Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat musí prodávat alespoň 640 000 vozů ročně, jinak skončí
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdvojnásobení současných prodejů je jen prvním krokem k záchraně značky. Ten druhý předpokládá registraci milionu kusů každých 12 měsíců.
S blížícími se Velikonocemi nám dovolte trochu poetiky. A to v souvislosti se značkou Seat, která je pro koncern VW Group jen jedním vajíčkem z mnoha. Snad každému pěstiteli je ale jasné, že čím více vajec daná kvočna má, tím pravděpodobněji nějaké z nich nebude zahřívat. Z něj narozené kuře pak bude asi chtít jen málokdo. A to přesto, že se vlastně těm lépe vyseděným bude podobat jako... no jako vejce vejci, což o takové Škodě Octavia, Volkswagenu Golf, Audi A3 a Seatu Leon minimálně po technické stránce do značné míry platí. Pokud je pak navíc před obdobné dilema postaven zákazník, bude rozhodovat loajalita k značce nebo pořizovací cena. A to jsou faktory, které dosud nahrávaly spíše české nebo německým automobilkám.
Jak ovšem naznačují poslední reporty o prodejích nových vozů na evropských trzích, je Seat jednou z mála letošních pozitiv a sociálních jistot. V lednu totiž registrace španělských modelů narostly o šest procent a v únoru o další dvě, zatímco zbytek koncernu VW Group mířil do mínusu, a to včetně Škody, Audi nebo samotného Volkswagenu. Podle šéfa značky Jamese Muira by však ani takový vývoj nemusel stačit k tomu, aby Seat byl životaschopný.
Na vině je loňský rok, kdy se španělské automobilce povedlo prodat nějakých 320 000 nových vozů. Aby ovšem Seat dosáhnul ziskz, muselo by toto číslo být dvojnásobné. A to je pouhý začátek. Muir totiž naznačuje, že v dlouhodobém horizontu budou muset mainstreamoví výrobci prodávat minimálně milion vozů ročně, jinak mohou na další existenci zapomenout.
Jak ale takového úspěchu dosáhnout? Podle Muira by se měly začít vyplácet investice, které Seat, či spíše VW Group, nasypal do vývoje modelové řady Leon. Přičemž úspěch v showroomu se prý bude jednat úspěšnému jednání s vedením koncernu ohledně dalších finančních injekcí. A ty budou opravdu třeba, neboť kromě chystaného crossoveru založeného na platformě MQB (stejnou má i zmíněný Leon) chystá Seat expanzi do všech koutů trhu. Fanoušci značky by tak měli opravdu doufat, že Španělé letošní nástup udrží. Jinak bude muset z německého hnízda ven.
Automobilka Seat vkládá do nového modelu Leon velké naděje, s nimiž je spojena i budoucí existence značky. Po našem testu dodáváme, že na takovémhle základu se stavět opravdu dá
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 18:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 18:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch