Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šílenství okolo elektromobilů je iracionální, říká šéf BMW. Odhalil, co se opravdu stane
17.10.2018 | Mirek Mazal
Palcové titulky novin pravidelně naznačují, že elektromobily ovládnou svět během několika let. Šéf vývoje BMW ale vidí docela jinou budoucnost.
Na první pohled se může zdát, že celý automobilový průmysl souhlasí s elektrifikací a vývoj se neodvratně ubírá směrem k elektromobilům jako k jedinému možnému řešení osobní dopravy. Ne všichni manažeři tomu ale mlčky přihlížejí bez touhy vyslovit vlastní názor. Šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich se o ten svůj podělil s novináři a pozornost si zaslouží už proto, že s davem zdaleka nekráčí.
Fröhlich promluvil hlavně o tom, co čekat během dalších dekád a zarputilou komunitu příznivců elektrických aut asi nepotěší. Říká, že současné šílenství okolo elektrických aut je iracionální a dodal, že je scestné předpokládat přijímání elektřiny všemi trhy současně. I proto bude její nástup mnohem pomalejší, než se traduje.
Podle manažera mnichovské automobilky bude i v roce 2030 nanejvýš 30 procent BMW poháněno s pomocí elektrického motoru. „Pokud vezmete do úvahy, že z těchto 30 procent bude polovina plug-in hybridů, pak mám 85 procent svého portfolia pro rok 2030 pořád se spalovacími motory,“ uvedl Fröhlich.
Pochopitelně, v Evropě může být situace jiná, BMW je ale globální automobilka a svět není jen Evropa. „Svět - Rusko, Austrálie, velká část světa - bude mít spalovací motory ještě hodně dlouho,” říká Fröhlich. A stejně tak neposílá do důchodu diesely, které jsou dnes podle něj ve vůbec nejlepší formě, v jaké kdy byly. Jenže ani dobře postavené pohonné ústrojí nebrání politikům EU vést válku proti všem vznětovým motorům.
Fröhlich o správnosti honu na všechny naftové motory pochybuje. „Máme v Evropě spirálu, kde každý politik vidí pouze jedno řešení - zničit diesely. Z hlediska oxidu uhličitého a pohledu zákazníka je moderní motorová nafta velmi dobrým řešením. Zvláště pro těžké a vysoce výkonné vozy,“ vysvětluje.
Jinými slovy, žádnou revoluci v dohledné době nečekejme. Automobilky zaměstnávají armády lidí, aby viděly dále než my, popř. si budoucnost značně ovlivňovanou zákonnými požadavky samy nalajnovaly. Pokud tedy dnes BMW říká, že v roce 2030 bude vyrábět 85 procent aut se spalovacím motorem a 70 procent jen s ním, je velmi nepravděpodobné, že by realita byla zásadně odlišná. Jak nakonec Fröhlich dodává, automobilka má už teď pro roky 2025 až 2035 koupené zásoby lithia a kobaltu - v tomto světě se máloco děje nahodile, třebaže některé události očekávaný běh věcí pochopitelně dokáží narušit...




Klaus Fröhlich z nejvyšší pozice oddělení vývoje BMW nastínil realistický pohled na zavádění elektromobilů do provozu
Vzhledem ke snahám BMW na tomto poli si svojí upřímnost možná bude muset obhájit před nejvyšším vedením
Zdroj: Go Auto
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 59 minutami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 57 minutami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva