Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Fiatu a Ferrari bojuje o život, náhle jej odvolali ze všech významných funkcí
22.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jedna z nejvýraznějších figur světa aut posledních let včera skončila ve všech svých významných pozicích. Podle dostupných zpráv v tuto chvíli v rukou lékařů bojuje o život.
Nestává se, aby šéfové velkých korporací znenadání končili ve svých funkcích ze dne na den, z hodiny na hodinu, skoro z minuty na minutu. Aby se kvůli jejich odvolání v sobotu scházely nejvyšší řídící orgány firem a rozhodovaly o jeho nahrazení jinými osobami na všech klíčových pozicích. Přesně to se ale včera stalo Sergiovi Marchionnemu, proslulému italsko-kanadskému manažerovi, který třímal v rukou otěže několika významných firem - z našeho pohledu zejména Fiatu, Ferrari, Chrysleru a konglomerátu CNH Industrial, který mimo jiné vyrábí nákladní auta značky Iveco.
Zpronevěřil snad Marchionne nějaké peníze? Nebo se dopustil jiného těžkého zločinu, kterým by si vysloužil takové zacházení? Kéž by, chce se říci. Za jeho odvoláním bohužel stojí zdravotní stav, o jehož přesné povaze nemáme zprávy. Soudě podle kroků a slov zástupců některých ze zmíněných firem bude ale mimořádně vážný, jinak by v takový moment nepřistoupili k tak razantním opatřením.
„FCA s hlubokým zármutkem sděluje, že v průběhu tohoto týdne došlo k nečekaným komplikacím, které se objevily v průběhu zotavování pana Marchionneho po plánované operaci a které se v posledních hodinách významně zhoršily,” stojí v oficiálním prohlášení koncernu Fiat Chrysler, který Marchionne vedl především. FCA dále hovoří o operaci ramene a „masivních komplikacích”, které nastaly po ní.
Nevíme, co přesně to znamená, Marchionne se ale od června neobjevil na veřejnosti a holding Exor, který ovládá většinu firem, které proslulý milovník svetrů řídil, hovoří o jeho „permanentním nahrazení” ve všech pozicích. Vzhledem k tomu, jakou cenu Marchionne pro jím řízené firmy má (řadu z nich rychle dostal z velkých problémů do černých čísel a měl absolutní podporu rodiny Agnelliů, která Exor vlastní) by nikdo nepřistoupil k jeho „permanentnímu nahrazení” v momentě, kdyby existovala alespoň minimální šance na jeho uzdravení. Pokud by šlo o vážné, ale řešitelné potíže, byli by jmenování jeho dočasní nástupci.
Například Ferrari měl Marchionne vést až do roku 2021, i v této pozici byl ale bez meškání nahrazen během sobotního setkání představenstva. Byl také šéfem firmy Magnetti Marelli, na jejíž osamostatnění právě dohlížel a tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Nechceme být špatnými proroky a nepíše se to snadno, ale obáváme se nejhoršího. I oficiální prohlášení týkající se jeho odvolání vyznívají skoro pohřebním způsobem - o „hlubokém zármutku” se přece nemluví v momentě, kdy někdo opouští svou pozici kvůli zdravotním komplikacím.
John Elkann, hlavní postava Exoru a následník Gianniho Agnelliho v pozici šéfa rodinného klanu, nekomentuje situaci ani o trochu radostněji: „Jsem zděšený zjištěním o Segiově zdravotním stavu. Je to situace, která byla nemyslitelná ještě před pár hodinami a ve všech z nás nechává velký pocit nespravedlnosti,” řekl Eklann a Marchionneho popsal jako pravého přítele, neobvykle inteligentního člověka a osvíceného vůdce. „Bylo privilegiem mít Sergia po boku po všechny ty roky. Prožili jsme si spolu úspěchy i těžkosti a spoustu neopakovatelných momentů v osobní i pracovní rovině. Moje první myšlenky míří k Sergiovi a jeho rodině,” dodal Elkann. I to zní spíše jako pohřební řeč a nejpravděpodobnějšími se jeví být zprávy italských médií o tom, že Marchionne po komplikacích upadl do hlubokého kómatu.
Právě Elkann nahradil Marchionneho v pozici prezidenta Ferrari, výkonným ředitelem firmy se stal Louis C. Camilleri. FCA povede Mike Manley, který dosud šéfoval Jeepu, CNH Industrial má od nyní pod palcem Suzanna Heywood. Situaci dále sledujeme a jakmile budeme mít jasnější zprávy o stavu 66letého manažera, pochopitelně vám je zprostředkujeme. Důvodů očekávat cokoli pozitivního je ale bohužel naprosté minimum, Marchionne v nejlepším případě bojuje o holý život...
Milovník svetrů, mobilů a mediální pozornosti se zasloužil o záchranu několika firem ovládaných rodinou zakladatele Fiatu. Teď podle všeho bojuje o holý život
Zdroje: Reuters, Bloomberg, Exor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před hodinou - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 3 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 4 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 6 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis