Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia III 2013: premiéra zítra, desítka nejprodávanějších aut světa záhy
10.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do 24 hodin nám Škoda odhalí mnohá tajemství své očekávané novinky. Krom technických detailů a interiéru ale vlastně vše známe. I plány do budoucna.
Tip: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
Tanečky kolem představení nové Škody Octavia budou brzy u konce, tedy alespoň z větší části. Již zítra totiž automobilka novinku oficiálně odhalí přímo v Mladé Boleslavi, u čehož samozřejmě nebudeme chybět. Těšit se tak můžete na podrobnější technické informace i spoustu živých fotek. Mnoho překvapení nás ale nečeká a ceny si zřejmě škodovka ještě nechá nějakou dobu pro sebe. Jelikož ovšem na tuzemský trh nedávno vstoupil podobně koncipovaný Seat Leon, máme tak trochu jasno i v tomto ohledu.
Oproti španělskému příbuznému se dá počítat s lehkým navýšením, s ohledem na třetí generaci by pak přímo logická byla částka 333 000 Kč za základní model s motorem 1,2 TSI, realita ale bude zřejmě trochu jiná. Jen nepatrně dražší je totiž v hierarchii koncernu VW Group výše postavený Golf. Octavia se tak zřejmě zařadí přesně mezi tyto dva vozy stojící na platformě MQB, což znamená sumu 319 900 Kč.
To je ve srovnání s aktuální nabídkou výrazný propad, výběhové modely druhé generace však mají ve výbavě klimatizaci, centrální zamykání, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo elektricky ovládaná přední okna. Novinka by přitom mohla být okleštěná stejně jako Seat Leon o výkonu 85 koní ve výbavě Basis, kde absentuje i autorádio.
Dalším důvodem cenového poklesu je jistý technologický úpadek. Modely s výkonem do 150 koní (1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI) dostanou jen zadní torzní příčku, zatímco silnější verze dostanou víceprvkovou zadní nápravu. Není ovšem jisté, zda půjde jen o motor 1,8 TSI o výkonu 180 koní či také o 2,0 TDI naladěný na 184 koní.
V minulosti jsme zmínili design světlometů, které budou rovněž jedním z lišících prvků. Základ dostane halogeny, prostřední úroveň bude profitovat z bi-xenonů a vrcholný model má používat LEDky pro denní svícení. Chybět nebudou ani moderní prvky v podobě kamery pro čtení dopravních značek či asistent jízdy v pruhu.
Již od počátku má být v nabídce liftback i kombi, i když zítra bude zřejmě odhalen jen ten první. Příští rok pak dorazí i výkonný model RS. Následně se očekává příchod modelů 4x4. Jakmile přitom nabídka bude kompletní, měla by se Octavia zařadit mezi desítku nejprodávanějších modelů světa. S čímž ostatně šéf značky Winfried Vahland počítá již od letošního dubna.
To je ovšem dost sebevědomé prohlášení, neboť v roce 2011 obsadila Octavia s 389 000 prodanými vozy „jen“ 34. místo. Pokud by se tak novinka měla dostat do pomyslné „top 10”, bude muset dojít ke zdvojnásobení odbytu. S ohledem na potenciál čínského trhu není nereálné, jinde ale Škoda tolik zákazníků bude hledat marně.
Bude jistě zajímavé sledovat, jak si třetí Octavia v příštím roce povede. Nápovědu by nám mělo přinést již zmiňované zítřejší odhalení, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. Pokud automobilce něco neunikne dříve (vyplatí se nás sledovat, čekáme vás zítra kolem půl čtvrté na Autoforum.cz - to už budeme vědět mnohem více.

















Nová Škoda Octavia byla již několikráte nachytána v běžném provozu. Kromě toho nás automobilka neustále zásobuje menšími detaily. Zítra však konečně dojde k oficiálnímu odhalení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.