Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacher už zase září ve Formuli 1, jeho přístup k věci dokáže dojmout
3.4.2019 | Petr Prokopec
Odchod Michaela Schumachera ze světa Formule 1 po jeho dekády trvající zářné kariéře nechal prázdné místo v srdcích spousty příznivců motoristického sportu. Jeho syn Mick se jej teď pokouší zaplnit, zatím se ctí.
O víkendu se jela Velká cena Bahrajnu, kterou nakonec překvapivě vyhrál Lewis Hamilton. Po celý víkend dominantního Charlese Leclerca zradila technika jen pár kol před cílem. Nakonec měl ale štěstí v neštěstí, neboť závod byl dojet za safety carem a Monačan alespoň získal třetí příčku. Po vyhlášení vítězů a tiskové konferenci ovšem týmy nezačaly horečnatě balit, v Bahrajnu zůstaly kvůli testům. Ty odstartovaly již včera a dnes budou pokračovat, přičemž pozornost celého světa se soustředí na jediného jezdce.
Jak asi již tušíte, není jím ani Hamilton, ani Leclerc. Řeč je o Micku Schumacherovi, který se vůbec poprvé posadil za volant Formule 1. I když ono „poprvé“ není až tak přesné, syn závodní legendy měl monoposty královské motoristické disciplíny k dispozici i doma. Ovšem v původních specifikacích. Benneton B194 z roku 1994, se kterým jeho otec získal první mistrovský titul, pak před dvěma lety dokonce vyzkoušel i přímo na belgické trati Spa. S moderní F1 se do včerejška nesvezl.
První den testů bohužel narušil déšť. První přeháňka dorazila na okruh Sakhir již dopoledne, nebyla však dlouhá a intenzivní na rozdíl od té následující, která jízdy přerušila na čtyři hodiny. Přesto však Schumacher stihl ujet 56 kol. A co je možná nejpodstatnější, jako jeden z pouhých dvou závodníků dosáhl času pod 1 minutu a 30 sekund. Navíc ještě krátce před ukončením prvního dne testů byl nejrychlejší, poté jej o pár desetin překonal Max Verstappen.
Zrovna srovnání s tímto pilotem je více než na místě, oba jsou velmi blízcí přátelé, neboť Maxův otec Jos byl v mistrovském roce 1994 Michaelovým parťákem v Bennetonu. Oba pak zůstali v kontaktu i nadále, stejně jako jejich synové. Zatímco Max si byl již od začátku jist, že závodit chce profesionálně, Mick začal motorsport brát vážně až ve 12 letech. Do té doby jej považoval za kratochvíli. I proto se Max do Formule 1 přesunul již v sedmnácti.
Mickovi je nyní dvacet a dle svých slov je konečně na královnu motorsportu připraven. Zároveň však dodává, že přijít chce jako kompletní jezdec a stále si není jist tím, zda to bude již příští rok nebo až o sezónu později. Rok 2021 možná bude vhodnější, dojde k mnoha změnám včetně přepřáhnutí na 18palcová kola a nízkoprofilové pneumatiky. S těmi bude v podstatě začínat naprosto každý, což bude hrát ve prospěch mladého Schumiho.
Budoucnost ale nyní nechme stranou, místo toho se zabývejme aktuálními testy. Ty si Mick nadmíru užil, a to i proto, že se po příchodu do garáží Ferrari cítil jako doma. Řadu lidí zná od malička, ještě z dob, kdy za tým závodil jeho otec. „Když jsem tedy odjel první kola a viděl všechny ty kluky, kteří pracují na autě a pracují se mnou, bylo to opravdu pěkné. Myslím, že vidíte, že se hodně usmívám, hodně jsem si to totiž užíval. Zvláště poslední kola.“
„Cítil jsem se dobře. Vůz je neskutečný díky obrovskému výkonu, zároveň je ale také velmi jemný na řízení. Je v něm neskutečný potenciál, co se týče rychlosti či trakce v zatáčkách. Je opravdu těžké to vše popsat,“ uvedl emocemi nabitý Mick. Stejně jako řada lidí byl přitom i on nejvíce nadšený z brzd. „Připadá mi, že můžete brzdit později a později a vůz je stále schopný zatočit. Bylo to opravdu šílené. Ale přišel jsem, abych se pobavil, a to se stalo.“
Kromě zábavy Schumacher samozřejmě i zapůsobil na zbytek světa, ač byl jeho čas o 2,11 sekundy pomalejší než Leclercův ze sobotní kvalifikace. Za Verstappenem pak, jak již bylo zmíněno, lehce zaostal v rámci testů. A navíc měl měkčí pneumatiky. Na druhou stranu však nebylo řečeno, v jakém režimu byl motor a kolik bylo v nádrži paliva a je třeba mít pořád na paměti - v tak rychlém autě seděl poprvé v životě.
Každopádně, jisté je, že jméno Schumacher se zakrátko do F1 vrátí natrvalo. Otázkou tak vlastně je, kdy se tak stane a jaký tým u toho bude. Zatímco včera Mick vyzkoušel monopost Ferrari, dnes se sveze v Alfě Romeo. Zájem o něj projevil i Mercedes. Na rozdíl od mnoha závodníků si tak německý mladík bude moci vybírat, za což vděčí především svému příjmení, i když schopnosti mu zjevně také nechybí.
Co je ovšem na jedné straně výhoda, může být na druhé také nevýhodou. Jméno Schumacher zkrátka zavazuje, toho si je však Mick evidentně vědom. Během víkendové tiskové konference uvedl, že „je to součást mě samého. Jsem synem svého otce a jsem za to šťastný. On byl nejlepší ve Formuli 1. Je to někdo, ke komu vzhlížím a jsem šťastný, že ho mám za svého otce. Hádám, že bych nebyl člověkem, jakým nyní jsem, nebýt jeho.“ Enormní tlak kladený na jeho ramena jej tedy rozházet nedokáže. Jsou to až dojemná slova, Mick je na F1 evidentně připraven.
Mick Schumacher včera vyzkoušel monopost Ferrari F1. Testy si dle svých slov nadmíru užil, ohromen byl hlavně brzděním vozu
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva