Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Listeru si rve vlasy, jeho Bentley „za 30 Kč” se skutečně prodalo levně
17.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nápad nabídnout překrásně zachovalý Mulsanne za 30 Kč bez rezervní ceny přitáhl pozornost médií, zdaleka ale nezajistil dosažení byť obvyklé ceny.
Před pár dny jsme psali o tom, že šéf Listeru nabídl své Bentley Mulsanne za 30 Kč, bez rezervní ceny. Nezareagovali jsme na to hned, neboť jsme to považovali za chytrý krok protřelého byznysmena, jehož cílem jistě nebylo prodat vůz za pár desítek Kč. Chtěl dopřát mimořádnou pozornost jinak běžné nabídce ne zcela běžného ojetého auta a povedlo se mu to - že Lawrence Whittaker prodává své Bentley „choulostivě udržované bez ohledu na cenu” věděl brzy celý automobilový svět. Však o tom psal třeba i britský Autocar, který se jinak o nabídkách konkrétních ojetých aut zase tak často nezmiňuje.
Mělo se tedy za to, že Whittakerovo vůz s pořizovací cenou 8,4 milionu Kč (který vypadal opravdu dokonale zachovale, majitel mu ještě v průběhu prodeje zajistil servis za 60 tisíc Kč, přidal i pojištění mechanických závad na celý další rok a hovořil o něm s úctyhodným nadšením) se v aukci prodá relativně draho, minimálně pak za cenu okolo 4,5 milionu Kč, za které se obvykle seženou sice zachovalé, ale pořád ne až tak hezké kousky. Majiteli nakonec hrálo do karet úplně vše, jenže něco se pokazilo.
My jsme o autě psali až 4 dny před koncem aukce, a to proto, že i tehdy byla cena nízko a žádné zuřivé přihazování se nekonalo. V tu chvíli už 48 hodin visela nejvyšší nabídka na 75 100 librách, tedy asi 2,25 milionu Kč, polovině očekávané cifry. Vypadalo to lákavě, přesto jsme ani v ten moment nevěřili, že cena zůstane tak nízko. Stačili dva tři zájemci, kteří se o auto „porvou” v posledních hodinách, pár lidí, kteří si na eBay nastaví automatické příhody, cokoli takového. Nestalo se ale v podstatě nic.
Za celé ty čtyři dny cena povyskočila výše jen o 5 200 liber, tedy na 80 300 GBP (2,4 milionu Kč) během nevýznamné výměny příhozů dvou lidí. Na včerejší večer jsem si tedy nařídil budík na poslední hodinu aukce, abych sledoval onu „řež”, jenže se znovu nestalo nic, tentokrát už vůbec nic. Za celý poslední den nikdo nepřidal ani penny na ceně a musím říci, že kdybych měl zrovna po ruce volných 2,5 milionu Kč, přihodím sám. Ale neměl jsem je, a tak jsem nepřihodil a vůz míří za tuto částku k novému majiteli.
Pochopitelně vás může napadnout, že pro takový případ mohl Whittaker provést poslední příhoz sám, ale to to se zjevně nestalo už podle nulového pohybu ceny v posledních dnech. Nakonec, podle jeho vlastních slov je to britský gentleman a když už se do této eskapády pustil, musel její výsledek přijmout se vším dobrým i zlým. Ještě včera tak stihl potvrdit, že auto bylo skutečně prodáno za tuto cenu. S ohledem na stav vozu, jeho vztah k němu, snahu ho nabídnout v co nejlepší kondici a široké pozornosti, které mu bylo dopřáno, byl výsledkem aukce nepříjemně překvapen, ale... „Takový už je život,” napsal trochu rezignovaně.
Výsledná cena 2,4 milionu Kč je nejnižší, za kterou lze Mulsanne koupit v celé Evropě bez ohledu na stav a kilometráž, úplně nejlevnější kus na Mobile stojí o 10 procent více, má najeto 168 tisíc km a nevypadá zdaleka tak dobře. Běžnější jsou ceny okolo 3,5 milionu Kč a 4 roky starý kus srovnatelný s Whittakerovo nekoupíte pod 4 miliony ani náhodou.
Šéf Listeru tak může svého nápadu litovat, tohle vážně nevyšlo. Ke cti mu budiž přičteno, že někomu jinému jistě udělal radost. A že ho těch „pár milionů” těžko zruinuje - šéf malého Listeru je to spíše v druhé řadě, především jde o hlavní osobu pojišťovny Warrantywise se zisky řádově vyššími.
Whittakerovo Mulsanne byl krásný, udržovaný, pečlivě nabídnutý a jeho nabídka byla propagována médii z celého světa...
...přesto se z něj stal nejlevnější nový Mulsanne vůbec, zájem o přihazování v aukci byl až neuvěřitelně malý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie