Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf FIA promluvil o stavu Michaela Schumachera, sledoval s ním závod F1
31.7.2019 | Petr Prokopec
Už fakt, že se o něm Jean Todt rázem nebojí mluvit, naznačuje, že jeho stav se lepší. I to šéf FIA potvrdil, současně ale připustil, že pořád nemluví a musí s ním komunikovat zvláštními způsoby.
Jaký je aktuální zdravotní stav Michaela Schumachera? To je otázka, na kterou léta znalo odpověď jen jeho nejbližší okolí. Rodina se obklopila hradbou mlčení a podobně na tom byla i závodníkova manažerka Sabine Kehm. V jejich případě tak do světa zamířilo pouze jediné stanovisko, a sice takové, že Michael se sice postupně uzdravuje, nicméně dělá jen drobné krůčky na velmi dlouhé cestě. Fanoušci se pak sice ještě dočkají slov díků, ovšem informační pramen vysychá.
Naštěstí jsou tu však ještě Schumiho přátelé, kteří mají k legendě Formule 1 přístup a kteří zákaz sdělování jakýchkoli podrobností postupně prolamují. Jedním z nich je i Jean Todt, který byl v letech 1994 až 2007 šéfem stáje Ferrari. Pod jeho vedením Michael získal pět po sobě jdoucích titulů mistra světa a 72 ze svých jednadevadesáti vítězství. Přátelské pouto, které za tu dobu mezi nimi vzniklo, evidentně nepřervala ani Michaelova nehoda na lyžích.
Todt potvrdil, že Schumacher není schopen hovořit ani chodit. Nicméně ve své rekonvalescenci skutečně dělá pokroky, neboť se spolu dívali na zatím poslední závod Formule 1 na Hockenheimringu. „S takovými prohlášeními jsem vždy opatrný, ale je to pravda. Sledoval jsem závod společně s Michaelem v jeho domě ve Švýcarsku,“ potvrdil danou skutečnost britskému deníku The Sun nynější prezident mezinárodní automobilové federace FIA.
Todt zároveň dodal, že spolu nedokáží trávit společný čas tak, jako před nehodou, a to právě proto, že Schumi nedokáže komunikovat. To jeho bývalého šéfa velice rmoutí, na druhou stranu je potěšen tím, že situace se zlepšuje a že Michael je v těch nejlepších rukou. „Nepřestává bojovat. A jeho rodina je na tom stejně.“ Je však jen ve hvězdách, kdy jej dotáhne do konce, neboť jeho zranění spadají mezi ta velmi komplikovaná.
Nové informace naznačují, že lékaři v nemocnici v Grenoble, kam byl Schumacher po pádu převezen, zvládli odstranit jen některé krevní sraženiny na mozku. Řada jich musela být ponechána svému osudu, neboť byly příliš hluboko. Je tak dost možné, že došlo na nenávratná poškození. Také dlouhý pobyt v kómatu lidskému tělu příliš nesvědčí a je otázkou, jak daleko se Schumacher, přes jeho špičkovou kondici a péči, dokáže vrátit.
Abychom se neloučili v až tak smutném duchu, můžeme dodat, že do zmiňovaného závodního víkendu na Hockenheimringu zasáhl i Schumacherům syn Mick. Ten je součástí šampionátu Formule 2, nižší divize však do Německa nezamířila. Na rozdíl od jejího nejhvězdnějšího pilota, který si mohl v rámci demonstračních jízd vyzkoušet monopost Ferrari F2004, s nímž jeho otec vyhrál svůj poslední titul.
„Bylo jednoduše fantastické usednout do kokpitu tohoto vozu. Když jsem vyčkával v boxech a čekal, než budu moci vyrazit na trať, přišly mi minuty jako hodiny. Když jsem ale byl na okruhu, minuty byly jako sekundy,“ uvedl posléze Mick. A dodal, že si pamatuje, jak sledoval v televizi svého otce, jak právě s tímto vozem vyhrál mnoho závodů. „Ohromen jsem přitom byl jak výkonem, tak zvukem desetiválcového motoru.“
„Viděl jsem fanoušky, jak skandují na tribunách, ale nemohl jsem je slyšet, protože byli přehlušeni řevem vozu. Neustále jsem se usmíval. Pokud by to bylo na mne, nikdy bych se zpátky do boxů nevrátil,“ dodal očividně nadšený Schumacher mladší. Jen on přitom ví, jak moc vnímal jeho jízdu jeho otec, který tentokráte sledoval v témže voze v televizi svého potomka.






Mick Schumacher si o víkendu na Hockenheimringu vyzkoušel Ferrari F2004, s nímž jeho otec vyhrál svůj poslední mistrovský titul
A moment to treasure ❤️@SchumacherMick drives his dad's Ferrari F2004 at Hockenheim on Saturday#GermanGP 🇩🇪 @scuderiaferrari pic.twitter.com/yBB9VLsYQb
— Formula 1 (@F1) 27. července 2019
Zdroj: The Sun, Formula Rapida
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 3 hodinamiVstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 09:03 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.