Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Lamborghini odmítá hybridní supersport, byl by prý příliš snadnou kořistí
12.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini čekají v budoucnosti podle Stephana Winkelmanna světlé zítřky, prozatím se nechystá odklon od atmosférických motorů.
Stephan Winkelmann, šéf italské značky Lamborghini, která na ženevském autosalonu představila svůj nový „baby” model Huracán, se rozhovořil na téma hybridních supersportů, jakým je například McLaren P1. A nebyl jimi příliš nadšen.
Jak onen McLaren, tak třeba i Porsche 918 využívají technologie, které Priusy, Accordy a jim podobná auta mají kvůli legislativním požadavkům na papírově nižší spotřebu, k vyšší rychlosti. To však neznamená, že by baterie byly nějak výrazně lehčí než v případě „běžných” hybridních aut. Anebo, pokud lehčí jsou, jejich cena je tak vysoká, že je v dohledné době neuvidíme v autech, která cenově i zaměřením připadají v úvahu jako náhrada rodinné Octavie.
Z těchto důvodů vidí Winkelmann použití hybridních technologií spíše skepticky: „Nechci ukazovat prstem, ale to, co můžeme v současnosti vidět ve světě hybridů, není vhodné pro běžná auta, a to buď kvůli ceně, nebo kvůli hmotnosti.” Podle Winkelmanna jsou hybridy moc drahé, nebo naopak moc těžké, což je dělá v konkurenci konvenčních řešení příliš snadnou kořistí.
Winkelmann nevyloučil nějaký hybrid v budoucnosti, ale naznačil, že se k takovému kroku uchýlí jen v případě nezbytnosti: „Dokud to půjde, chceme zachovat DNA atmosféricky plněných motorů.” Lamborghini je však podle jeho slov otevřené budoucnosti, která plug-in hybridy s malými přeplňovanými motory zahrnuje. Hovořil také o čistém elektromobilu, ten však zákazníci neočekávají dříve než za deset let. Takový vůz by podle nás mohl být technicky spřízněn s Audi R8 e-tron.
V současnosti je tedy nejpravděpodobnější, že nová Lamborghini příštích pár let zůstanou u velkých atmosférických motorů. Nesmyslná nařízení nechávají Sant'Agatu Bolognese prozatím chladnou.














Huracán, nejnovější Lamborghini, se ukázal v Ženevě. Pohání jej starý dobrý atmosférický motor
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva