Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat musí prodávat alespoň 640 000 vozů ročně, jinak skončí
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdvojnásobení současných prodejů je jen prvním krokem k záchraně značky. Ten druhý předpokládá registraci milionu kusů každých 12 měsíců.
S blížícími se Velikonocemi nám dovolte trochu poetiky. A to v souvislosti se značkou Seat, která je pro koncern VW Group jen jedním vajíčkem z mnoha. Snad každému pěstiteli je ale jasné, že čím více vajec daná kvočna má, tím pravděpodobněji nějaké z nich nebude zahřívat. Z něj narozené kuře pak bude asi chtít jen málokdo. A to přesto, že se vlastně těm lépe vyseděným bude podobat jako... no jako vejce vejci, což o takové Škodě Octavia, Volkswagenu Golf, Audi A3 a Seatu Leon minimálně po technické stránce do značné míry platí. Pokud je pak navíc před obdobné dilema postaven zákazník, bude rozhodovat loajalita k značce nebo pořizovací cena. A to jsou faktory, které dosud nahrávaly spíše české nebo německým automobilkám.
Jak ovšem naznačují poslední reporty o prodejích nových vozů na evropských trzích, je Seat jednou z mála letošních pozitiv a sociálních jistot. V lednu totiž registrace španělských modelů narostly o šest procent a v únoru o další dvě, zatímco zbytek koncernu VW Group mířil do mínusu, a to včetně Škody, Audi nebo samotného Volkswagenu. Podle šéfa značky Jamese Muira by však ani takový vývoj nemusel stačit k tomu, aby Seat byl životaschopný.
Na vině je loňský rok, kdy se španělské automobilce povedlo prodat nějakých 320 000 nových vozů. Aby ovšem Seat dosáhnul ziskz, muselo by toto číslo být dvojnásobné. A to je pouhý začátek. Muir totiž naznačuje, že v dlouhodobém horizontu budou muset mainstreamoví výrobci prodávat minimálně milion vozů ročně, jinak mohou na další existenci zapomenout.
Jak ale takového úspěchu dosáhnout? Podle Muira by se měly začít vyplácet investice, které Seat, či spíše VW Group, nasypal do vývoje modelové řady Leon. Přičemž úspěch v showroomu se prý bude jednat úspěšnému jednání s vedením koncernu ohledně dalších finančních injekcí. A ty budou opravdu třeba, neboť kromě chystaného crossoveru založeného na platformě MQB (stejnou má i zmíněný Leon) chystá Seat expanzi do všech koutů trhu. Fanoušci značky by tak měli opravdu doufat, že Španělé letošní nástup udrží. Jinak bude muset z německého hnízda ven.




























































Automobilka Seat vkládá do nového modelu Leon velké naděje, s nimiž je spojena i budoucí existence značky. Po našem testu dodáváme, že na takovémhle základu se stavět opravdu dá
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 6 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 9 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva