Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Mercedesu jmenoval čtyři ikony mezi auty. Od Mercedesu je jediná
20.1.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není obvyklé, aby šéfové velkých automobilových koncernů chválili cokoli od konkurence. Šéf Mercedesu ale není tak úplně obvyklý manažer.
Dieter Zetsche je šéfem Mercedesu a zároveň nejvyšší hlavou mateřského koncernu Daimler už od roku 2006. Nemusíte ho milovat a nemusíte obdivovat jeho staromódní knír, ale musíte uznat, že řízenou firmu protahuje 21. stoletím s neobvyklou grácií. Ani Mercedes se sice v posledních letech nevyhnul značnému posunu k mainstreamu, z německé prémiové trojky se ale - zejména ve srovnání s BMW - nejvíce drží svých tradic. Nevzdaluje se tolik svému typickému zaměření, kde co vám prodá s motory V8 a V12 a zarytě odmítá tříválcové agregáty.
Není tedy divu, že Zetsche třímá kormidlo firmy tak dlouho a až letos management automobilky na vlastní žádost opustí. Ale ještě než se tak stane, bude to stále on, kdo nám představí několik dalších novinek značky. Naposledy před pár dnů nechyběl na premiéře nového Mercedesu třídy G a při té příležitosti se nerozpovídal jen o samotném autě. Zabředl i do rozpravy na téma „automobilové ikony”.
Mezi ty se snad Géčko může v širším slova smyslu řadit, sám „Doktor Zet”, jak se Zetschemu říká, ale jmenoval v prvé řadě jiné vozy a je pozoruhodné, že i v případě off-roadů sáhl primárně po modelu konkurence. Jmenoval konkrétně čtyři automobilové ikony, které dokáží „odolávají zubu času”.
Nebudeme chodit dlouze kolem horké kaše, Zetsche za největší ikony označil Ford Mustang, Jeep Wrangler, Mercedes 300 SL alias Gullwing a Porsche 911. Podle jeho slov jsou to právě tyto čtyři vozy, které jednak „něco reprezentují - bez výmluv a kompromisů”. Šéf Mercedesu dále řekl, že může jít doslova o cokoli „od designu přes jednoduchost a výkon po praktičnost”.
Druhým klíčovým aspektem je podle něj „časově neomezená přitažlivost”, která z ikony dělá atraktivní auto bez ohledu na to, jak dlouho je na světě. Souvisí to i s designem - taková ikona musí mít „jedinečný vzhled a zůstávat mu věrná”. A konečně třetím aspektem je, že takové auto se samo muselo stát legendou a může vyprávět příběhy.
Podle Dr. Z. tohle všechno Géčko splňuje mezi luxusními off-roady, pro off-roady jako takové mu ale přijde více definující Wrangler coby synonymum Jeepu, u nás spíše „džípu”. Samozřejmě, je to jeho volba, sami bychom ale zřejmě na tomto seznamu viděli více aut - mezi off-roady by to mělo být i něco od Land Roveru, chybí tu normální auto typu VW Brouk nebo VW Golf, za sporťáky by mohla kopat i Corvette a některý z italských supersportů a za luxusní limuzíny Mercedes S. A nakonec si nejsme úplně jisti, jestli Mercedes 300 SL - třebaže jde nepochybně o výjimečné a slavné auto - znamená v širším kontextu tolik.
To všechno ale můžete posoudit sami. Volbu doktora Zetscheho znáte, co byste mezi největší automobilové ikony zařadili vy?
Šéf Mercedesu Dieter Zetsche jmenoval čtyři největší automobilové ikony. Souhlasíte s ním?
Vybrané modely Porsche, Jeepu, Mercedesu a Fordu obrazem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva