Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva končí, oddělení sníží rozpočet
7.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéfdesignér celého koncernu Volkswagen možná nebude mít nástupce. De Silva stojí za Alfou 156 a také Audi R8 nebo A5. Zůstane v pozici poradce.
Šéfdesignér koncernu Volkswagen Walter Maria de Silva ve své funkci skončí, odejde do důchodu. Automobilka to oznámila v prohlášení. De Silvovi je 64 let a má mimo jiné velké zásluhy na stvoření současného designového jazyka značky Audi. Právě k ní má nejvřelejší vazby z celého koncernu; současný model A5 považuje za svůj nejpovedenější vůz.
De Silva, autor přední masky „single frame” dnešních Audi, se dostal ke koncernu Volkswagen přes značku Seat. Právě tam se stal šéfdesignérem v roce 1998 po působení v čele designérských týmů u Fiatu a Alfy Romeo; Alfy 156 a 147 jsou jeho dílem. Jeho úkolem bylo vybudovat image Seatu jako sportovní značky v rámci koncernu.
V roce 2002 se stal šéfdesignérem podskupiny Audi, což znamená značky Audi, Seat a Lamborghini. Právě tehdy dal vzniknout oné masce „single frame”, která je už léta poznávacím znamením čtyř kruhů. Také stojí za vzhledem prvního Audi R8, druhé generace modelu TT, Audi A6 generace C6 a právě modelu A5.
„Walter de Silva ztělesňuje kreativitu a italský smysl pro krásu a styl na straně jedné a důslednost, systematický přístup a disciplínu na straně druhé. Uspěl ve vytváření jedinečné designové kultury ve všech značkách skupiny Volkswagen. Zároveň byl zastáncem zachovávání kreativní autonomie jednotlivých značek,” uvedl k de Silvově kariéře Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen.
Hlavním důvodem de Silvova odchodu je prý penze, ovšem touto změnou, která nastane ke konci listopadu, bude také započato osekávání rozpočtu designového oddělení celkem o 100 milionů Eur. Není tak jasné, zda někdo nastoupí na de Silvovo místo, dost možná bude tato pozice zrušena. De Silva také neskončí úplně, s Volkswagenem má dále spolupracovat jako poradce.
Walter Maria de Silva, do konce tohoto měsíce hlava designu koncernu Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva