Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že Kodiaq RS zajel rekord Ringu. Překonal ale leda starou dodávku
14.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vytvořit rekord své třídy? Stačí si vytvořit kategorii, ve které nikdo nesoutěží. Tak to udělala Škoda s Kodiaqem RS, její čas je v absolutním měřítku docela rozpačitý.
Již párkrát jsme naznačili, že rekordy z Nordschleife začínají postrádat na významu. Zatímco dříve docházelo pouze k dělení na produkční, koncepční a závodní vozy, dnes fanfáry zaznějí pokaždé, když kolo objede nejrychleji hatchback, sedan, kombík, SUV, předokolka, zadokolka, čtyřkolka, elektromobil... a tak bychom vlastně mohli pokračovat do nekonečna. Vlastně nás proto nepřekvapuje, že jedním takovým se nyní pochlubila Škoda.
Mladoboleslavská automobilka testuje v pohoří Eifel již hezkých pár měsíců nový Kodiaq RS, a právě toto SUV se nyní stalo rekordmanem. To by mnohého mohlo překvapit, neboť rekord v dané kategorii má držet od loňského září Alfa Romeo Stelvio QV, jenž díky 510 koním pod kapotou zvládla objet 20,8 kilometru dlouhý okruh za velmi působivých 7 minut a 51,7 sekundy. Tento čas ale mladoboleslavský medvěd zdaleka nepřekonal.
Jak je tedy možné, že se pyšní rekordem? Inu, je to prosté - Stelvio je pětimístným SUV, Kodiaq RS sedmimístným. A právě díky tomu se stává nejrychlejším SUV Ringu se třemi řadami sedadel. Za jeho volant přitom usedla Sabine Schmitz, která kolo obkroužila za 9 minut a 29,84 sekundy. Zrovna tento čas nás ale ve výsledku příliš neuchvátil, vlastně nám přijde relativně špatný.
Pro srovnání nemusíme chodit daleko, byť musíme zamířit hodně do minulosti. Konkrétně pak do 10. července 2005, kdy měla premiéru sedmá epizoda šesté série Top Gearu. Právě v ní „Královna Ringu“, jak se jinak Sabine přezdívá, usedla za volant Fordu Transit. Tedy neaerodynamické dodávky, jenž díky výkonu 136 koní potřebuje na akceleraci z klidu na stovku něco okolo 20 sekund.
Sabine přitom doufala, že se jí právě s tímto vozem povede protnout bariéru deseti minut, nakonec však skončila osm sekund nad ní. I to je ale vlastně neskutečný čas, většina z nás by totiž Transit někde převrátila a zbytek by dojel do cíle až ve chvíli, kdy by jediná žena, jenž kdy vyhrála 24 hodin Nürburgringu, již dávno šla na kutě. V té době přitom Sabine měla na kontě 14 až 15 tisíc kol.
Od té doby se její bilance více než zdvojnásobila. Ostatně sama „Královna Ringu“ přiznává, že ročně najede minimálně 1 200 kol. Na okruhu je tedy jako doma, což je vlastně tvrzení ryze pravdivé. Sabine se totiž právě zde narodila, neboť její rodiče zde vlastnili hotel. Jeho vedení se závodnice věnuje dodnes, stejně jako dalším aktivitám souvisejícím se slavným okruhem.
Je proto překvapivé, že 13 let poté, co Ring zvládla s dodávkou se 136 koňmi za 10 minut a nějaké drobné, zajede s SUV, které se pyšní 240 koňmi, lepší aerodynamikou, poladěným podvozkem a řadou moderních systémů, čas jen o 38 sekund lepší. Rozhodně si přitom nemyslíme, že by zatím stála ztráta jejích schopností, zvláště když nyní navíc měla k dispozici volnou trať.
Škoda tak možná měla nechat marketingové oddělení spát, než jej povolávat k horečnaté aktivitě. Jakkoliv totiž Kodiaq RS může být impozantní z místa řidiče, díky možnému srovnání s více než dekádu starou dodávkou již tak rychle nepůsobí. Jelikož však o rekordní jízdě Fordu Transit dnes již jen málokdo ví, zákazníci budou nejspíše na novou vějičku sedat více než vosy na med. Však je to rekordman...










Sabine Schmitz zajela se Škodou Kodiaq RS nový rekord Ringu, jenž platí pro sedmimístná SUV. Pokud se na to ale zadíváme objektivně, je daný čas vlastně hodně pomalý a za nejlepší platí jen proto, že jiní nesoutěží. Takové Bentley Bentayga nebo Audi SQ7 by okruh i v plném obsazení zvládly jistě o hodně rychleji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 10 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch