Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu
1.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Znovuzrozená švédská klasika v rukou čínsko-švédského NEVS hlásí problémy s uspokojováním zájmu zákazníků. Ten je omezený, výroba ale ještě více.
Na přelomu loňského listopadu a prosince jsme vás informovali, že znovuzrozený Saab v rukou konsorcia NEVS po dřívějším zkušebním stvořením prvního auta skutečně znovu rozjel sériovou výrobu a představil i jakýsi revitalizovaný Saab 9-3 poslední generace. Divili jsme se už tehdy, co to je za sériovou výrobu ne až tak výjimečného auta, když automobilka hodlá vůz vyrábět prakticky po kusech, a divili jsme se ještě více, když se s koncem roku rozhodla pochlubit, jak za dané konstelace ani nestíhá vyhovět zájmu zákazníků o staro-novou 9-3.
Podle informací NEVS jeví příznivci Saabu o jeho retrosedan velký zájem a hromadně žádají o zkušební jízdu. To zní poněkud nekonkrétně, NEVS ale přispěchal i s informací, že hned první den po zahájení prodejů (10. prosince 2013) bylo prodáno celých 15 vozů, což zní jako směšné číslo, s ohledem na produkci čítající 10 vozů týdně ale jde o výprodej kapacity továrny na dalších 10 dnů dopředu. Automobilka dále říká, že ke zkušební jízdě budou vozy na blíže nespecifikovaných místech k dispozici v průběhu ledna a pokud se rozhodnete vůz koupit mimo dealerskou síť (dnes ostatně prakticky žádná ani neexistuje...), můžete si sami vůz vyzvednout v sídle Saabu v Trollhättan.
Noví majitelé automobilky dále uvedli, že obdrželi větší, ale blíže nespecifikovaný počet objednávek 9-3 od dřívějších dealerů nových Saabů, kteří nyní považují za vhodné nesoustřeďovat svou pozornost pouze na servis (či prodej modelů jiné značky), ale doplnit své portfolio znovu o nové Saaby. NEVS to považuje za významný signál o tom, že oheň zájmu o švédská auta stále hoří jasným plamenem a cesta k návratu na výsluní je tím otevřena.
Krom těchto informací dále NEVS zmínil, že už téměř dokončil přípravy elektrické verze modelu 9-3, o které se od počátku jeho převzetí Saabu hovoří především. Auto prý bude vizuálně prakticky stejné jako benzinové provedení, bude se vyrábět především ve Švédsku, finální montáž ale kvůli clům a daním proběhne v Číně, kde se také bude výlučně prodávat. Jeho pohon by měl zajistit až 200 km na jedno dobití, což jsou ale zkazky, které jsme slyšeli dříve.
Na každý pád jsme zvědavi, jak se Saabu dále povede. Nemáme nejmenších pochyb o tom, že elektromobily jej v žádném případě nespasí, klasičtěji střižené modely by se ale prodávat mohly. Informace o poptávce převyšující nabídku v momentě, kdy firma vyrábí tak nepatrné množství nových vozů, ale o možnostech budoucího vývoje mnoho nenaznačují...





Reinkarnovaná 9-3 je na poměry současných možností Saabu prodejní hit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 10 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
dnesElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva