Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda je v pasti. U nás nemůže nabídnout některé nové modely, ač by sama chtěla
22.3.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka chystá pro další léta velkou expanzi. Ta se nám ale z jisté části vyhne, i když si sama firma přeje opak. Proč je to tak?
Stejně jako i negativní reklama zůstává pořád reklamou, pak je i příjemný problém stále problémem. Ač je tedy Škoda na jedné straně v záviděníhodné situaci, neboť poptávka po jejích vozech soustavně narůstá, značka musí zároveň na druhé straně řešit nedostačující výrobní kapacitu. Problém je to pak především v kontextu s firemní strategií, během které bychom se do dvou let měli dočkat hned neuvěřitelných 19 novinek.
Je samozřejmě třeba dodat, že Škoda díky tomu nebude nabízet více než dvacet různých modelových řad. Pod oním označením „novinky“ jsou totiž zahrnuty i facelifty či nové verze stávajících modelů. Nicméně i tak se dočkáme i zcela nových aut, tedy vlastně nedočkáme. Budeme se zatím jen dívat, jak je Škoda uvádí na jiné trhy.
V návaznosti na náš předchozí článek zaměřený na mladoboleslavskou značku jste nejspíše již pochopili, že Evropa s onou expanzí až tak moc spojená není. Škoda zkrátka na Starém kontinentu již nemá kde vyrábět a dokud tuto situaci nevyřeší, novinky zkrátka nebudou.
Přiznal to šéf firmy Bernhard Maier s tím, že v Číně má Škoda volnější pole působnosti. Ještě letos se tak čínští měli dočkat dvou nových SUV, přičemž to první se ukáže již příští měsíc na autosalonu v Pekingu. Automobilka jej zatím interně označuje jako Model Q, nicméně velmi pravděpodobně jde o Kamiq, který nám odhalily snímky špionážních fotografů.
S ohledem na nepříliš oslňující design přitom u tohoto vozu nejspíše nebude vadit, že nebude k mání v Evropě, což ostatně zřejmě ani neměla v úmyslu. „Jelikož novinka cenově zamíří pod Karoq, znamená to, že se v Číně dostaneme na takovou hladinu, na jakou bychom nemohli v Evropě ani pomyslet,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. Dle něj přitom Kamiq takto bude moci operovat ve spodní části trhu, kde sice nebude generovat obří marži, velké prodeje jsou ale očekávány.
Šéf automobilky Bernhard Maier přitom uvedl, že právě kvůli správnému nacenění nedostane Kamiq do vínku jakoukoliv formu elektrifikace. S tou by ale již mohla (a velmi pravděpodobně také bude) spojena druhá novinka, a sice Kodiaq GT. Maier říká, že by tento model „velmi rád nabídl také v Evropě”, v tuto chvíli to ale kvůli výrobním kapacitám jednoduše není možné. Do budoucna se může stát mnohé, zvláště pokud by skutečně došlo na stavbu nové továrny nebo přesun části výroby do Německa, hudba nejbližších měsíců a let to ale není.
Vraťme se ale ještě jednou k plánům značky. Ty mají spojitost právě s čínským trhem a oněmi SUV, jenž mají takřka zdvojnásobit prodeje značky z loňských 325 tisíc aut na 600 tisíc vozů v roce 2020. Stejně jako v případě mnohé konkurence je už léta Čína pro Škodu tím nejdůležitějším trhem a její náskok před ostatními se tímto má ještě zvýraznit.
Celý růst se přitom odehrává pod taktovkou nové strategie, dle níž by značka měla v roce 2025 prodávat na dva miliony aut ročně. Vůči loňskému roku to představuje nárůst o 800 tisíc aut, velká porce z toho ale připadne na zmiňovanou Čínu. Mimo to Škoda počítá s více než desítkou nových trhů, onen plán tedy vlastně není až tak nereálný...
Škoda Kamiq zůstane vyhrazena pouze čínskému trhu, Evropu by nejspíše rozporuplným vzhledem či dvacet let starou architekturou příliš nenadchla
Koncept Vision E nebyl vyloženě přeodbrazem Kodiaqu GT, základní tvary s ním ale z podstaty bude sdílet
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva