Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sen o velkém návratu se rozplývá, Alfy Giulia selhávají v testech jedna za druhou
14.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dvě další redakce hlásí selhání italského sedanu. V jednom případě už ani nebyl schopen zajet jedno úplné kolo na závodním okruhu.
Vypadá to, že Alfa Romeo je definitivně zpět... ve starých kolejích. Nová Giulia sice jedné straně sice přišla s povedeným designem, 510 koňmi a řadou dalších pozitiv, nicméně na straně druhé její auta stále potvrzují mýty o nekvalitě italských aut. Giulia totiž selhává na běžícím pásu, zvláště pak v rukou amerických novinářů. Mohli bychom přitom říci, že za vším stojí velmi hrubé zacházení, jenže tak tomu bohužel pro značku i její příznivce není.
S prvními problémy se Giulia setkávala již během první novinářské prezentace, tím ale bohužel stinná stránka návratu zadokolek neskončila. Nedlouho poté se Jasonu Camisovi z Motor Trendu zasekla na nevinném nájezdu kvůli nedoladěné elektronice a nedávno s ní měl potíže magazín Pistonheads, jenž se rozhodl poslat Alfu Romeo do souboje s BMW a Mercedesem. O vítězství ale nakonec svedly souboj jen německé stroje, Giulii se krátce po spuštění kamer objevila na palubní desce ikonka signalizující nutnost diagnostiky motoru.
Nejde ale o ojedinělé problémy, nakonec sami jsme svého času nepublikovali test QV kvůli záplavě drobných nedostatků a ukázali vám jen akceleraci vozu, která také nebyla bez otazníků. Čekali jsme na pozdější opakování testu už pozdějšího exempláře, který bude dětských nemocí zbaven, ale nezdá se, že by takovým směrem Giulia mířila.
Z nedávných zkušeností můžeme zmínit stížnosti magazínu Consumer Reports, který byl během dlouhodobého testu od pořízení Alfy Romeo Giulia v servisu neplánovaně již třikrát. Britský list Sunday Times měl na test tři exempláře, všechny tři ale selhaly. Magazínu Motor Trend vůz zkolaboval na obyčejné silnici. A Car and Driver také zmiňuje četné „bolístky“. Ani tímto výčtem ale komplikace nekončí, neboť poslední zmíněný časopis má dokonce člověka specializujícího se na Alfy, dle nějž má problémy každá novinářská Giulia.
To aktuálně potvrdil Sam Smith z magazínu Road & Track, který se dle svých slov na test italské novinky těšil po dva roky. „Ale víte co? K čertu s ní. Tři separátní jízdy, dlouhodobé chlazení a snaha dostat věci pod kontrolu, a přesto to vždy končí selháním. Pokaždé na mne vyskočila ikonka kontroly motoru, což opět zaktivovalo stabilizaci. Vůz vypadá úchvatně, ale během průměrného letního dne nebyl schopen zajet celé jedno kolo,“ říká frustrovaně Smith.
Přitom dodává, že dle instrukcí FCA měl zastavit každá tři kola, aby vychladil diferenciál, pokud se objeví nějaký problém. Jak se ovšem ukazuje, něco takového nebylo ani možné, Giulia nezvládla ani objetí jednoho kola. Pro značku to představuje značný problém, neboť nový sedan měl vyvrátit zažité vnímání Alf jako aut s pochybnou kvalitou. To ale nečiní, právě naopak je ještě umocňuje.
Dosvědčují to i kolegové z webu Jalopnik, kteří mají shodou okolností na test... hádejte, co... ano, Alfu Romeo Giulia. I jejich vůz však vypověděl službu, když se palubní deska rozzářila jako vánoční stromek. Elektronika pak vozu neumožnila jet vyšší rychlostí než 64 km/h. V moment poruchy, tedy v jedenáct v noci, se přitom sedan nacházel na dálnici bez takřka jakéhokoliv provozu a byl řízen velmi uvolněným způsobem.
Severoamerické zastoupení italské automobilky již uvedlo, že daný vůz pošle na diagnostiku, výsledky selhání by tedy měly být brzy k dispozici. I když je sporné, zda je Alfa Romeo zveřejní. Momentálně se totiž zdá, že nová Giulia je typická Alfa, a proto by jakékoliv přiznání k závadě nebylo zrovna krokem vedoucím k navýšení registrací, které jsou v zámoří stejně tragické jako kvalita vozu.
Uvidíme tedy, zda se Alfa Romeo ještě pochlapí a mouchy vychytá. Jelikož ale Italové disponují spíše sebevědomím než sebekritičností, příliš nadějí do budoucna nevidíme. Navíc Giulia je postavena na stejném základě jako SUV Stelvio. Můžeme tedy jen doufat, že tato novinka se podobným problémům vyhne, jen doufat...






Toto jsou obrázky dokumentující jen část problémů, které novináři při testech Giulie měli. I tak je jich požehnaně...
Vzhledem ovšem Alfa Romeo Giulia láká
Zdroje: Jalopnik, Sam Smith@Instagram, TTAC, The Sunday Times, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch