Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacherův syn otevřeně promluvil o své budoucnosti. Může spasit celou F1
2.11.2018 | Petr Prokopec
Formule 1 nezažívá dobré časy a ani čerstvá krev v podobě Maxe Verstapenna nedokáže sérii přitáhnout tolik pozornosti, kolik ji měla dříve. Mick Schumacher v rozhovoru potvrdil, že se účasti v seriálu rozhodně nebrání.
Před dvěma týdny Mick Schumacher dosáhl největšího úspěchu ve své kariéře, neboť získal titul šampiona evropské Formule 3. Do značné míry tak překonal i svého otce, neboť Michael sice ve stejné divizi taktéž během svého mládí závodil, ovšem na mistrovský titul nedosáhl. Okamžitě se tak začalo mluvit o přestupu talentovaného německého pilota do nejvyšší ligy, tedy do Formule 1. A Mick potvrdil, že něčemu takovému by se rozhodně nebránil.
„Formule 1 zůstává mým cílem. Zvítězil jsem v šampionátu F3, což ani někteří jezdci F1 nedokázali, takže šance nejsou špatné,“ zhodnotil realisticky situaci Schumacher junior. Zároveň však dodal, že se toho ještě musí mnoho naučit. Jakkoliv tedy prozatím plány na příští sezónu neprozradil, s přestupem do královské motoristické disciplíny bychom počítat neměli. Ostatně i proto, že momentálně již nejsou k dispozici prakticky žádné volné sedačky.
Jak tomu ovšem bude v roce 2020 či 2021, kdy navíc budou zavedena zcela nová pravidla, je ve hvězdách. Nicméně právě vítězství v evropské Formuli 3 dává Mickovi nemalé trumfy do rukou. Ze čtyř posledních šampionů juniorské divize totiž hned tři (Esteban Ocon, Lance Stroll a Lando Norris) do F1 zamířili, respektive v případě posledně zmíněného zamíří. Jedinou výjimkou je pak Felix Rosenqvist, který aktuálně závodí ve Formuli E.
Vedle těmto závodníků má ovšem Mick ještě jednu velkou devízu, a tou je jeho příjmení. Koneckonců stáje Mercedes a Ferrari právě po jeho vítězství daly jasně najevo, že dveře, které otevřel jeho otec, se před ním rozhodně nezabouchly. A zájem projevil i Red Bull, ačkoliv v případě rakouského týmu zatím není budoucnost až tak jistá. Pokud nebudou motory Hondy konkurenceschopné, šampionát prý opustí.
Určitá protekce u vrcholných týmů F1 není dána jen úctou k Mickovo otci, ze strany těchto týmů jde o jasný kalkul. Se jménem Schumacher je a bude spojen obrovský marketingový potenciál, kterým se dnes nejspíše nemůže pochlubit ani žádný ze současných pilotů F1. Dá se předpokládat, že pokud by Mick ohlásil svůj vstup do vrcholné ligy, budou jeho kroky sledovat možná i stovky milionů lidí, kteří dnes už Formuli 1 vůbec nesledují. Je to příběh, na který F1 svým způsobem čeká - Michael Schumacher je legenda mezi legendami a kde kdo bude chtít vidět, zda jablko skutečně nepadlo daleko od stromu.
Je samozřejmě nutné dodat, že každá mince má dvě strany, a nejinak je tomu i v tomto případě. Ze slavného jména tak Schumacher Jr. může profitovat, stejně jako musí počítat s mnohem větším tlakem, než jakému čelí ostatní jezdci. Ostatně i to byl jeden z důvodů (kromě snahy dokázat, že tu není jen z protekce), proč v počátcích své kariéry používal jméno Mick Junior nebo příjmení své matky za svobodna.
Do evropské Formule 3 však v roce 2017 již nastupoval jako Mick Schumacher, což mu zpočátku přinášelo nemalé problémy. Během první sezóny totiž jen jednou stál na pódiu a v konečném hodnocení byl dvanáctý. Dobrý pak nebyl ani počátek letošního roku, neboť po 12 závodech měl na kontě 67 bodů. V té době měl favorizovaný Dan Ticktum již téměř dvojnásobnou porci.
Poté ovšem přišel závod v belgickém Spa, kde se Schumacher Jr. vůbec poprvé postavil na stupínek nejvyšší. A evidentně tím i zlomil dosavadní smůlu, neboť druhé polovině sezóny dominoval. Jeden závod vyhrál v Silverstone, další pak na italském Misanu. Na Nürburgringu již dominoval zcela, neboť zlato získal ve všech třech závodech, na rakouském Red Bull Ringu pak „jen“ ve dvou.
„Spa pro mne bylo velmi zvláštní. Bylo to moje první vítězství v F3, a to na trati, která je očividně Schumacherově rodině zaslíbená,“ uvedl Mick s odkazem na svého otce, který právě zde vyhrál svůj první závod v F1. Zároveň dodal, že vždy věděl, že má šanci vyhrát šampionát, přestože připouští poměrně nepovedený vstup do sezóny. „I přesto ale bylo zjevné, že rychlost nám nechybí.“
„Bylo tedy třeba setrvat v práci a věřit v sebe i tým, což se nakonec vyplatilo. Jsem velmi vděčný za veškerou podporu, jakou jsem měl, ať již v týmu Prema, nebo i mimo něj,“ říká adept na přestup do Formule 1. Že je připraven, dokládají i jeho další slova. „Vyspěl jsem jako člověk i závodník. Naučil jsem se pracovat s inženýry a mechaniky, i jak zůstat soustředěný.“
Zdá se tedy, že jednoho dne skutečně znovu uvidíme jméno Schumacher ve Formuli 1. Bude přitom zajímavé sledovat, jak si povede v porovnání s ostatními šampiony F3, stejně jako jeho souboje s Maxem Verstappenem, který je též synem někdejšího závodníka F1. Budoucnost si dnes nikdo netroufne odhadovat, karty má ale Mick rozdané dobře - v jeho věku (19 let) měl totiž Michael na kontě „pouze“ titul z národní Formule König a po cestě až na vrchol musel kráčet ještě mnoho let...
















Mick Schumacher letos vyhrál svůj první mistrovský titul
Není tak vlastně otázkou zda, ale kdy zamíří i do vrcholné ligy, kde jej díky slavnému jménu čeká jistá protekce i nemalý tlak. Srovnáván totiž samozřejmě bude hlavně se svým otcem, s nímž jsou si nejen velmi podobní, ale mají i stejná gesta
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 2 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB