Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S VW je to nahnuté, letos poprvé po více než 10 letech mu klesají prodeje
12.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dekádě neochvějného růstu budou muset Němci letos spolknout hořkou pilulku v podobě meziročního poklesu. Spojitost s Dieselgate je ale nulová.
Dieselgate je jako Lenin - žila, žije a bude žít. Přesto mají někteří tendenci přikládat tento týden osvětlenému naftovému skandálu VW trochu větší moc, než jakou ve skutečnosti má. Ačkoli zájem lidí o tuto aféru coby o senzaci a pozoruhodný příběh je nezměrný, na poli prodejů platí to, co řekl Clarkson, co jsme řekli my a co tak zjevně cítí naprostá většina lidí minimálně v těchto zeměpisných šířkách - zákazníkům jsou samotné emise NOx ukradené a snaha předkládat čtenářům jiné závěry před fakty neobstojí.
Volkswagen jakožto značka včera vydal tiskové prohlášení o svých letošní prodejních výsledcích, které zdánlivě naznačují poměrně citelný dopad celé dieselové patálie - 4,5 procentní meziroční pokles prodejů osobních aut s logem VW mezi lednem a listopadem 2015 z necelých 5,6 milionu na asi 5,3 milionu aut. Zejména americká média, i ta velmi renomovaná, hned chrlila zprávy o nepříjemných důsledcích objeveného podvodu, neboť je to poprvé po více než 10 letech, kdy prodeje německé automobilky takto klesly či spíše klesají. Jenže stačí si projít detailní výsledky za jednotlivé trhy, abychom zjistili, že jde o jeden velký blud.
Celý, ani ne 300tisícový pokles v registracích nových vozů má původ v propadech v Rusku, Brazílii a Číně, nikde jinde. Tyto poklesy pak ovlivňují i výsledky celých regionů (střed a východ Evropy, jih Ameriky, Asie a Tichomoří) a ani na jednom z těchto míst ale nemají důvod věnovat dieselovým problémům Volkswagenu větší pozornost. Potíže s odbytem mají docela jiný původ - v Brazílii se naftových aut prodává minimum a v Rusku a Číně snad ještě méně.
Jsou to lokální ekonomická ochlazení v těchto destinacích, která se o pokles postarala, nic jiného. Na místech, kde by šlo dopad aféry očekávat, nelze podobné efekty vysledovat - v Evropě i v domácím Německu VW letos roste, a to i za listopad. V Severní Americe roste též, pouze listopad byl slabý a Dieselgate jistě také způsobený. Ovšem spíše tou optikou, že VW vůbec nemůže prodávat 20 procent svého portfolia, které prodával loni (diesely), a tak logicky musí o takovou část prodejů přijít, pokud to nedožene jinde. To je celý příběh - o 4,5procentní světový pokles se zkrátka postaralo leccos, jen ne Dieselgate. Navíc je třeba dodat, že většina ostatních přidružených značek podobný pokles neeviduje a celkové výsledky koncernu jsou tak ještě o něco lepší, třebaže rovněž klesající.
Více vám prozradí přiložené tabulky z tiskovky VW jakožto značky i koncernu. Uvidíme, jak budou vypadat celoroční výsledky firmy, minimálně v případě osobních aut VW se však nedá rozumně předpokládat, že by Němci 11měsíční pokles v prosinci zvrátili...

Prodeje značky Volkswagen v letošním roce od ledna do listopadu
Prodeje koncernu VW a jeho značek za stejné období
V Evropě VW celkem citelně rostl, největším skokanem mezi modely je jednoznačně nový Passat B8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před hodinouVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před hodinouBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 2 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich před 2 minutami - Zajda
- S větrem ve vlasech.... včera - jerry
- VZKAZY včera - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI včera - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... včera - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB