Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Fordu dostal padáka, nahradit ho má dlouholetý ředitel nábytkářské firmy
22.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod vedením Fieldse hodnota modrého oválu poklesla o 40 %. Není tedy divu, že s ním investoři nejsou spokojeni. Místo toho favorizují Jamese Hacketta.
Doplněno 17:00: Ford změnu na pozici CEO firmy potvrdil. Mark Fields společnost zcela opustí, James Hackett se ujímá vedení pod dohledem Billa Forda. K dalším detailům se vrátíme v následujících dnech.
Psát o Fordu v pozitivním slova smyslu je dnes docela těžké. Automobilka s modrým oválem ve znaku vsadila na strategii, která vyvolává leccos, jen ne obdiv. Stačí připomenout současné Mondeo, které je pouhým stínem vlastní minulosti. Příkladem je i snaha udělat z divize Vignale luxusní zboží. To se míjí účinkem, protože zákazníci Fordu o něco takového nestojí. Riskantní je také plán na rozsáhlé používání tříválců, dokonce i u sportovně zaměřeného Focusu ST.
Pozitivní momenty se najdou, mnoho jich ale není. Nepatřilo mezi ně ani loňské vystoupení šéfa firmy Marka Fieldse, když loni v létě pompézně ohlašoval brzký příchod vozu osazeného plnohodnotným autonomním řízením. Nedočkal se bouřlivé odezvy, ale jen vlažného potlesku, obdivná slova pro sebe musel najít sám. Ukazuje to, že ani odborná veřejnost, natož samotní zákazníci, nepovažuje Fieldsem zvolenou cestu za ideální.
Nezůstalo ovšem jen u novinářů a veřejnosti, s šestapadesátiletým manažerem přestalo být spokojeno i představenstvo Fordu. Proto mělo dojít k rozsáhlému zemětřesení v mnoha patrech vedení společnosti. Větších rolí by se měl chopit James Farley, stávající prezident evropské divize, a Josepht Hinrichs, šéf severoamerického zastoupení. Padáka dostal třeba viceprezident pro komunikace Ray Day.
Nejpodstatnější je ovšem změna související s Fieldsem. Ten po třech letech ve vedení Fordu odchází, neboť dle lidí obeznámených s celou záležitostí nedokázal plně nahradit předchozího šéfa Alana Mullalyho. Ten byl přitom znám nejen tím, že dokázal učinit důležitá rozhodnutí týkající se firemní strategie, ale také nadchnout zaměstnance pro jeden důležitý úkol, okolo nějž se všichni sjednotili.
Oproti tomu pod vedením Fieldse poklesla hodnota společnosti o takřka 40 procent na pouhých 10,87 dolaru (cca 257 Kč) za akcii. Ač tedy zároveň dokázal přijít s novou a velmi kladně přijatou generací Fordu F-150 a zasadil se také o moderní multimediální systémy, finance jsou to hlavní, a právě v tomto ohledu očekávání investorů nenaplnil - zvláště když na burze stoletou automobilku předstihla i Tesla.
Nyní bude Fordu vládnout James Hackett, bývalý šéf společnosti Steelcase, která se zabývá výrobou nábytku. Tuto firmu přitom Hackett během více jak 20 let svého působení přeměnil z výrobce tradičního kancelářského nábytku na producenta designového zboží, které je prodáváno daleko větší měrou. Úplně neznalý automobilového prostředí ovšem Hackett není, ostatně členem užšího vedení Fordu je od roku 2013.
V loňském roce se stal šéfem divize Smart Mobility, které je dceřinou firmou automobilky a jež se zaměřuje na autonomní technologie či služby budoucnosti. Ve výsledku tak zná cíl, na který se Ford zaměřuje, lépe než Fields. Pomůže to ale zlepšení renomé značky? To je nyní otázkoz. Aktuálně tak jen dodáme, že automobilka zatím žádné výše zmíněné kroky nepotvrdila, informuje o nich magazín Forbes - sám Ford by tak měl učinit dnes odpoledne.
Nedůvěra v Marka Fieldse byla zjevná již loni v létě...
...když ohlašoval brzký příchod autonomních vozů
Novým šéfem modrého oválu se má stát James Hackett
Zdroj: Forbes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 6 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nejnovější články
- Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
před 2 hodinami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
před 4 hodinami - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
před 5 hodinami - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 6 hodinami - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.22. 17:14 - jerry
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 13:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.22. 13:13 - Truck Daškam