Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda se pochlubila rekordem Kodiaqu, někteří majitelé ji to dali pořádně „sežrat”
15.6.2018 | Petr Prokopec
Škoda už možná lituje, že s rekordním časem Kodiaqu RS na Ringu vůbec začala exhibovat. Nadšence jím mohla ohromit jen stěží a vyvolala i reakce, za které nemůže být ráda.
Po každé akci následuje reakce. Škoda jistě doufala, že veřejnost padne po oznámení rekordu Kodiaqu RS na Nordschleife do kolen. Jenže nic takového se nestalo, místo ovací se spíše zdvihala obočí. Čas 9 minut a 29,84 sekund totiž není ničím extra, moderní sedmimístné SUV nezvládlo ani pokořit nejrychlejší minivan okruhu, jímž je od roku 2006 Opel Zafira OPC. Ten měl k dispozici rovněž 240 koní, byť benzinových, s nimiž byl na lehce pomalejší verzi okruhu o 35 sekund rychlejší.
Není to však jediná nepříjemná reakce, jíž se Škoda dočkala. Ihned po zveřejnění rekordu začali někteří současní majitelé standardního Kodiaqu posílat videoreakce na její záznam s rekordním kolem na Youtube, které zmiňují různé neduhy vozu. A postupně strhli menší lavinu vrhající světlo na rozličné nedostatky probírané jinde na internetu. Jde vesměs o drobnosti, jaké musí řešit majitelé vozů snad všech značek - klidně i prestižnějších a dražších - nicméně obvykle nemají důvod o nich veřejně mluvit. Tady ne zcela spokojené zákazníky motivovalo právě ono video.
Oč přesně jde? Na Youtube, sociálních sítích či v diskuzních fórech se řeší poměrně rychlé a bezdůvodné sjíždění pneumatik nebo problematické dekory v interiéru. Kromě toho se objevují stížnosti na vrzající madla dveří, selhávající senzory či stávkující roletu v zavazadelníku. Zrovna tyto problémy popisují dva z majitelů ve videích, které přikládáme níže. Oba navíc pochází z jiné země, závady tedy nejsou lokálního charakteru.
Je přitom nutné dodat, že vrzající kliky dveří jsou letitým problémem Škody, trpěla jimi už od první generace Octavie. Nejinak tomu bylo i u jejího nástupce. Dalo by se očekávat, že mladoboleslavská automobilka zapracuje na nápravě své reputace. To se vlastně stalo jen částečně, neboť zatímco dříve nebylo neobvyklé, že madlo po prudkém zatáhnutí zůstalo v ruce, nyní jen vrže, ale již neodpadává.
Elektronika je pak zjevně důvodem stávkujících senzorů a rolety v zavazadlovém prostoru. Na rozdíl od oněch madel by tedy mohl postačit jen update softwaru a vše by se vyřešilo. I když dost možná ona roleta bude potřebovat i nové elektromotory.
Jak jsme zmínili výše, nejde o nic světoborného, možná obdobnými potížemi trpí vozy jiných znače ještě více. Pozoruhodné je tady spíše to, že Škoda zatoužila po slávě a „vymyslela si” rekord, který stejně mnoho neznamená. A k tomu musí sklízet i bouři reakcí, kterých by se bez chlubení se oním rekordním kolem nedočkala, nebo by aspoň nebyly tak vidět. Tohle se vážně moc nepovedlo...
Škoda Kodiaq má problémy s madly dveří...
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva