Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Ferrari: žádné SUV, žádný sedan, žádný levný model. A premiéra F70 v únoru
16.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V době, kdy si kdejaký výrobce hraje na Volkswagen, docela překvapí, když si nějaká automobilka drží svou tvář. Ferrari u toho prý hodlá zůstat.
Žijeme v době, kdy je možné skoro všechno. Lamborghini chce stavět SUV, něco jako BMW M5d už se prodává přímo v Mnichově, Porsche 911 se hrdě hlásí o pozornost s elektrickým řízením a start-stopem a za skutečné M je označováno i dvouapůltunové monstrum s turbem, čtyřkolkou a automatem. Tohle všechno a ještě mnoho dalších, pro konzervativního člověka nepochopitelných věcí nemají na svědomí jen euro-americké regulace, ale hlavně snaha zalíbit se zákazníkům, kteří včera tíhnuli k úplně jiným značkám.
Na jednu stranu je to pochopitelné, logické a ekonomicky ospravedlnitelné (když se to prodává, tak co...), na druhou stranu je to stejně nepochopitelné, nelogické a nakonec možná i ekonomicky neospravedlnitelné. Zmíněné a nejen zmíněné produkty totiž žijí z image svých značek, která rozhodně nevzešla z podobně koncipovaných aut, ale z jasně zaměřených vozů, které byly s to oslovovat ty nejnáročnější z náročných. Sporťáky Lamborghini si začal stavět majitel stejnojmenné fabriky na traktory poté, co ho neuspokojovalo ani Ferrari, BMW M nabízelo svá silniční auta jako homologační základ pro soutěžní modely a Porsche? To je ikona sama o sobě, nikdo jiný v historii si svým zákazníkům nedovolil přímo říci, aby se naučili řídit, když se jim jeho auta zdála být záludná.
Ne, nepláčeme nad starými časy, tohle je všechno pryč a konec konců ani nemůžeme říci, že by z továren Lamborghini, BMW nebo Porsche vyjížděly nějaké šmejdy. Větší či menší charakterová rozplizlost produkce těchto značek je ale těžko zpochybnitelná a sází na to, že širší, třebaže ne tak oddaná cílová skupina nových modelů přinese výrobci více, než menší počet zákazníků, kteří budou auta dané značky adorovat a kupovat skoro za jakékoli peníze. Možné to je, alespoň krátkodobě to funguje, realitu z dlouhodobého hlediska ukáže jen čas. My si myslíme, že to úplně dokonalá strategie být nemusí a minimálně jedna automobilka to vidí podobně - Ferrari.
Bylo by tedy naivní tvrdit, že modely této značky nedoznaly jistého ústupu z charakterové vyhraněnosti. Ferrari s manuální převodovkou už skoro neexistuje, naopak jsou tu relativně plytké modely nebo dokonce jeden s pohonem všech kol. Přesto určitá pravidla u „Férra” platí - v Maranellu byste marně pátrali po SUV, sedanu, dieselu nebo dalších zvěrstvech, které více či méně konkurenčním značkám nesmrdí. Šéfovi vzpínajícího se koníka ale ano.
V rozhovoru pro německý Auto, Motor und Sport jasně popřel, že by Italové uvažovali o něčem z výše zmíněného. „Nebude žádné čtyřdvéřové auto, žádné SUV ani dostupný model. Toto není naším úkolem, u nás se všechno točí kolem sportu a závodění. A za druhé - SUV není emotivní auto, které by charakterizovaly jízdní výkony a radost z jízdy,” řekl prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
Ferrari prý zůstane nadále výrobcem pouze dvoudvéřových aut. „Vždy musíte předem vědět, jestli vaříte rybu, nebo těstoviny,” pokračoval di Montezemolo s tím, že zaměření Ferrari je předem dané a pokud někdo touží po SUV nebo sedanu, může se stavit u Maserati. To dlouhodobě nabízí čtyřdvéřové Quattroporte a chystá i SUV Levante.
Prezident italské značky dále dodal, že nepočítá ani s nějakým dostupnějším modelem, rozumějte levnějším než dnešní California. Připustil pouze, že nová generace tohoto modelu bude nabízena ve více variantách, z nichž jedna bude i čtyřmístná. Ferrari prý nepotřebuje zamířit níže, protože „levné Ferrari už není Ferrari” a jak zmíněná Cali, tak nový model FF už ze 70 procent oslovují nové zákazníky, kteří nikdy dříve auto této značky nevlastnili.
Bez zajímavosti není ani to, že di Montezemolo potvrdil premiéru chystaného F70 na únor a rozšířil řady již potvrzených technických detailů. Vůz by měl nabídnout ze svého hybridního ústrojí minimálně 950 koní výkonu a vyroben bude v o něco větším množství exemplářů než předchozí Enzo. Těch bylo vyprodukováno 400, u F70 (či jak se vůz bude jmenovat) hovoří Luca di M. o cca 500 kusech, prý ještě bude záležet na interních kalkulacích.
Těšit se tedy je na co, i když fandové SUV nebo ostrých sedanů budou nyní polykat poněkud nasucho. Pro nás je to ale dobrá zpráva, třeba SUV Ferrari je něco, co si prostě nedovedeme představit...












Nástupce Ferrari Enzo vám budeme moci lépe ukázat více již v řádu týdnů, SUV nebo sedan této značky asi nikdy...
Zdroj: Auto, Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 5 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 7 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 8 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 10 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva