Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyrobila již půl milionu Octavií III, stačily ji méně než dva roky prodeje
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jubilejní Octavia sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi 15. prosince. Za prvních jedenáct měsíců letošního roku vzrostl její prodej o čtvrtinu.
Nepsat v těchto dnech o domácí automobilce je takřka nemožné, obzvláště když se nám postupně začíná odhalovat nová generace vlajkové lodi, která bude mít premiéru v příštím roce. Právě o ní jsme v posledních dnech informovali hned několikrát a celý tento kolotoč informací roztočilo oficiální vypuštění snímků maskovaného testovacího provedení. I Škoda však patří mezi automobilky, které jsou nucené bojovat na více frontách, a tak u Superbu nezůstává.
Prakticky celý rok zmiňujeme v rámci zpráv o prodejích nových automobilů růst Škody. Jistě tedy není překvapením, že souběžně s registracemi roste také výroba. Ta před necelým týdnem dosáhla počtu jednoho milionu exemplářů vyrobených v jednom kalendářním roce, což se stalo vůbec poprvé v historii značky. Jubilejním kusem přitom byla Škoda Fabia 1,2 TSI o výkonu 81 kW/110 koní v bílé barvě Moon. A nyní tu máme dalšího jubilanta, kterým je tentokrát Octavia poslední, tedy třetí generace.
Právě ta 15. prosince oslavila na výrobní lince v Mladé Boleslavi vznik půlmiliontého kusu, a sice bílého modelu Octavia GreenLine. Stalo se tak jen necelé dva roky od jejího uvedení na trh, o což se pochopitelně zasloužila hlavně automobilka - Octavia III je dobré auto a zákazníci jsou po něm lační. Jen v západní Evropě v prvních jedenácti měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej Octavie III o 24,7 procent a na mnoha trzích bylo dosaženo nových prodejních rekordů. Ve střední Evropě vzrostly dodávky modelu zákazníkům v dosavadním průběhu roku o více než dvacet procent a tento model se již několikrát dostal mezi šestici nejprodávanějších v celé Evropě.
V České republice, Maďarsku, Estonsku, Finsku, Polsku, na Slovensku, v Chorvatsku, Bosně-Hercegovině a na Islandu se Octavia v prvních jedenácti měsících stala nejprodávanějším novým vozem. Pro doplnění je dobré vědět, že tento bestseller se vyrábí také v Číně, Rusku, Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Čína, jakožto největší trh značky, má důležitou roli a Octavia na něm působí od poloviny letošního roku, navíc poměrně úspěšně. V listopadu vzrostl její prodej na tamní půdě o 112,4 procent.
Není divu, že domácí s tímhle vozem tlačí na pilu, ostatně se jedná o nejdůležitější model v rámci mezinárodní růstové strategie společnosti a také o hlavní hnací sílu největší produktové ofenzívy v historii. V následujících letech chtějí domácí zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. V současnosti se Octavia od své první generace vzniklé v roce 1996 až do poloviny letošního prosince podařilo prodat na 4,46 milionů kusů, což představuje zhruba 40 procent celkového odbytu za toto období.










Škoda Octavia je tahounem domácí značky na nejrůznějších světových trzích. Jen v Číně, kde byla uvedena v polovině roku, už její prodeje začínají rapidně růst
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 9 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 11 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.