Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úplně poslední Škodu Octavia s motorem bez turba můžete mít jako dodnes minimálně jeté auto, ani nestojí moc
14.10.2024 | Petr Miler
Neříkáme, že to je nějaké terno, ale všechno je relativní. Pokud chcete maximálně moderní, minimálně opotřebenou a maximálně univerzální škodovku s technikou, která vydrží v podstatě věčnost, na něco lepšího narazíte jen stěží. Za polovinu ceny základní Fabie to pro některé vlastně terno bude.
Tohle auto je na první pohled lákavé asi tolik jako poslední zbývající rohlík v regálu supermarketu. Prostě málokoho přitahuje a nedá se úplně říct, že by klamalo tělem - o historickém unikátu, nevídané specifikaci nebo slavném prvním majiteli tady nemůže být řeč. Je to auto, kterého se vyrobil nespočet, jeho specifikace je nezajímavá a prvním majitelem byl někdo, kdo se do telefonu představuje jako Jan. Asi „přítel dívek a dam”.
Jde o Škodu Octavia II starou skoro přesně 14 let, přesto dnes vlastně mimořádná je. Tato stříbrná „oktávka” je totiž skoro dokonalým tipem pro konzervativní motoristy, kterým nevoní změny, jež přinesl automobilismus poslední dekády. Možná to vidíte jinak, ale věřte, že ne každý skáče radostí z prvků moderních aut, ve kterých včerejšek znamená už dávnou historii. Dost staromilců ohrnuje nos nad přeplňovanými motory, mnohastupňovými automaty, velkými koly, bezklíčovým odemykáním nebo další pokročilou elektronikou na palubě.
Mezi novými auty nemáte dnes s takovým přístupem k věci šanci koupit prakticky nic, motory bez turba pomalu neexistují a i vymírající MPV mohou mít v základu 19" kola. Pro právě takto smýšlející lidi se ale čas od času objeví v prodeji nějaký „relikt” a jeden takový je aktuálně k mání v německém Ebstorfu na severu země.
Je to Škoda Octavia II z roku 2010 s klasickým atmosférickým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tuzemská ikona jezdila tou dobou na naftu ještě dominantněji než dnes, ale zážehový motor s výkonem 75 kW (102 koní) je pro tradicionalisty ideál svého druhu. Pikantní na tomto kousku je, že jde o vizuálně faceliftované provedení. Ačkoli tedy mnozí žijí v tom, že hned s faceliftem přišel motor 1,2 TSI, není to pravda, ještě chvíli se dělala verze 1,6 i s novějším exteriérem a interiérem. Rok 2010 pro ni byl konečnou, takže to skutečně musí být jeden z úplně posledních vyrobených kusů. Pak už přišla jen temnota, pardon turbota, no prostě nová doba.
Jedna-šestka potěší její příznivce kultivovaným chodem a nízkými náklady na provoz a servis. A ani výbava neurazí nikoho, kdo nechce v autě cokoli „zbytečného” navíc. Auto sice není v absolutním základu, vypadá to na vyšší provedení Ambiente, které má už třeba mlhovky nebo lakované kliky, ale jakéhokoli nadstandardu je tu minimum - vyhřívaná sedadla? To bude asi všechno. Na tomhle autě se zkrátka skoro nemá co zkazit, vrcholem luxusu je vedle onoho výhřevu manuální klimatizace. Klíčové ale nakonec je, že první a dodnes jediný majitel auto celou dobu garážoval, jezdil s ním jen do autorizovaného servisu a v mezičase zvládal najet jen něco málo přes 4 tisíce km za rok.
Auto má tak dnes najeto jen 56 800 kilometrů, což je na Octavii II po 14 letech skoro nic. A vypadá podle toho, je opravdu prakticky netknutá. Navíc není drahá, na současné poměry určitě ne. Majitel požaduje 8 399 Eur, tedy asi 210 tisíc Kč. Na Octavii II obecně žádný zázrak, ale tohle auto ve srovnání s novou Fabií od 400 tisíc Kč? Pro příznivce takových vozů to bude nabídka k nezaplacení, sotva jetou „O2” po faceliftu s tímto motorem jsme neviděli v prodeji už hodně dlouho.
Garážovaná, pořádně nejetá Škoda Octavia II po faceliftu s nesmrtelným motorem a nízkým nájezdem je dnes vzácností svého druhu. K mání je za rozumnou cenu v sousedním Německu. Foto: Jan Steinmeyer, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda octavia 56800 Km!!! 1.6MPI TOP@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis