Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že rozmach SUV dosáhl vrcholu, nové modely mohou být zklamáním
27.8.2019 | Petr Prokopec
Hlad po vozech s vyšší stavbou se zdá být neukojitelný, situace v Číně ale ukazuje, že preference zákazníků se od tohoto karosářského stylu začínají odvracet. Zbytek světa má dle Škody následovat.
Plány automobilek vždy stojí na mnoha pilířích, v posledních letech se ale dva staly důležitější než jiné. Jednak šlo o konstantně rostoucí oblibu SUV, stejně jako o stabilně rostoucí čínský trh. Jistot ve světě aut ale nyní ubývá - čínský trh se výrazně propadá a byť automobilky na něm nabízí stále více SUV, ani jejich úspěch už není samozřejmý. Promluvil o tom Alain Favey, prodejní šéf Škody, která v Číně nabízí už čtveřici SUV a brzy k nim přidá několik dalších. Přesto předpokládá, že nálady na trhu jim budou přát stále méně.
„Obliba SUV letí stále nahoru a vy si myslíte - a je to naprosto lidské - že tento trend bude trvat věčně. Dnes SUV představují 56 procent aut, které se po celém světě prodají, nicméně se objevují první náznaky toho, že tomu tak dále nemusí být,“ uvedl Favey. A rovnou dodal, že ony první náznaky přichází právě z Číny. „Čínský trh je místem, kde poptávka po SUV byla závratná. Paradoxní je, že zatímco každý očekával pokračování tohoto trendu, reálně došlo k obratu a čínský trh s SUV již neroste.“
Ke změnám ale dochází v rámci celého čínského trhu, který po letech dvouciferného růstu letos klesá dvouciferným tempem. Pro automobilky to rozhodně není dobrá zpráva, neboť jak bylo zmíněno již v úvodu, své produktové plány šijí na míru hlavně Číně. Pokud ovšem klesá tamní obliba SUV i celkové registrace, dostává je to do potíží.
Favey v tomto ohledu naznačuje, že stav čínského trhu jen potvrzují správnost rozhodnutí značky setrvat také u aut jako je Octavia či chystaná Scala. „Zákazníci se začínají stále více ptát po notchbacích či po sedanech.“ Tradiční vozy tak automobilka hodlá nadále ponechat ve svém portfoliu, neboť věří, že jsou nadmíru důležité pro její konstantní udržitelný růst. Něco takového se stále očekává i od SUV, Favey ale varuje, že další nově uvedené modely mohou přinést automobilkám zklamání.
Přesto je rozšíření nabídky SUV u Škody nezastavitelným plánem. V Evropě půjde zejména o produkční verzi konceptu Vision E, na který si budeme muset počkat do začátku příští dekády a dorazí i s elektrickým ústrojím pod kapotou. V tu chvíli bude mít Škoda v nabídce čtyři SUV v Evropě a možná až dvojnásobek v Číně. Favey přesto nevěří, že by se SUV staly dominantními a zcela vytlačily tradiční karosářské styly.
„Vždy tu bude poptávka i po jiných typech aut. Věříme, že v budoucnu lidé budou stále žádat vozy jako Octavia nebo Scala. Sporná je budoucnost kombíků, ale naše pozice v této části trhu byla vždy silná, a proto věříme, že zájem o ně bude i nadále dostatečný,“ uzavřel téma Favey.
Obliba SUV v Číně tedy dle mladoboleslavské značky dosáhla vrcholu a je prý jen otázkou času, než se jich lidé přejí i ve zbytku světa. Proto se Škoda bude sveřepě držet i tradičních hatchbacků, liftbacků, sedanů či kombíků, neboť zájem o ně je nadále velký a do budoucna má dojít na změnu trendů. Vzhledem k tomu, že podobně hovoří stále více výrobců, může skutečně brzy dojít k obratu.
Zatím poslední novinkou Škody na poli SUV je oficiálně stále nepředstavený Kamiq GT, který je shodou okolností určen pouze pro Čínu. Jeho budoucí úspěch je s ohledem na slova Škody otázkou
Od loňska prodávaný Kodiaq GT, předchozí čínská novinka značky mezi SUV, je ale pro Škodu úspěchem
Foto: Autohome China
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva