Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení
14.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka nestíhá vykrývat objednávky až tak, že ji ani továrny Volkswagenu nespasí. A lépe asi nebude, během sedmi let chce skoro zdvojnásobit dnešní produkci.
Není novinkou, že poptávka po vozech od Škodovky neustále roste a v další expanzi ji brání jen omezené produkční kapacity. Automobilka proto již potvrdila, že výroba jejích aut bude probíhat i v Německu, kde řeší spíše opačné problémy. Ani to ale není Škodě dost, nárůst poptávky je velký a další plány optimistické. Automobilka má v roce 2025 prodávat dva miliony aut ročně, což je ve srovnání s dneškem téměř dvojnásobný objem.
Škodovka tedy potřebuje další a další produkční kapacity a nyní se rýsuje nové radikální řešení. Značka potvrdila, že část výroby může svěřit i třetí straně, tedy firmě mimo koncern VW. V tomto směru se nebude lišit třeba od Daimleru, BMW či samotného VW, jež velmi často využívají služeb rakouské Magmy nebo finského Valmet Automotive. To jim umožňuje lépe reagovat na aktuální poptávku bez nutnosti velkých investic do dalších fabrik.
Otázkou je, kam by se Škoda mohla obrátit. Valmet je vytížen zakázkami Mercedesu, jemuž bude napomáhat s výrobou modelů GLC a nové třídy A. Kvůli tomu společnost již musela najmout tisíc nových zaměstnanců. Pokud by tedy došlo na uzavření smlouvy se Škodou, stoprocentně by šlo o daleko větší kapacity, jež by asi Valmet podmínil dlouhodobým kontraktem.
„Z toho důvodu zvažujeme různé alternativy, mezi něž patří i možný smluvní výrobce,“ uvedla mladoboleslavská automobilka v prohlášení. Zároveň přitom dodala, že „poptávka přesahuje naše výrobní kapacity již v letošním roce“. Řešení ovšem nebude hned tak k dispozici, neboť šéf odborů VW Bernd Osterloh uvedl, že problémy Škody se budou řešit až v listopadu při setkání nejvyššího vedení.
Tento odklad je poněkud překvapivý, neboť značka je po Porsche druhým nejvýdělečnějším výrobcem v rámci celého koncernu. Čím déle tedy bude VW Group váhat, tím méně bude vydělávat. Přitom by stačilo začít okupovat takřka nevyužité továrny Opelu, z nichž mnohé hodlá mateřský PSA uzavřít kvůli návratu k ziskovosti.
Je ovšem prakticky jisté, že zrovna tohle je zcela nerealistický scénář, Škoda a potažmo celý VW Group těžko zadají výrobu přímé konkurenci. Leda by VW některou z továren převzal a zaměstnal i lidi, které čeká výpověď. Ani to není dokonale pravděpodobné, počkejme si tedy, kde přesně se škodovky začnou v dohledné době také vyrábět. Že to bude mimo Českou republiku, je nanejvýš pravděpodobné...






Škoda musí přesunout část výroby i mimo koncernové továrny, už teď nestíhá vykrývat poptávku. A to chce během sedmi let téměř zdvojnásobit prodeje
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva