Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Scion je mrtev, pokus Toyoty se značkou pro mladé končí v troskách
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Scion vznikl v roce 2002 proto, aby oslovil mladé zákazníky. Úspěch se ale nedostavil, a značka tak končí. Z jejích novějších modelů se stanou Toyoty.
Dnes ráno se začaly rojit spekulace o možném ukončení značky Scion. Zpočátku jsme jim nevěnovali příliš pozornosti, přeci jen divize Toyoty zaměřená na mladé je spojena pouze se severoamerickým kontinentem. Nicméně z drbů se nakonec stala oficiálně oznámená realita, neboť japonská automobilka skutečně následně potvrdila, že Scion po třinácti letech čeká odchod do důchodu. „Parte“ zmiňuje letošní srpen, přičemž většina existujících modelů bude v rámci nového modelového roku označena znakem Toyoty. Některé však čeká konec tak jako značku samotnou.
Mezi vozy, které budou ve své kariéře pokračovat, patří kupé FR-S (nám známé jako Toyota GT 86), nově odhalený sedan iA nebo pětidvéřový hatchback iM-5. Mimo to se znakem Toyoty dorazí také crossover C-HR, který by se do prodeje měl dostat v závěru roku. Oproti tomu větší kupé tC (zvané v některých zemích Toyota Zelas) čeká v srpnu ukončení výroby, hatchback xB pak již byl zaříznut. Jeho místo přitom měl zaujmout model iM, k tomuto kroku ale už nedojde. Místo toho bude pokračovat pod svým známějším označením Auris.
Jak je tedy patrné, ve výsledku se zase tak moc nezmění, tedy krom loga na přídi některých modelů. Automobilka pak ve svém prohlášení dodává: „Rozhodnutí je odezvou na přání zákazníků. Dnešní mladí kupci totiž nadále chtějí zábavné vozy, které dobře vypadají, ale zároveň jsou i více praktické. Stejně jako jejich rodiče proto nyní oceňují značku Toyota a její tradiční silné stránky v podobě kvality a spolehlivosti. Naše vozy navíc nově dostaly do vínku dynamický vzhled a ovladatelnost, kterou mladší klientela vítá,“ stojí v tradičně optimisticky pojaté tiskové zprávě.
Připomeňme, že americká divize Toyoty byla v roce 2002 založena opravdu proto, aby oslovila mladé zákazníky, kteří vozy japonské značky shledávali nudnými a konzervativními. A zpočátku byla úspěšná - kupříkladu v roce 2006 bylo prodáno hned 173 034 nových Scionů, a to byla v té době nabídka tvořena jen třemi modely.
S příchodem ekonomické krize a skandálu Toyoty se zasekáváním plynového pedálu se však Scion začal potýkat s většími problémy než mateřská automobilka. Ty souvisely také s razantním poklesem prodejů, kdy kupříkladu v roce 2010 sáhlo po modelech značky jen 45 678 zákazníků. Příchod nového kupé FR-S a malého městského vozu iQ sice zájem dočasně nakopl, nicméně předloni a loni byl Scion již opětovně klientelou přehlížen.
Scion tak končí svou pouť světem za ne zrovna příznivých okolností a necháme na zvážení každého, zda tou poslední okolností, která americké divizi Toyoty srazila vaz, bylo větší zaměření mateřské automobilky na mladší klientelu. Nepřekvapivou poslední větou budiž konstatování, že stávající majitelé Scionů se nemají čeho bát, neboť mateřská firma přebírá veškeré záruky, servis i financování.
Prodeje Scionu v posledních letech nebyly nikterak oslnivé...
...značka zaměřená na mladou klientelu tak nyní končí, přičemž její novinky budou přeznačkovány na Toyotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva