Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda riskuje ostudu, také Octavia III 4x4 je v Ženevě „snížena” upínacími pásy
6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prvenství v „ladění“ stahovacími popruhy Škoda mateřskému VW už nevezme, učí se ale docela rychle.
Volkswagen nám na loňském pařížském autosalonu představil kromě svých naleštěných novinek také poněkud neortodoxní způsob ladění podvozku. U předsériového Golfu GTI sedmé generace tehdy někoho napadalo vylepšit jeho postoj snížením světlé výšky a zmenšením spár mezi blatníky a koly. Na tom by nakonec asi nebylo nic neobvyklého, kdyby daná operace neproběhla ve stylu „last minute“, a tak se místo kratších pružin dostaly ke slovu stahovací popruhy. Náhoda?
Nebylo to dost možná poprvé, a jak máte možnost sami opět vidět, evidentně ani naposledy. Náhodou jsme navíc včera zjistili, že upínacími pásy „vytuněný“ podvozek není pouze specialitou wolfsburgské automobilky, ale používá se rovněž u další, nám poněkud bližší koncernové značky.
Během prvotního představení nové Octavie III Combi jsme nechali ve vzduchu viset otázku, zdali Škoda, respektive spíše VW změní (vzhledem k poněkud vyšší hmotnosti vozu a trochu jinému naladění) své rozhodnutí montovat víceprvkovou zadní nápravu výlučně ve spojení s nejvýkonnějšími modely, nebo ji začne dodávat i v kombinaci se slabšími motorizacemi. Včerejší podrobné představení nového kombíku sice dalo jasnou odpověď, přesto jsme se kombíku s pohonem 4x4 pro jistotu podívali pod sukně.
Co jsme našli, vidíte sami - showtuning zjevně žije dál. Možná bychom nad tímto „objevem“ nakonec mávli rukou a neřešili jej, opakovaný vtip obvykle moc zábavný není, nejsme však s to pochopit jeden drobný detail. A nejde přitom ani tak o fakt, že se v tomto případě už nejedná o koncept, ale o auto prezentované jako produkční model, nýbrž o úplně jinou věc. Když někdo sníží ostrý hatchback, třebaže jen popruhy, má to alespoň vnitřní logiku. Proč ale někdo dělá stejnou věc u vozu jako je Octavia 4x4, u které se decentně zvýšený podvozek stal téměř součástí její osobnosti a poznávacím znamením?
Je tak trochu mimo obvyklé chápání, proč by zrovna vůz, který si dělá ambice být nenápadným allroadem, měl na stánku značky vypadat jako kombík RS. A to nemluvíme o tom, že je zde světovému tisku a posléze i zákazníkům prezentováno něco, co není realitou - ostatně i na dalších fotkách můžete vidět, že tato modifikace činí auto opticky poměrně výrazně nižším než skutečný vůz, který si už od včera můžete také koupit.
VW si loňským „tuningem” tohoto druhu utrhl docela velkou ostudu po celém světě, Škoda dnes nepoučena riskuje totéž. Navíc s autem, které vůbec nemusí vypadat nízké, aby bylo atraktivní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.





Zadní náprava Octavie Combi 4x4 v Ženevě dokazuje, že se historie může opakovat
Vůz pochopitelně vypadá nižší, je to ale u verze 4x4 nějaká přednost?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie