Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyloučila příchod čistě sportovního modelu, Rapid RS ale bude
23.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda chce během pár let zdvojnásobit své prodeje a každý půlrok představit nový model. Správnou otázkou tedy je: do jakých segmentů ještě zamíří?
Škoda se již delší čas netají svým plánem zvýšit své prodeje do roku 2018 až na 1,5 milionu vozů ročně, tedy přibližně na dvojnásobek současného stavu. Vzhledem k tomu, na kolika trzích již působí, se větší část tohoto plánu nebude snažit naplnit hledáním nových odbytišť, ale spíše zvyšováním prodejů na těch současných. To za současné situace znamená jediné - výrazně rozšiřovat nabídku modelů, neboť představa, že by se něco takového automobilka zvládla se svým aktuálním portfoliem, by byla velmi naivní.
Škoda se ostatně ani netají tím, že se touto cestou chce vydat. Lidé z jejího nejvyššího vedení již několikrát zmínili, že chtějí představovat jeden nový model během každého půlroku. Pravda, už obměna dnešních pěti modelů by takto vystačila na 2,5 popř. i na 5 let (to pokud by se počítaly také pravidelné facelifty) vyplňování této „půlroční periody”, k naplnění typického sedmiletého životního cyklu každého z modelů, ale ještě něco chybí.
Jisté už je, že do výroby se co nevidět dostane jak český klon Volkswagenu up!, tak sériová verze konceptu Mission L, ale co bude dál, jaké další novinky Škoda připravuje? Tato otázka je dozajista na místě a nepokládáme si ji jenom my. Se stejnou totiž přišli lidé z britského Autocaru za technickým ředitelem škodovky Eckhardem Scholzem. Ten jim sice vesměs chytře neřekl, co očekávat mohou, řekl jim ale aspoň to, co očekávat rozhodně nemohou.
Britští kolegové cítili po letošním představení Škody Fabia RS 2000 na koncernovém autodýchánku u rakouského Wörthersee šanci, že by firma mohla přijít s čistě sportovním modelem podobného ražení (tedy kompaktním kupé či roadsterem), podle Scholze ale nic podobného očekávat nelze. „Toto není náš další krok, chceme se soustředit na masovější segmenty,” řekl Scholz a vyloučil tak i celou řadu dalších specialitek, se kterými by se firma mohla vydat do boje o zákazníka.
To ovšem neznamená, že by Škoda chtěla zanevřít na sportovně laděné verze svých běžných modelů. Její technický šéf naopak potvrdil, že automobilka počítá s verzí RS nového kompaktního modelu, který zřejmě ponese jméno Rapid. Na jeho příchod na trh si patrně budeme muset ještě pár let počkat, jméno Škoda Rapid RS ale už teď nezní vůbec špatně.
Na co naopak můžeme zapomenout je ostřejší verze Superbu ve stylu Passatu R36. „Verze RS modelu Superb určitě nebude. Tato značka musí autu sednout a Superb pro variantu RS zkrátka není vhodný,” uzavřel Scholz.
Až o tolik chytřejší tedy nejsme, trochu jasněji v dalším směřování Škody ale přece jen máme.
S něčím co představovala studie Fabia RS 2000 v nabídce Škody počítat rozhodně nemůžeme
Naopak ostřejší verze modelu, jenž vzejde z konceptu Mission L, je prakticky jistotou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva