Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?

Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?

30.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?

Jsou případy, kdy si automobilky musí přes všechny průzkumy trhu drbat hlavu a při uvedení nového modelu trhu s napětím čekat, po čem zákazníci budou toužit především. Pokud jde ale o novou Škodu Karoq a Českou republiku, je už od prvního představení naprosto jasné, že nejžádanější variantou bude provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Ono to i má svou logiku - 190koňová verze je rozmar, provedení 1,6 TDI málo, benzin se do SUV až tak nehodí a když už, tak nový 1,5 TSI. Ten je nakonec jedinou rozumnou alternativou.

Dosavadní prodejní data tento předpoklad potvrzují, a tak nezbývá než se podívat, co provedení 2,0 TDI se 150 koňmi reálně svede. To nejdůležitější změřili polští kolegové z Autocentra, kteří tradičně důkladně zkoumají spotřebu a dynamiku všech aut, která jim přijdou pod ruku. Karoq 2,0 TDI není výjimkou, a tak už víme, jak si ve zmíněných disciplínách vede ve srovnání s továrními daty.

Pokud jde o zrychlení, verze 2,0 TDI s automatem DSG má zvládat zrychlit na stovku za 8,7 sekundy. Realita není o nic horší, naopak, Karoq se dokázal na 100 km/h podle profesionálního měřiče dostat za 8,4 sekundy, což na naftové kompaktní SUV není nic ani trochu ostudného.

Pokud jde o spotřebu, tovární data už tak pesimistická nejsou. Automobilka udává apetit rovných 5 litrů nafty na 100 km v kombinaci, což je údaj přesně tak nereálný, jak se zdá. V tradičním měření se Poláci přiblížili této hodnotě pouze při jízdě konstantními 90 km/h po rovně (5,1 l/100 km), už při 140 km/h si auto říkalo o víc (7,3 l). Po městě ale dovede jezdit i za 6,9 l, což není zlé, i když je třeba dát pozor na studené starty - po něm a prvních 3 km poklidné jízdy si Karoq 2,0 TDI řekne už o 8,8 l/100 km. A pokud se rozparádíte, umí jet i skoro za 15 na sto.

Podívejte se na detailní výsledky níže a sami posuďte, jak moc jsou vám sympatické. My bychom řekli, že vystihují podstatu atraktivity této varianty u zákazníků - je už dost rychlá a přitom paliva chce pořád přijatelné množství...


Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 1 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 01Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 2 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 02
Stříbrný Karoq 2,0 TDI se 150 koňmi bude jistě jednou z nejžádanějších verzí

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 3 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 03Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 4 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 04Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 5 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 05Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 6 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 06
Akceleraci na stovku zvládá s automatem DSG za slušných 8,4 sekundy - rychleji, než sama automobilka udává

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 7 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 07Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 8 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 08Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 9 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 09
Okamžitá spotřeba při 90 a 140 km/h a další měření ukazují, že velký žrout tohle auto nebude. I když realita zde pro změnu není tak růžová, jak Škoda tvrdí

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.