Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět

Pokud máte pocit, že Škoda je dnes málo česká, tento krok jej asi jen umocní. Automobilka totiž kvůli enormní poptávce a dodacím lhůtám až 10 měsíců stěhuje výrobu modelu Karoq do Německa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět

1.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud máte pocit, že Škoda je dnes málo česká, tento krok jej asi jen umocní. Automobilka totiž kvůli enormní poptávce a dodacím lhůtám až 10 měsíců stěhuje výrobu modelu Karoq do Německa.

Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali problémy mladoboleslavské automobilky, které lze možná označit příjemné, ale pořád jsou to problémy. Škoda se potýká s velkou poptávkou po modelech Karoq a Kodiaq, které nestíhá vyrábět v dostatečném množství, nicméně odbory jsou proti zavádění dalších pracovních směn. Vedení tak bylo tlačeno k jediné možnosti, jak tento Gordický uzel rozetnout, a tou bylo přestěhování produkce do Německa. Tamní továrny Volkswagenu jsou totiž pro změnu nevyužité, koncern by tak zabil dvě mouchy jednou ranou. A přesně k tomu teď došlo.

Automobilka oznámila, že výrobu modelu Karoq stěhuje do továrny v německém Osnabrücku, která již má s českými vozy zkušenosti - lakují se tam karoserie na Škodu Fabia. Kromě toho se závod stará také o montáž Porsche Cayenne a Cayman, stejně jako je v Osnabrücku vyráběn Volkswagen Tiguan. Tedy sesterský model českého SUV, pročež stěhování produkce právě do této lokality dává smysl.

K tomuto kroku má dojít na sklonku letošního roku, přičemž Karoq bude v Německu montován i po značnou část toho příštího. Jak dlouho ale výroba v Osnabrücku vydrží, zatím nikdo neví. Automobilka totiž uvedla, že přestěhování výroby je dočasné kvůli výstavbě nové lakovny v Mladé Boleslavi. Může se ovšem stát, že po jejím dokončení bude nakonec Karoq vyráběn v obou továrnách.

Důvodem k expanzi je, jak jsme zmínili již v úvodu, velká poptávka. Šéf značky Bernhard Maier ostatně již v březnu oznámil, že na některých trzích dosahuje dodací lhůta až 10 měsíců. To je skutečně dlouhá doba, pokud si uvědomíme, že se bavíme o mainstreamovém SUV. Na druhé straně to ovšem také dokazuje, že zájem o české vozy je opravdu enormní. Značka navíc příští rok odhalí další novinku.

Také nové malé SUV bude montováno v Mladé Boleslavi. Stejně jako elektrický crossover, který by pro změnu měl dorazit v roce 2020. Hlavní továrna značky tedy bude vytížená na maximální kapacitu, pročež bychom se vůbec nedivili, kdyby došlo ještě na její další rozšiřování a výstavbu dalších nových hal.

Můžeme jen dodat, že Škoda jen za první letošní čtvrtletí navýšila prodeje o 12 procent na 316 176 kusů. Loni se pak značce povedlo navýšit tržní podíl v Evropě z 4,36 na 4,48 procent, celosvětově pak prodala 1,2 milionu vozů, tedy o 6,6 procenta více než předloni.


Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 1 - Skoda Karoq oficialni prvni 01Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 2 - Skoda Karoq oficialni prvni 02Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 3 - Skoda Karoq oficialni prvni 03Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 4 - Skoda Karoq oficialni prvni 04Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 5 - Skoda Karoq oficialni prvni 05Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 6 - Skoda Karoq oficialni prvni 06Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 7 - Skoda Karoq oficialni prvni 07Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 8 - Skoda Karoq oficialni prvni 08Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 9 - Skoda Karoq oficialni prvni 09Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 10 - Skoda Karoq oficialni prvni 10Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 11 - Skoda Karoq oficialni prvni 11Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 12 - Skoda Karoq oficialni prvni 12Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 13 - Skoda Karoq oficialni prvni 13Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 14 - Skoda Karoq oficialni prvni 14Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 15 - Skoda Karoq oficialni prvni 15Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 16 - Skoda Karoq oficialni prvni 16Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 17 - Skoda Karoq oficialni prvni 17Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 18 - Skoda Karoq oficialni prvni 18Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 19 - Skoda Karoq oficialni prvni 19Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 20 - Skoda Karoq oficialni prvni 19aŠkoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 21 - Skoda Karoq oficialni prvni 20Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 22 - Skoda Karoq oficialni prvni 21Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 23 - Skoda Karoq oficialni prvni 22Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 24 - Skoda Karoq oficialni prvni 23Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 25 - Skoda Karoq oficialni prvni 24Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 26 - Skoda Karoq oficialni prvni 25Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 27 - Skoda Karoq oficialni prvni 26Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 28 - Skoda Karoq oficialni prvni 27Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 29 - Skoda Karoq oficialni prvni 28Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 30 - Skoda Karoq oficialni prvni 29Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 31 - Skoda Karoq oficialni prvni 30Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 32 - Skoda Karoq oficialni prvni 31Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 33 - Skoda Karoq oficialni prvni 32Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 34 - Skoda Karoq oficialni prvni 33Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 35 - Skoda Karoq oficialni prvni 34Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 36 - Skoda Karoq oficialni prvni 35Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 37 - Skoda Karoq oficialni prvni 36Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 38 - Skoda Karoq oficialni prvni 36aŠkoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 39 - Skoda Karoq oficialni prvni 37Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 40 - Skoda Karoq oficialni prvni 38Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 41 - Skoda Karoq oficialni prvni 39Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 42 - Skoda Karoq oficialni prvni 40Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 43 - Skoda Karoq oficialni prvni 41Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 44 - Skoda Karoq oficialni prvni 42Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 45 - Skoda Karoq oficialni prvni 43Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 46 - Skoda Karoq oficialni prvni 44Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 47 - Skoda Karoq oficialni prvni 45Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 48 - Skoda Karoq oficialni prvni 46Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 49 - Skoda Karoq oficialni prvni 47Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 50 - Skoda Karoq oficialni prvni 48
Výroba Škody Karoq se nakonec opravdu stěhuje do Německa

Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 51 - Skoda Karoq papirovy model 01Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 52 - Skoda Karoq papirovy model 02Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 53 - Skoda Karoq papirovy model 03Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 54 - Skoda Karoq papirovy model 04Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 55 - Skoda Karoq papirovy model 05Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 56 - Skoda Karoq papirovy model 06Škoda radikálně vyřešila potíže s kapacitou výroby, jeden typ tu přestane vyrábět - 57 - Skoda Karoq papirovy model 07
V ČR si tak budeme moci postavit Karoq leda z papíru...

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.