Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Favorit po Jaromíru Jágrovi je stále k mání. A za svou cenu asi i dlouho bude
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jste-li muzeum hokeje, sběratel aut po slavných lidech nebo největší fanda Jaromíra Jágra, tento Favorit může být zajímavý. Jinak jen stěží.
I hokejové superhvězdy musely nějak začínat, podobně jako ty filmové. Že jejich první auto nebylo třeba Audi R8, to je snad každému jasné. Bavíme-li se o českých hokejistech narozených ještě v dobách „socialismu s lidskou tváří”, je dost pravděpodobné, že jezdívali ve škodovkách. A Jaromír Jágr, ten nejslavnější ze slavných českých hokejistů, není výjimkou - tenhle modrý Favorit s kladenskou registrací patřil právě jemu.
Jágrovi bylo 17 let, když ho v roce 1989 kupoval, a na technickém průkazu vozidla je napsáno Československá socialistická republika. Je to verze 136 L, tj. základní výbava se silnější verzí třináctistovky o 63 koních a 100 Nm. Jágr za něj údajně zaplatil 85 tisíc korun, také ale na fotkách vidíme, že připlatil za přední mlhovky, ty u verze L standardem nebyly.
Tento stroj už loni v podstatě náhodou objevil Petr Pokorný mezi nepotřebnými vozy, které dříve koupil od firmy otce Jaromíra Jágra, na níž byl vůz po dlouhých 18 létech v JágrovÉ vlastnictví převeden. A tehdy se kolem něj strhlo velké haló. My jsme o něm nepsali, neboť k samotnému autu bylo k dispozici jen minimum fotografické dokumentace a nebylo ani jasné, za kolik je tato relikvie k mání.
V té době pan Pokorný čekal na nejvyšší nabídku a zásoboval média informacemi o tom, kdo mu kolik nabídl. Padly částky 690 i 750 tisíc Kč - jestli byly tyto nabídky skutečné, fiktivně předložené nabízejícími, vyfabulované prodávajícími pro podpoření zájmu nebo nebyly dost vysoké, nevíme. Jisté ale je, že auto je pořád k mání a stále od pana Pokorného majitele.
Vracíme se k němu nejen proto, že se neprodalo, po utichnutí první vlny vám o něm konečně můžeme říci více - nabízející dal do placu i pořádnou sadu fotek dokumentující jeho stav a také už nečeká na nejvyšší cenovou nabídku, tohle auto už má i svou konečnou cenu. A nízká vážně není.
Pan Pokorný Jágrův Favorit nabízí po celém světě a na britském Cars and Classic se objevil s cenou 33 tisíc liber. To je 1,17 milionu korun, tedy ještě o dost více než výše zmíněné nabídky a je to cena opravdu vysoká. Že to je daleko nejdražší Škoda Favorit na celém světě, jistě nemusíme dodávat.
Po stránce interiéru je vůz v docela slušném stavu. Karoserie je na tom hůř, ta má k dokonalosti daleko, jak vidíme na odstávajícím předním nárazníku a korozi zadních lemů, blatníků a dolních hran dveří. Podle technického průkazu dostal vůz v roce 2009 nový lak; zda se jím měla zamaskovat koroze, nevíme, ale pokud ano, moc úspěšný pokus to nebyl a možná jí bude pod slupkou děsivě hodně. Jak ostatně někdy u Favoritů té doby bývá.
Tučná cenovka tak může nabídnout jen to, že tohle auto mělo jako prvního majitele jednoho z nejlepších hokejistů všech dob. Pokud byste omdleli úžasem, kdyby se na vás Jágr byť podíval, a zároveň jste sběratelé a máte přebytečný milion korun, může to být zajímavá nabídka. Anebo taky pokud jste hokejové muzeum. Jinak se dají pořídit Favority za zlomek ceny i v lepším stavu. A dosud se nezdálo, že by o tento vůz byl zájem mezi skutečnými kupci - loni se objevil na eBay a nejvyšší nabídka, pochopitelně nižší než prodávajícím požadovaná, činila jen 110 amerických dolarů. I pro pořádný pohled na první auto Jaromíra Jágra ale stojí přiložené fotky za projití...
Toto je zatím nejlepší pohled na Škodu Favorit, která kdysi patřila Jaromíru Jágrovi...
... jak ukazuje i technický průkaz. Vůz přestal být jeho až po dlouhých 18 létech
Zdroje: Car And Classic, Petr Pokorný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva