Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat končí v Rusku, letos tam prodal jen 1 300 nových aut
18.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělské značce uškodil zejména fakt, že své vozy do Ruska dováží. Čelit tak musí slábnoucímu Rublu, který z importu dělá nerentabilní záležitost.
Seat dlouho nebyl značkou, na kterou by byl koncern VW Group zrovna pyšný. Z dlouhodobého hlediska se jedná o ztrátovou automobilku, jíž se daří teprve v posledních několika málo letech. Na návrat do černých čísel však může ještě několik měsíců zapomenout, a to pouze v případě, že její aktivity se nepotkají s jediným negativem. O jednom takovém však dnes bohužel musíme poinformovat. Seat totiž aktuálně ohlásil, že opouští ruský trh.
Tato zpráva ale ve výsledku až tak překvapivá není a nelogická již vůbec ne. V minulých měsících a týdnech jsme totiž informovali o problémech, které jsou v Rusku spojené s poklesem ekonomiky. Kvůli tomu dochází k devalvaci Rublu, což je zásadní hlavně pro dovoz. A jelikož Seat nepatří mezi značky, které by využívaly továrnu Volkswagenu v ruské Kaluze, pak by na každém dovezeném voze značně tratil.
Je tu však také další důvod, a sice malá poptávka. Ta přitom souvisí s omezenou nabídkou, neboť španělská značka dovážela na ruský trh pouze modelové řady Ibiza, Leon a Alhambra. Dealeři přitom doufali hlavně v příchod Seatu Toledo, ten to však nikdy až za hranice bývalého Sovětského svazu nedotáhl. Mizivým prodejům se tak vlastně nikdo nemůže divit.
Abychom přitom byli konkrétní, pak zmínit můžeme prodeje z loňského roku, které oproti předchozímu období narostly o vskutku působivých 35 procent. V rámci samotných kusů se ovšem bavíme jen o 3 500 vozech. Za prvních deset měsíců letošního roku navíc došlo ke značnému propadu, a to o 57 %, pročež prodáno bylo jen 1 300 nových aut.
Tato porce opravdu není světoborná, a tak asi není překvapivé, že Seatu patří jen 0,1 procenta ruského trhu. A jelikož nezafungovaly ani pobídky dealerů, kteří v říjnu nabízely na modely Ibiza a Leon slevy až 60 000 rublů (cca 28 500 Kč) z celkové ceny 600 000 až 650 000 RUB (285 000 až 308 500 Kč), nemůžeme se rozhodnutí značky vůbec divit.
Zajímavé je, že jde již o čtvrtý neúspěšný pokus značky o zabydlení na ruském trhu. První pokus se totiž datuje k roku 1996, již o tři léta později však Seat kvůli nezájmu publika ohlásil odchod. Následně se zkusil vrátit v roce 2003, tehdy však šlo jen o dvouletou zastávku. Neúspěšný pak byl i návrat v roce 2006, kdy v Rusku chtělo rozjet svou pobočku polské dealerství.
Stávající pobyt španělské automobilky také nepatří k nejdelším, neboť značka na ruském trhu operuje od roku 2012. K pozastavení všech aktivit přitom dojde k 1. lednu 2015, přičemž servis prodaných vozů si vezmou na starosti zastoupení ostatních značek VW Group. Mimo to pak koncern nabízí stávajícím dealerům kompenzaci za případné přebudování showroomu.
Dodat již můžeme pouze tolik, že Seat není jedinou zahraniční značkou, která v poslední době ukončila své působení na ruském trhu. V srpnu se ze země stáhl Dodge, aktuálně pak své působení přehodnocují také automobilky Fiat, Citroën a Peugeot. I v jejich případě je přitom důvod hlavně v tom, že své vozy do země dovážejí.
Seat se pokoušel ruský trh dobýt již čtyřikrát. Ani jednou to však nevyšlo
Zdroj: Kommersant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 25 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie