Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda už to přiznala. Prodala 1,2 milionu aut s motory TDI EA 189
28.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Je to oficiální, Dieselgate se v nemalé míře týká i aut značky Škoda. Po světě jich s tzv. „odpojovacím zařízením” jezdí přes milion.
Doplněno 18:20: Podařilo se nám získat i vyjádření tiskového mluvčího Škody Jozefa Baláže, který konstatoval: „Ano, mohu potvrdit že v rámci značky Škoda jde celosvětově přibližně o 1,2 milionu již dříve vyrobených vozů. Předně, všechny nové v Evropské unii nabízené vozy značky Škoda s dieselovým motorem, musejí splňovat emisní normu Euro 6, a plní tak všechny zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí.”
„Dotčeny jsou vozy s motory řady EA 189. Jedná se o již dříve vyrobené vozy, které jsou v provozu. Pro jejich majitele je důležité vědět, že dotčená vozidla jsou absolutně bezpečná a schopná každodenního provozu. Majitele dotčených vozů svoláme do autorizovaných servisů, kde proběhnou příslušná technická nápravná opatření, na kterých aktuálně pracujeme. Náklady na případná nezbytná technická opatření převezme koncern Volkswagen.”
Další upřesnění můžeme jistě očekávat v následujících dnech.
Aféra Volkswagenu postavená okolo dvojího naprogramování řízení motorů TDI řady EA 189, neutichá ani v den českého státního svátku. A v této souvislosti je obzvlášť smutné, že právě v tento den bylo definitivně potvrzeno masivní zapojení české značky Škoda do ní. Sice s největší pravděpodobností neúmyslné a možná i nevědomé, přesto jistě nepříjemné.
Hned poté, co se minulý týden provalilo, že se celý skandál týká 11 milionů aut a tedy i těch prodaných v Evropě, se nám podařilo získat seznam dotčených motorů. Už tehdy jsme konstatovali, že Škody jsou jich plné a přehled modelů české značky s tzv. „odpojovacím zařízením” jsme sestavili včera. Ačkoli česká automobilka už dříve připustila, že se problém týká i jí, mohli jsme stále žít v naději, že tomu tak nebude. Tato naděje teď už jednoznačně pohasla a jasné je i to, kolik automobilů české značky je do aféry zapojeno.
Číslo to věru není malé - jde o 1,2 milionu vozů po celém světě. Kolik z toho jich jezdí v Evropě, nevíme, čekejme ale jasnou většinu. O možném počtu českých aut s motory TDI hrajících při testech spotřeby a emisí trochu jiný part než na silnici, jsme hovořili včera a podle dostupných informací by měl tento počet překračovat 100 tisíc automobilů.
Oficiální seznam dotčených modelů zveřejněn zatím nebyl, po dnešku máme ale ještě méně důvodů si myslet, že ten námi zveřejněný by neměl být pravdivý. Zda se problém týká i vašeho auta, vám nejlépe naznačí přiložený přehled. Už v minulosti jsme konstatovali, že děsit se v tomto případě není čeho a po našem sobotním článku si myslíme ještě méně...
Vozy Škoda s motory TDI vybavenými tzv. „odpojovacím zařízením”
(neoficiální seznam)
Verze Škody Fabia II
Verze Škody Roomster
Verze Škody Rapid
Verze Škody Octavia II
Verze Škody Superb II
Verze Škody Yeti
Zpráva o vysokém počtu škodovek s motory TDI vybavenými přinejmenším amorálním řídícím software přichází krátce poté, co se o stejný údaj podělilo Audi. V Jeho případě se jedná o 2,1 milionu vozů celosvětově, z čehož 1,5 milionu jezdí v Evropě a 13 tisíc v USA. Jedná se konkrétně o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5 vybavené už přetřásanými jednotkami.
Přičtěme si 5 milionů VW a jsme i s 1,2 miliony škodovek na 8,3 milionu automobilů. VW jako koncern dříve hovořil o 11 milionech vozidel celkem, 2,7 milionu kusů se tedy stále nemůžeme dopočítat. Část z nich jistě budou tvořit Seaty, zbytek by mohla být užitková vozidla. Uvidíme, tohle nám bude muset VW ještě upřesnit.
Mezi souvisejícími novinkami pak stojí za zmínku, že německé orgány zahájily formální vyšetřování odstoupivšího šéfa VW. To samo o sobě ale nemusí nic znamenat, pro Martina Winterkorna to ale jistě nebude příjemná zpráva. Potvrzují se též zvěsti o suspendování šéfa vývoje Audi Ulricha Hackenberga, šéfa vývoje VW Heinze Jakoba Neussera a současného vývojáře Porsche Wolfganga Hatze (dříve vedoucího vývoje motorů koncernu). Všichni sice své aktivní zapojení odmítají, odpovědnost z jejich beder to ale jistě nesnímá...
Naděje, že by se Škoda celé aféře Dieselgate vyhnula, pohasly. Česká automobilka poslala do světa celkem 1,2 milionu aut vybavených zasaženými motory TDI EA 189
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva