyloupíte banku, přihodíme do placu ještě dvě zajímavosti. Ta první souvisí s kokpitem, který je třímístný. První dvě sedačky jsou tu jen na ozdobu, neboť posloužily Keatonovi a Michelle Pfeiffer alias Kočičí ženě. Skutečný řidič seděl až za nimi, přičemž byl zakryt černým plátnem. Ven nicméně mohl vidět skrze průduch ve střeše.
Producentům se pak původně nabízel koncern General Motors s tím, že vůz nejen postaví, ale zároveň ještě za propagaci zaplatí 6 milionů dolarů, což v dané době byly neskutečné peníze. Ovšem automobilka požadovala, aby přednost dostal její designový návrh. To ovšem producent Jon Peters odmítl, stejně jako následnou nabídku od Fordu. Ten pro změnu požadoval na práci 6 měsíců, což by natáčení příliš zdrželo.
Skutečná filmová rekvizita neboli Batmobil ze snímku Batman se vrací je aktuálně na prodej. Potřebovat ovšem budete více než jen několik desítek milionů korun, pokud jej budete chtít vidět funkční. Baterie elektrického pohonu totiž nebyly od roku 1993 nabity a dnes stěží budou. Foto: Classic Auto Mall, tiskové materiály
Zdroj: Classic Auto Mall
Bleskovky
- Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
před 8 hodinami - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024
Nejnovější články
- Fiat 500 s „normálním” motorem už dnes koupíte jen ojetý. Kůži nedává lacino, Němci vyzkoušeli, jestli za to stojí
před 4 hodinami - Číňané potichu zaplavují svět svými auty. Už mají šestou největší automobilku na Zemi, Ford musel kapitulovat
před 6 hodinami - Škoda začala prodávat své nové levné SUV, přesně takové auto ji může zachránit
před 7 hodinami - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
před 8 hodinami - Nejnovější Ford ukazuje jen prohlubující se zkázu značky. I za „zaváděcí cenu” je drahý, nabízí toho velmi málo
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva