Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat může být lepší než Škoda, netíží ho komunistická minulost, říká šéf
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Richarda Harrisona, šéfa Seatu v Británii, má španělská značka i přes několikaleté ztráty u veřejnosti dobrou image a dokáže předčí i českého soka.
Seat po dlouhá léta platil za skvrnu na jinak čisté reputaci koncernu VW Group. Nyní samozřejmě nemáme na mysli jakékoliv souvislosti s dieselovým skandálem, ale prosté ekonomické výsledky, k jejichž pozitivnímu stavu měli Španělé dlouho daleko. To se ovšem změnilo poté, co Němci do chřadnoucí značky investovali 3,3 miliardy Eur (cca 89,29 mld. Kč). Seat totiž rázem zamířil do černých čísel a za loňský rok může přepočítávat obrat ve výši 8,3 mld. EUR (224,57 mld. Kč), který je dvojnásobný oproti roku 2009.
S daným růstem je podle šéfa britské divize Richarda Harrisona nutné počítat i nadále, načež by španělská automobilka mohla překonat dokonce i vzestup Škody. Ta má za sebou taktéž působivý vývoj, který odstartoval převzetím v roce 1991 a prozatím skončil loni prodejem více než jednoho milionu nových aut, čímž byly pokořeny veškeré rekordy spojené s českou značkou.
Harrison ale naznačuje, že Seat nebyl zatížen minulými režimy a tudíž poněkud pofidérní reputací. Proto má do budoucna lepší startovní pozici - a právě proto by mohl Škodu v růstu přeskočit. „Seatu nebyla v minulosti věnována velká pozornost, ale nyní máme šanci povstat. Seat byl již v dobré pozici (míněna je tím image - pozn. red.), ta se ale s modely Ateca a Arona ještě zlepší.“
Právě první SUV španělské značky, společně s modelem Leon, je důvodem, proč se Seat po osmi letech dostal do zisku. Ten letošní má být rekordní - i když suma 85 milionů liber (2,7 mld. Kč) nikterak extrémně nevypadá. Je to však první milník na dlouhé cestě. Harrison ostatně dodává, že „jsme jako dítě, které dostalo první práci a nyní konečně přispívá do domácnosti“.
Kromě toho šéf britské divize vyzdvihuje ochotu zkoušet nové věcí, která je v konzervativně smýšlejícím koncernu VW Group věcí nevídanou. Na mysli přitom má nově otevřené centrum Lakeside, na jehož ploše najdeme 71 skladových vozů. S těmi mohou zákazníci nejen ihned odjet, ale navíc je nechat přizpůsobit svým individuálním představám.
„Během našeho průzkumu jsme zjistili, že řada zákazníků chce jednat rychle, jako když kupují nový mobil - s novým vozem tak mohou odjet v řádu dnů,“ vysvětluje šéf zákaznické sítě Matt Benns. Zároveň přitom dodává, že soukromá klientela přistupuje hlavně k pronájmu, pročež u vystavených vozů nejsou ani tak celkové sumy, jako spíše měsíční platby.
„Věřím proto, že procházíme obdobím vzrušujících změn v celém automobilovém segmentu,“ uzavírá téma Harrison. „Nemůžu vám sice říci, jak bude za pár let vypadat dealerská síť, ale můžu potvrdit, že Seat pracuje na tom, aby byl o krok napřed.“ Uvidíme tedy již velmi brzdy, zda tento inovativní přístup povede k přeskočení Škody či nikoliv.
Seat se nebojí nových věcí, ve Velké Británii tak otevřel obří nákupní centrum
K zisku španělskou značku žene hlavně nové SUV Ateca
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před hodinou - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 2 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 3 hodinami - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva