Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb vs. VW Passat vs. Audi A4: klání kombi s TDI nezaujatým pohledem
4.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kdybychom toto klání rozhodovali my, řeknete, že straníme Škodě. Kdyby to byl Němec, řeknete, že straní Audi a VW. A co když je rozhodcem Brit?
V případě testů nemáme příliš v lásce slova jako „objektivní”, „nezaujatý” či „nestranný”, neboť je vždy rozhoduje člověk nebo lidé. A žádná živá bytost z podstaty nikdy nemůže uvažovat právě takto. Nechceme tím říci, že je každý recenzent „koupený” či se záměrně snaží poškodit a nebo pochválit ten či onen vůz, to tak snad povětšinou nebude. Do každého hodnocení ale zkrátka promlouvají i jiné než ryze racionální soudy vynesené jen a pouze na základě aktuálních zjištění.
Pokud má například někdo dřívější zkušenost s Alfou Romeo a nyní posuzuje kvality Alfy Romeo, nějak se to projeví, i když modely z let 2002 a 2017 nemusí spojovat nic než znak na přídi. A je úplně jedno, jaké ty dřívější zkušenosti jsou. Mohou být špatné a hodnocení současného současného produktu poškodí coby předsudek. A mohou být úplně stejně špatné a hodnocení současného produktu to zkreslí opačným směrem kvůli nízkým očekáváním. „Objektivní a nezaujata recenze” tedy neexistuje, každá je nějakým způsobem subjektivní a reflektuje osobnost, očekávání, zkušenosti a další specifika jejího autora. Přesto jsou tu takové, které jsou méně zaujaté než jiné.
To když třeba nějaké vozy hodnotí člověk, který není národnostně spjat s kterýmkoli z nich. Jistě není pravdou, že by každý Čech musel milovat Škodu, ale většina lidí je nějakým způsobem hrdá na svou zem a přiměje je to snažit se hledat to lepší. Proto existuje jen málo českých testů hanících Škody, málo německých testů hanících Volkswagen, málo britských testů hanících Jaguary či málo amerických testů hanících Chevrolety. Tak to zkrátka je.
Proto jsme vám chtěli ukázat srovnávací test Brita Mata Wilsona, který si vzal na mušku trojici aut koncernu VW - českou Škodu Superb Combi, německý VW Passat Variant a znovu německé Audi A4 Avant. Zvolil na poměry těchto modelů skromné specifikace, Superb a Passat 1,6 TDI a A4 2,0 TDI, takže do výsledku příliš nepromlouvalo třeba to, že Audi můžete mít také s šestiválcovými turby. A známe Matovu práci už léta - není to člověk, který by si udělal jméno nadržováním komukoli.
Jak tedy tuto trojici rozsoudil? Nejlépe uděláte, když si pustíte celou jeho videorecenzi níže, ale pokud nemáte čas nebo nevládnete angličtinou, jak by bylo třeba, přiblížíme vám klíčové závěry.
Pokud jde o cenu, srovnání je jasné - škodovka je tu nejlevnější. Pohledem českých cen možná ne tak moc jako v Británii, ale přesto: Superb Combi 1,6 TDI se u nás nenabízí, 2,0 TDI ale začíná na 713 900 Kč. Srovnatelný Passat Variant 2,0 TDI je v ČR k mání od 780 900 Kč a A4 Avant 2,0 TDI startuje na 963 900 Kč. To je koncernová cenová politika v kostce a i když s každou cenou dostanete něco trochu jiného co do výbavy (a v případě A4 i co do základní konstrukce), vcelku jasně to reflektuje, kam všechny tři vozy míří. Škoda je něco, VW něco víc a Audi něco extra.
Dále přijde na přetřes design, u kterého byste nejspíše čekali vítězství Superbu. A4 je nenápaditá, Passat ještě méně a Superb se aspoň o něco snaží. Tak to vidíme my, jenže základní verze s halogenovými světly a malými koly nevypadá zrovna jako Miss Auto a Mat ji označuje jako „jasně nejméně přitažlivou” z celé testované trojice. Passat je o něco výš, Audi v jeho očích nejvýš. Tady je to ale naprosto subjektivní záležitost, názor si nejlépe uděláte sami.
V případě provedení interiéru jasně vítězí Audi, to byste asi čekali. Ať už jde o materiály, montáž nebo použitou palubní elektroniku, je Ingolstadt jasně nejdál a asi by to tak mělo být. Ovšem druhé místo je plichta - VW by z titulu své snahy měl nabízet víc, ale nenabízí, interiér Superbu je srovnatelně kvalitní, dostupná elektronika prakticky totožná a za nás bychom řekli, že designově vypadá lépe než u poněkud příliš strohého Passatu. Ale to znovu posuďte sami.
Jiná písnička je to v případě vnitřního prostoru. Jistě, ve všech případech to jsou kombíky střední třídy, takže i v nejmenším Audi je dost místa pro lidi i zavazadla, ale Passat nabízí víc. A Superb daleko nejvíc - Mat správně říká, že tady je víc místa než v většině limuzín nejvyšších tříd, jen lépe obslouží čtyři cestující než pět. Zavazadelník je znovu vítězství Superbu - vedle Passatu jen o trochu, vedle A4 o hodně. Po stránce prostoru i praktické využitelnosti.
Co se týče jízdy, je to přesně naopak. A4 se svou specifickou platformou s motorem uloženým vpředu podél nabízí jasně nejlepší jízdní vlastnosti a pro řidiče nejzajímavější projev, koncernoví kolegové zůstávají pozadu. Nikoli však o parník a ne nutně k vlastní škodě - verze s nejslabším dieselem mají jistě jiné poslání než laskat řidiče a pokud jde o schopnost obstát před běžnými výzvami silniční jízdy a komfortně přepravit posádku, dělají to se ctí. Mat říká, že Passat o něco malinko lépe než Superb, v tomto případě i díky adaptivnímu podvozku (Superb jej může mít též) a o něco tiššímu projevu.
Jaký může mít tohle klání závěr? Pokud chcete mít to absolutně nejlepší, musí to být Audi, tady není co řešit. A nejlepší koupě? Za tu Mat označuje jasně Superb a budeme ho teď už jen citovat: „Ale pokud opravdu chcete nejlepší hodnotu za peníze a celkově nejlepší kombík, musí to být tento: Škoda Superb Combi. Jen málo aut nabízí tolik za tak malé peníze,” říká. To je pro škodovku v tomto klání úspěch, co myslíte?
Kompletní galerie snímků a video
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva