Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacherův syn otevřeně promluvil o své budoucnosti. Může spasit celou F1
2.11.2018 | Petr Prokopec
Formule 1 nezažívá dobré časy a ani čerstvá krev v podobě Maxe Verstapenna nedokáže sérii přitáhnout tolik pozornosti, kolik ji měla dříve. Mick Schumacher v rozhovoru potvrdil, že se účasti v seriálu rozhodně nebrání.
Před dvěma týdny Mick Schumacher dosáhl největšího úspěchu ve své kariéře, neboť získal titul šampiona evropské Formule 3. Do značné míry tak překonal i svého otce, neboť Michael sice ve stejné divizi taktéž během svého mládí závodil, ovšem na mistrovský titul nedosáhl. Okamžitě se tak začalo mluvit o přestupu talentovaného německého pilota do nejvyšší ligy, tedy do Formule 1. A Mick potvrdil, že něčemu takovému by se rozhodně nebránil.
„Formule 1 zůstává mým cílem. Zvítězil jsem v šampionátu F3, což ani někteří jezdci F1 nedokázali, takže šance nejsou špatné,“ zhodnotil realisticky situaci Schumacher junior. Zároveň však dodal, že se toho ještě musí mnoho naučit. Jakkoliv tedy prozatím plány na příští sezónu neprozradil, s přestupem do královské motoristické disciplíny bychom počítat neměli. Ostatně i proto, že momentálně již nejsou k dispozici prakticky žádné volné sedačky.
Jak tomu ovšem bude v roce 2020 či 2021, kdy navíc budou zavedena zcela nová pravidla, je ve hvězdách. Nicméně právě vítězství v evropské Formuli 3 dává Mickovi nemalé trumfy do rukou. Ze čtyř posledních šampionů juniorské divize totiž hned tři (Esteban Ocon, Lance Stroll a Lando Norris) do F1 zamířili, respektive v případě posledně zmíněného zamíří. Jedinou výjimkou je pak Felix Rosenqvist, který aktuálně závodí ve Formuli E.
Vedle těmto závodníků má ovšem Mick ještě jednu velkou devízu, a tou je jeho příjmení. Koneckonců stáje Mercedes a Ferrari právě po jeho vítězství daly jasně najevo, že dveře, které otevřel jeho otec, se před ním rozhodně nezabouchly. A zájem projevil i Red Bull, ačkoliv v případě rakouského týmu zatím není budoucnost až tak jistá. Pokud nebudou motory Hondy konkurenceschopné, šampionát prý opustí.
Určitá protekce u vrcholných týmů F1 není dána jen úctou k Mickovo otci, ze strany těchto týmů jde o jasný kalkul. Se jménem Schumacher je a bude spojen obrovský marketingový potenciál, kterým se dnes nejspíše nemůže pochlubit ani žádný ze současných pilotů F1. Dá se předpokládat, že pokud by Mick ohlásil svůj vstup do vrcholné ligy, budou jeho kroky sledovat možná i stovky milionů lidí, kteří dnes už Formuli 1 vůbec nesledují. Je to příběh, na který F1 svým způsobem čeká - Michael Schumacher je legenda mezi legendami a kde kdo bude chtít vidět, zda jablko skutečně nepadlo daleko od stromu.
Je samozřejmě nutné dodat, že každá mince má dvě strany, a nejinak je tomu i v tomto případě. Ze slavného jména tak Schumacher Jr. může profitovat, stejně jako musí počítat s mnohem větším tlakem, než jakému čelí ostatní jezdci. Ostatně i to byl jeden z důvodů (kromě snahy dokázat, že tu není jen z protekce), proč v počátcích své kariéry používal jméno Mick Junior nebo příjmení své matky za svobodna.
Do evropské Formule 3 však v roce 2017 již nastupoval jako Mick Schumacher, což mu zpočátku přinášelo nemalé problémy. Během první sezóny totiž jen jednou stál na pódiu a v konečném hodnocení byl dvanáctý. Dobrý pak nebyl ani počátek letošního roku, neboť po 12 závodech měl na kontě 67 bodů. V té době měl favorizovaný Dan Ticktum již téměř dvojnásobnou porci.
Poté ovšem přišel závod v belgickém Spa, kde se Schumacher Jr. vůbec poprvé postavil na stupínek nejvyšší. A evidentně tím i zlomil dosavadní smůlu, neboť druhé polovině sezóny dominoval. Jeden závod vyhrál v Silverstone, další pak na italském Misanu. Na Nürburgringu již dominoval zcela, neboť zlato získal ve všech třech závodech, na rakouském Red Bull Ringu pak „jen“ ve dvou.
„Spa pro mne bylo velmi zvláštní. Bylo to moje první vítězství v F3, a to na trati, která je očividně Schumacherově rodině zaslíbená,“ uvedl Mick s odkazem na svého otce, který právě zde vyhrál svůj první závod v F1. Zároveň dodal, že vždy věděl, že má šanci vyhrát šampionát, přestože připouští poměrně nepovedený vstup do sezóny. „I přesto ale bylo zjevné, že rychlost nám nechybí.“
„Bylo tedy třeba setrvat v práci a věřit v sebe i tým, což se nakonec vyplatilo. Jsem velmi vděčný za veškerou podporu, jakou jsem měl, ať již v týmu Prema, nebo i mimo něj,“ říká adept na přestup do Formule 1. Že je připraven, dokládají i jeho další slova. „Vyspěl jsem jako člověk i závodník. Naučil jsem se pracovat s inženýry a mechaniky, i jak zůstat soustředěný.“
Zdá se tedy, že jednoho dne skutečně znovu uvidíme jméno Schumacher ve Formuli 1. Bude přitom zajímavé sledovat, jak si povede v porovnání s ostatními šampiony F3, stejně jako jeho souboje s Maxem Verstappenem, který je též synem někdejšího závodníka F1. Budoucnost si dnes nikdo netroufne odhadovat, karty má ale Mick rozdané dobře - v jeho věku (19 let) měl totiž Michael na kontě „pouze“ titul z národní Formule König a po cestě až na vrchol musel kráčet ještě mnoho let...
Mick Schumacher letos vyhrál svůj první mistrovský titul
Není tak vlastně otázkou zda, ale kdy zamíří i do vrcholné ligy, kde jej díky slavnému jménu čeká jistá protekce i nemalý tlak. Srovnáván totiž samozřejmě bude hlavně se svým otcem, s nímž jsou si nejen velmi podobní, ale mají i stejná gesta
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před hodinou - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis