Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje TDI v rozhovoru řekl, jak si teď diesely stojí u VW a co s nimi bude dál
16.8.2019 | Petr Prokopec
Do prodeje míří zbrusu nový motor 2,0 TDI Evo a na místě je otázka, jestli má vůbec nějakou budoucnost. Už úsměv Sebastiana Willmanna naznačuje mnohé - diesely tu budou ještě dlouho.
Zakrátko uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy se svět dozvěděl o podvodu Volkswagenu s dieselovými motory. Německou automobilku snaha protlačit „producenty sazí“ na americkém trhu stála mnoho miliard na pokutách i zpětném odkupu inkriminovaných aut, stejně jako musela přikročit k rozsáhlým svolávacím akcím. Daleko větším problémem se však stala démonizace dieselů, zejména pak na starém kontinentu. Nový svět oproti tomu dokázal, že zvládá přemýšlet bez emocí a spokojil se s tím, že VW byl za svůj podvod potrestán. Samotné diesely ale v USA v nemilost neupadly, spíše naopak.
Je přitom otázkou, jak se situace v Evropě bude vyvíjet nadále. Samotný Volkswagen ale předpokládá, že diesely mrtvé nejsou. Vyplývá to alespoň ze slov šéfa vývoje jednotek TDI Sebastiana Willmanna, podle nějž jsou stále tou nejlepší možnou volbou pro lidi, pro které jsou dlouhé štreky každodenním chlebem. Nově se prý ani nemusí obávat toho, že by motory u úřadů narazily. Jakkoliv budou nové dvoulitry produkovat až 200 koní, spotřeba vůči předchůdci klesla o 0,4 litru na sto kilometrů, což znamená nižší emise CO2 o 10 gramů na kilometr. Především ale dvoulitrový čtyřválec bez ohledu na výkon bez problémů plní emisní normu Euro 6d-TEMP.
Willmann říká, že vývoj se zaměřil hlavně na eliminaci oxidů dusíku a pevných částic. Pohonná jednotka 2,0 TDI Evo z rodiny EA288 proto dostala hned dva systémy selektivní katalytické redukce, což je u čtyřválce unikum. Zároveň strávila tisíc hodin na testovací stolici a najela stattisíce kilometrů během reálných testů, aby bylo zaručeno, že motor projde i měřením emisí v reálném provozu. Podstatná pak pro automobilku byla i jeho robustnost, právě kvůli typickému vysokému nájezdu řady zákazníků.
„U osobních vozů představuje Volkswagen duální systém SCR vůbec poprvé. Tato technologie umožňuje preciznější dávkování a kontrolu roztoku močoviny AdBlue. Ve srovnání s předchozí jednotkou s jedním systémem SCR jsou během jízdy sníženy emise NOx, stejně jako byla snížena samotná spotřeba AdBlue. Náš motor se přesto během měření RDE pohybuje pod 80 miligramy NOx na kilometr, což je limit stanovený normou EU6,“ říká Willmann.
Šéf vývoje dieselových agregátů si i proto myslí, že motory TDI mají u koncernu jasnou budoucnost. „Vždy byly velmi úsporné, nyní jsou i naprosto čisté. Vozy osazené nejnovějšími anti-emisními technologiemi, jakými disponují naše současné diesely, produkují pouze velmi malé množství oxidů dusíku. Naše modely jsou tak na úrovni našich nejlepších konkurentů. V porovnání s benzinovými agregáty se tak diesely nemají zač stydět, zvláště u velkých vozů.“
Pokud tedy cestujete na velké vzdálenosti či velmi často připojujete za auto těžký přívěs, u Volkswagenu budete mít i po řadu dalších let dieselové dveře dokořán. Co s nimi bude za několik dekád, je otázkou, na kterou nemá odpověď nikdo, Willmann je ale i v tomto případě optimistický - podobně jako jeho kolega od BMW si myslí, že nové auto s dieselem si koupíme ještě minimálně za 20.
Šéf vývoje dieselových motorů u Volkswagenu Sebastian Willmann uvedl, že nové motory TDI jsou již skutečně čisté
Jako první s nimi vyrukuje faceliftovaný Passat
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva