Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Red Bullu chce do Formule 1 zpátky motory V8, argumentuje racionálně
13.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Christian Horner tvrdí, že podniku Formule 1 by jednoznačně prospěl návrat k osmiválcovým motorům. Ne kvůli zvuku, ale kvůli konkurenceschopnosti týmů.
Nebudeme pátrat, jak moc vlastně letošní pravidla ovlivnilo někdejší prohlášení Mercedesu, že ze seriálu odejde, pokud nedojde k downsizingu pohonných jednotek, avšak je jisté, že soutěž o pohár konstruktérů letos vyhraje. Soupeři vedoucí stáje teď chtějí částečně uvolnit vývoj pohonů během následující sezony, aby měli šanci dohnat ztráty. Němci však nechtějí připustit velké změny a zmírnění homologačních předpisů pro motory F1 se brání.
Šéf Red Bull Racing Christian Horner k tomu říká, že by mělo vedení seriálu zvážit opětovné nasazení starých osmiválců namísto současných hybridních jednotek V6 turbo, a to hned z několika důvodů. Předně je jasné, že pokud týmy nedostanou možnost vývoje, pak hrozí, že hrozí zafixování aktuálního rozložení sil po celou éru současných pohonů, což by se podle nás v konečném důsledku jistě podepsalo na dalším snižování už tak nízké atraktivity pro diváky.
Podle jeho slov „je potřeba občas přiznat, že jsme udělali chybu, a já si myslím, že lidé, kteří psali pravidla o motorech, ji udělali.“ Ostatně náklady na vývoj hybridních pohonných jednotek už z královské soutěže motoristického sportu donutily odejít dva týmy (Marussia a Catherham), a to je podle něho velký problém. Navíc i Red Bull má údajně drahý motor, jehož další vývoj je velmi omezený, a tak se tedy dá tušit, že pro jeho další vylepšení bude třeba dalších prostředků, které už by některé týmy nemusely být schopné obětovat.
Horner k tomu dodává že: „Zoufalé situace vyžadují zoufalá řešení, a když se díváte na náklady těchto pohonných jednotek, vyvstává otázka, jak udržitelné je to pro všechny týmy a výrobce?". Je zřejmé, že se jedná o další z argumentací ve sporu s Mercedesem, stejně tak je tu hrozba, že jakmile vedení neumožní výrobcům vývoj alespoň částečně v příští sezoně, je teoreticky možné, že v sezoně 2016 bude startovní čára zase pro všechny stejná.
Vše by to zjednodušil návrat k původním osmiválcům, které jsou nejen relativně levné, ale také vyrovnané po stránce výkonu, jenomže i Horner si myslí, že je jejich návrat nepravděpodobný. Kdyby však uvažovali racionálně, minimálně by takové řešení museli zvážit.
Návrat F1 k osmiválcovým motorům by zase zvýšil atraktivitů závodů, snížil náklady na vývoj a zároveň dostal všechny týmy zase na stejnou úroveň. V současnosti na Mercedes asi nikdo nemá
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel