Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že rozmach SUV dosáhl vrcholu, nové modely mohou být zklamáním
27.8.2019 | Petr Prokopec
Hlad po vozech s vyšší stavbou se zdá být neukojitelný, situace v Číně ale ukazuje, že preference zákazníků se od tohoto karosářského stylu začínají odvracet. Zbytek světa má dle Škody následovat.
Plány automobilek vždy stojí na mnoha pilířích, v posledních letech se ale dva staly důležitější než jiné. Jednak šlo o konstantně rostoucí oblibu SUV, stejně jako o stabilně rostoucí čínský trh. Jistot ve světě aut ale nyní ubývá - čínský trh se výrazně propadá a byť automobilky na něm nabízí stále více SUV, ani jejich úspěch už není samozřejmý. Promluvil o tom Alain Favey, prodejní šéf Škody, která v Číně nabízí už čtveřici SUV a brzy k nim přidá několik dalších. Přesto předpokládá, že nálady na trhu jim budou přát stále méně.
„Obliba SUV letí stále nahoru a vy si myslíte - a je to naprosto lidské - že tento trend bude trvat věčně. Dnes SUV představují 56 procent aut, které se po celém světě prodají, nicméně se objevují první náznaky toho, že tomu tak dále nemusí být,“ uvedl Favey. A rovnou dodal, že ony první náznaky přichází právě z Číny. „Čínský trh je místem, kde poptávka po SUV byla závratná. Paradoxní je, že zatímco každý očekával pokračování tohoto trendu, reálně došlo k obratu a čínský trh s SUV již neroste.“
Ke změnám ale dochází v rámci celého čínského trhu, který po letech dvouciferného růstu letos klesá dvouciferným tempem. Pro automobilky to rozhodně není dobrá zpráva, neboť jak bylo zmíněno již v úvodu, své produktové plány šijí na míru hlavně Číně. Pokud ovšem klesá tamní obliba SUV i celkové registrace, dostává je to do potíží.
Favey v tomto ohledu naznačuje, že stav čínského trhu jen potvrzují správnost rozhodnutí značky setrvat také u aut jako je Octavia či chystaná Scala. „Zákazníci se začínají stále více ptát po notchbacích či po sedanech.“ Tradiční vozy tak automobilka hodlá nadále ponechat ve svém portfoliu, neboť věří, že jsou nadmíru důležité pro její konstantní udržitelný růst. Něco takového se stále očekává i od SUV, Favey ale varuje, že další nově uvedené modely mohou přinést automobilkám zklamání.
Přesto je rozšíření nabídky SUV u Škody nezastavitelným plánem. V Evropě půjde zejména o produkční verzi konceptu Vision E, na který si budeme muset počkat do začátku příští dekády a dorazí i s elektrickým ústrojím pod kapotou. V tu chvíli bude mít Škoda v nabídce čtyři SUV v Evropě a možná až dvojnásobek v Číně. Favey přesto nevěří, že by se SUV staly dominantními a zcela vytlačily tradiční karosářské styly.
„Vždy tu bude poptávka i po jiných typech aut. Věříme, že v budoucnu lidé budou stále žádat vozy jako Octavia nebo Scala. Sporná je budoucnost kombíků, ale naše pozice v této části trhu byla vždy silná, a proto věříme, že zájem o ně bude i nadále dostatečný,“ uzavřel téma Favey.
Obliba SUV v Číně tedy dle mladoboleslavské značky dosáhla vrcholu a je prý jen otázkou času, než se jich lidé přejí i ve zbytku světa. Proto se Škoda bude sveřepě držet i tradičních hatchbacků, liftbacků, sedanů či kombíků, neboť zájem o ně je nadále velký a do budoucna má dojít na změnu trendů. Vzhledem k tomu, že podobně hovoří stále více výrobců, může skutečně brzy dojít k obratu.
Zatím poslední novinkou Škody na poli SUV je oficiálně stále nepředstavený Kamiq GT, který je shodou okolností určen pouze pro Čínu. Jeho budoucí úspěch je s ohledem na slova Škody otázkou
Od loňska prodávaný Kodiaq GT, předchozí čínská novinka značky mezi SUV, je ale pro Škodu úspěchem
Foto: Autohome China
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 18:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 18:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch