Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km?

Nová Octavia Combi s motorem 2,0 TDI dostala známku 2+ a zařadila se mezi 7 dosud nejúspěšnějších aut. Co vše se pokazilo? A co vydrželo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km?

29.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Octavia Combi s motorem 2,0 TDI dostala známku 2+ a zařadila se mezi 7 dosud nejúspěšnějších aut. Co vše se pokazilo? A co vydrželo?

Jistě není třeba dlouze polemizovat nad oblíbeností Škody Octavia v českých luzích a hájích, zejména má-li karoserii kombi a dieselový motor. Můžeme se bavit o tom, že to není zrovna nejzábavnější auto, může zaznít názor, že to je volba člověka, který neví, co vybrat, nic to ale nezmění na faktu, že se dieselové Octavie Combi budou prodávat jako housky na krámě.

A faktem je i to, že velký zájem o ně bude jako o ojetiny. Ačkoli leckomu přijde třetí generace Octavie stále jako novinka, vyrábí se už pěkných pár let a na trhu s ojetými auty jich už najdeme spoustu. A některé zvládly za těch pár let najet obrovské porce kilometrů. Je tedy na místě se ptát, jak si vede z dlouhodobého hlediska a co od takové ojetiny čekat.

Německý Auto Bild se proto pustil do dlouhodobého testování Octavie Combi s motorem 2,0 TDI o 150 koních, který je u nás i v Německu nejoblíbenější pohonnou jednotkou. Zvolil převodovku DSG, která aspoň u nás asi nebude tak oblíbená jako manuál, ale motor je podstatnější. Najel s ní za dva roky 101 377 kilometrů a pak ji rozebral na prvočástice, aby zjistil opotřebení. Vše podstatné od spotřeby až po dynamiku na začátku i na konci testu změřil a v mezičase spotřeboval palivo za 13 251,71 Eur, tedy aktuálním kurzem 359 784 korun.

Nejoblíbenější motorizace výbavové verze Octavie v Německu


Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 1 - skoda octavia 20 tdi dsg ddt ab tab 05 nejoblib

Nejoblíbenější příplatkové prvky a barvy

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 2 - skoda octavia 20 tdi dsg ddt ab tab 04 nejoblib

Sto tisíc kilometrů není úplně málo, ale ani to není nijak extrémně hodně, od auta se očekává, že najede násobně víc. Za tu dobu vůz podstoupil několik servisních prohlídek a pochopitelně, některé věci dostaly čas se pokazit.

Jako první se v 11 079 km ozval tempomat - několikrát odmítl fungovat. Pak ve zhruba 33 tisících kilometrech musela být v servise vyměněna řídící jednotka světel. Větší problém nastal v necelých 36 tisících kilometrech, kdy stávkovalo startovací tlačítko. V rámci záruky bylo vyměněno, problém asi tedy byl jen v onom tlačítku, které podle dostupných zpráv muselo být mačkáno s čím dál větším tlakem. Takovýhle problém však může v krajním případě znamenat, že nikam neodjedete. V necelých 59 tisících kilometrech se pak začínaly objevovat pazvuky z palubní desky, údajně hluk zmizel, když člověk zatlačil na rámeček přístrojového štítu. V 92 tisících kilometrech bylo nutno vyměnit brzdové destičky, ale to jistě nelze považovat za závadu.

Po rozebrání auta bylo zjištěno, že některé prvky jsou na tom s životností a/nebo s dílenským zpracováním poměrně dobře, jiné trochu hůře. Němci uvádí, že v pátých dveřích občas něco drnčelo, což je sice drobnost, ale může otravovat, je-li drnčení příliš hlasité. Motor a převodovka ovšem po 100 tisících kilometrech nejevily žádnou známku netěsnosti a antikorozní nástřik dutin vozu byl velmi dobře proveden.

Naměřená dynamika, hlučnost a spotřeba na začátku a na konci testu

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 3 - skoda octavia 20 tdi dsg ddt ab tab 01 namerene

Rosily se prý tři tlumiče pérování a chladič dostal někdy ránu kamenem, kterou ale přežil jen s ohnutými žebry. Další drobností byl na několika místech prasklý tepelný štít výfuku a izolace motorového prostoru prý rozkousaly kuny, ovšem to není něco, co by mělo být připisováno na vrub škodovce. Příčina drnčení v palubní desce ovšem nebyla zjištěna ani při rozmontování auta.

Stížnosti nicméně mířily na adresu převodovky DSG, která ve městském provozu řadila a zejména se rozjížděla trhaně, takže i zkušený řidič při parkování zvenčí vypadal jako amatér. Němci nechválí ani poměrně malou nádrž (50 litrů), která při ostřejší jízdě stačila jen na 500 km jízdy. „To u dieselového kombi této třídy není přijatelné,” říká editor Christian Steiger.

Žádný opravdu velký problém se ale během testování neobjevil a nebyl zjištěn ani při rozebrání vozu. Hodnocení auta tedy bylo i přes jednu neplánovanou návštěvu servisu dobré, dostalo jen 9 trestných bodů, jak se můžete podívat v tabulce níže. To znamenalo známku 2+ a umístění na sdílené 6. - 7. příčce mezi všemi auty, která Auto Bild dosud v rámci stejné metodiky dlouhodobě testoval.

Octavia tedy není nejlepší, ale je to očividně dobrá volba, pokud chcete auto, které vyšší kilometráže během krátké doby zvládne bez větších problémů. Někteří z vás ale jistě budou i vlastní zkušenosti - budeme rádi, pokud se o ně podělíte v diskuzi...

Celkové hodnocení dlouhodobého testu

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 4 - Skoda Octavia Combi 2 0 TDI test dlouhodoby hodnoceni 01

Přehled všech hodnocení dosud dlouhodobě testovaných vozů

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 5 - skoda octavia 20 tdi dsg ddt ab tab 03 poradi aut

Fotogalerie Škody Octavia Combi a 2,0 TDI

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 6 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 01Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 7 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 04Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 8 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 06Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 9 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 14Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 10 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 24Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 11 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 18Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 12 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 30Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 13 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 36Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 14 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 46Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 15 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 57Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 16 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 62Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 17 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 63Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 18 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 66
Škoda Octavia Combi jsme několikrát také testovali

Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 19 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 002Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 20 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 003Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 21 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 010Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 22 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 038Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 23 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 042Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 24 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 045Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 25 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 021Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 26 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 022Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 27 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 028Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 28 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 048Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 29 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 050Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 30 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 062Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 31 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 099Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 32 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 099-1Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI v dlouhodobém testu: jak zvládla 100 tisíc km? - 33 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 100
A naší pozornosti neunikla ani motorizace 2,0 TDI s výkonem 110 kW

Zdroj: Auto Bild

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše