Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat může být lepší než Škoda, netíží ho komunistická minulost, říká šéf
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Richarda Harrisona, šéfa Seatu v Británii, má španělská značka i přes několikaleté ztráty u veřejnosti dobrou image a dokáže předčí i českého soka.
Seat po dlouhá léta platil za skvrnu na jinak čisté reputaci koncernu VW Group. Nyní samozřejmě nemáme na mysli jakékoliv souvislosti s dieselovým skandálem, ale prosté ekonomické výsledky, k jejichž pozitivnímu stavu měli Španělé dlouho daleko. To se ovšem změnilo poté, co Němci do chřadnoucí značky investovali 3,3 miliardy Eur (cca 89,29 mld. Kč). Seat totiž rázem zamířil do černých čísel a za loňský rok může přepočítávat obrat ve výši 8,3 mld. EUR (224,57 mld. Kč), který je dvojnásobný oproti roku 2009.
S daným růstem je podle šéfa britské divize Richarda Harrisona nutné počítat i nadále, načež by španělská automobilka mohla překonat dokonce i vzestup Škody. Ta má za sebou taktéž působivý vývoj, který odstartoval převzetím v roce 1991 a prozatím skončil loni prodejem více než jednoho milionu nových aut, čímž byly pokořeny veškeré rekordy spojené s českou značkou.
Harrison ale naznačuje, že Seat nebyl zatížen minulými režimy a tudíž poněkud pofidérní reputací. Proto má do budoucna lepší startovní pozici - a právě proto by mohl Škodu v růstu přeskočit. „Seatu nebyla v minulosti věnována velká pozornost, ale nyní máme šanci povstat. Seat byl již v dobré pozici (míněna je tím image - pozn. red.), ta se ale s modely Ateca a Arona ještě zlepší.“
Právě první SUV španělské značky, společně s modelem Leon, je důvodem, proč se Seat po osmi letech dostal do zisku. Ten letošní má být rekordní - i když suma 85 milionů liber (2,7 mld. Kč) nikterak extrémně nevypadá. Je to však první milník na dlouhé cestě. Harrison ostatně dodává, že „jsme jako dítě, které dostalo první práci a nyní konečně přispívá do domácnosti“.
Kromě toho šéf britské divize vyzdvihuje ochotu zkoušet nové věcí, která je v konzervativně smýšlejícím koncernu VW Group věcí nevídanou. Na mysli přitom má nově otevřené centrum Lakeside, na jehož ploše najdeme 71 skladových vozů. S těmi mohou zákazníci nejen ihned odjet, ale navíc je nechat přizpůsobit svým individuálním představám.
„Během našeho průzkumu jsme zjistili, že řada zákazníků chce jednat rychle, jako když kupují nový mobil - s novým vozem tak mohou odjet v řádu dnů,“ vysvětluje šéf zákaznické sítě Matt Benns. Zároveň přitom dodává, že soukromá klientela přistupuje hlavně k pronájmu, pročež u vystavených vozů nejsou ani tak celkové sumy, jako spíše měsíční platby.
„Věřím proto, že procházíme obdobím vzrušujících změn v celém automobilovém segmentu,“ uzavírá téma Harrison. „Nemůžu vám sice říci, jak bude za pár let vypadat dealerská síť, ale můžu potvrdit, že Seat pracuje na tom, aby byl o krok napřed.“ Uvidíme tedy již velmi brzdy, zda tento inovativní přístup povede k přeskočení Škody či nikoliv.



Seat se nebojí nových věcí, ve Velké Británii tak otevřel obří nákupní centrum
K zisku španělskou značku žene hlavně nové SUV Ateca
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB