Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Širší veřejnosti neznámý hudebník má doma úžasnou sbírku aut, dosud ji tajil
5.5.2019 | Mirek Mazal
Jako kapelu je zná snad každý, z jejich členů by ale většina lidí jmenovala sotva frontmana. Guy Berryman z Coldplay uniká pozornosti většiny světa, vydělal si ale spoustu peněz a umí si jimi udělat radost.
Magazín Forbes před pár měsíci zveřejnil žebříček nejlépe placených hudebníků současnosti. Za rok 2018 si nejvíce vydělala irská kapela U2 s tržbou 118 milionů dolarů (2,7 miliardy korun). Hned za vítězi následovali britští Coldplay s příjmy ve výši 115,5 milionu dolarů (2,6 miliardy korun), za jediný rok. S takovou částkou už se dá dělat leccos a jeden z členů skupiny s nimi nakládá způsobem, který je nám velice blízký.
Jde o baskytaristu Guye Rupert Berrymana, širší veřejnosti neznámého muže. Díky úspěchu Coldplay si ale i on přišel za svou kariéru na miliardy korun a nemalou část z této sumy investoval do krásné kolekce automobilů. O silné závislosti basáka na ikonických modelech aut se dosud nevědělo, o to více je pohled do jeho garáže překvapující. Vášnivý sběratel je fascinován supersporty od šedesátých let do současnosti.
Berryman projevuje své nadšení také v redakci magazínu The Road Rat, která sídlí na panství v Cotswoldu přímo nad zaparkovanými soukromými automobily. „Vezmu něco starého a rezavého a uvedu to zpět do života,“ říká světově uznávaný umělec o svém nadšení pro klasiky automobilového světa. Nikdy nepořídil již opravený model, vždy chtěl vidět postupnou záchranu zbídačeného vozu.
Každá koupě s sebou nese příběh od prvního spatření nabízeného exempláře přes zkoumání charakteru po restaurační práce vracející krásu charismatickému autu. Guy našel zalíbení i v historickém umění, proto každou část své sbírky dokonale prohlíží z různých úhlů uměleckého oka. Miliony liber utrácí spořádaně, jen když si je jistý vnitřním přesvědčením o spojení mezi vozem a sebou samým.
Například zdánlivě obyčejné stříbrné Ferrari Dino zaujalo kytaristu svým vzhledem. „Pro mě je toto auto stále nejkrásnější Ferrari všech dob. Tvar mě naprosto uchvátil, když mi byly dva, nebo tři roky a vydrželo mi to dodnes.“ Proto vlastnil hned dva kusy, ale nakonec mu zůstal jediný. Sběratel neodolal ani krásám Jaguaru type E, zejména interiér prý může vyprávět mnoho příběhů motoristické historie.
Dokonale uklizené parkování britského venkova za vraty skrývá i další klenoty, jako například jedno z omezené edice vylepšených Porsche 914/6 GT, odlehčené Porsche 356 Carrera Speedster Zagato, jediné závodní Alpine A220 Le Mans s homologací na silnice, supersportovní kupé Bizzarrini Strada, originální Porsche 911 S, nechybí luxusní Lancia Flaminia nebo stylový Citroen SM z dob spolupráce Citroenu s Maserati. Ve vlastnictví Berrymana je spousta dalších vzácností s dlouhým příběhem.
I v takto fantastické sbírce ovšem vyčnívá Bugatti Veyron. Vedle vesměs starších strojů vypadá hypermoderní lokomotiva s šestnácti válci a osmilitrovým objemem trochu nepatřičně, rocker je ale i z tohoto vozu nadšený a vždy se těší na každý ujetý kilometr. „Toto auto bylo v době svého uvedení naprosto senzační. I když nevíte nic o autech, znáte Veyron. Řidičský zážitek je rozdílný od jiných automobilů - když sešlápnete pedál plynu, okolo vozu proudí do motoru tolik vzduchu, že to jako v nějakém druhu kosmické lodi. Je to úžasné,“ rozpovídal se u černého Bugatti jeho šťastný majitel.
Je pozoruhodné, že tak výjimečná kolekce dosud unikala pozornosti světa a dozvídáme se o ní jen díky přátelství Berrymana s youtuberem Mr. JWW. To ale jen potvrzuje zkraje řečené - baskytarista Coldplay je širší veřejnosti zcela neznámý člověk, jakožto miliardář si ale může dovolit koupit si prakticky cokoli. A na autech zjevně nešetří.




































Baskytarista skupiny Coldplay si pozval na návštěvu Mr. JWW, který světu odhalil nevídaný soubor velmi vzácných automobilů
Zdroj: Mr. JWW@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07