Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda se pochlubila rekordem Kodiaqu, někteří majitelé ji to dali pořádně „sežrat”
15.6.2018 | Petr Prokopec
Škoda už možná lituje, že s rekordním časem Kodiaqu RS na Ringu vůbec začala exhibovat. Nadšence jím mohla ohromit jen stěží a vyvolala i reakce, za které nemůže být ráda.
Po každé akci následuje reakce. Škoda jistě doufala, že veřejnost padne po oznámení rekordu Kodiaqu RS na Nordschleife do kolen. Jenže nic takového se nestalo, místo ovací se spíše zdvihala obočí. Čas 9 minut a 29,84 sekund totiž není ničím extra, moderní sedmimístné SUV nezvládlo ani pokořit nejrychlejší minivan okruhu, jímž je od roku 2006 Opel Zafira OPC. Ten měl k dispozici rovněž 240 koní, byť benzinových, s nimiž byl na lehce pomalejší verzi okruhu o 35 sekund rychlejší.
Není to však jediná nepříjemná reakce, jíž se Škoda dočkala. Ihned po zveřejnění rekordu začali někteří současní majitelé standardního Kodiaqu posílat videoreakce na její záznam s rekordním kolem na Youtube, které zmiňují různé neduhy vozu. A postupně strhli menší lavinu vrhající světlo na rozličné nedostatky probírané jinde na internetu. Jde vesměs o drobnosti, jaké musí řešit majitelé vozů snad všech značek - klidně i prestižnějších a dražších - nicméně obvykle nemají důvod o nich veřejně mluvit. Tady ne zcela spokojené zákazníky motivovalo právě ono video.
Oč přesně jde? Na Youtube, sociálních sítích či v diskuzních fórech se řeší poměrně rychlé a bezdůvodné sjíždění pneumatik nebo problematické dekory v interiéru. Kromě toho se objevují stížnosti na vrzající madla dveří, selhávající senzory či stávkující roletu v zavazadelníku. Zrovna tyto problémy popisují dva z majitelů ve videích, které přikládáme níže. Oba navíc pochází z jiné země, závady tedy nejsou lokálního charakteru.
Je přitom nutné dodat, že vrzající kliky dveří jsou letitým problémem Škody, trpěla jimi už od první generace Octavie. Nejinak tomu bylo i u jejího nástupce. Dalo by se očekávat, že mladoboleslavská automobilka zapracuje na nápravě své reputace. To se vlastně stalo jen částečně, neboť zatímco dříve nebylo neobvyklé, že madlo po prudkém zatáhnutí zůstalo v ruce, nyní jen vrže, ale již neodpadává.
Elektronika je pak zjevně důvodem stávkujících senzorů a rolety v zavazadlovém prostoru. Na rozdíl od oněch madel by tedy mohl postačit jen update softwaru a vše by se vyřešilo. I když dost možná ona roleta bude potřebovat i nové elektromotory.
Jak jsme zmínili výše, nejde o nic světoborného, možná obdobnými potížemi trpí vozy jiných znače ještě více. Pozoruhodné je tady spíše to, že Škoda zatoužila po slávě a „vymyslela si” rekord, který stejně mnoho neznamená. A k tomu musí sklízet i bouři reakcí, kterých by se bez chlubení se oním rekordním kolem nedočkala, nebo by aspoň nebyly tak vidět. Tohle se vážně moc nepovedlo...
Škoda Kodiaq má problémy s madly dveří...
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva