Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S VW je to nahnuté, letos poprvé po více než 10 letech mu klesají prodeje
12.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dekádě neochvějného růstu budou muset Němci letos spolknout hořkou pilulku v podobě meziročního poklesu. Spojitost s Dieselgate je ale nulová.
Dieselgate je jako Lenin - žila, žije a bude žít. Přesto mají někteří tendenci přikládat tento týden osvětlenému naftovému skandálu VW trochu větší moc, než jakou ve skutečnosti má. Ačkoli zájem lidí o tuto aféru coby o senzaci a pozoruhodný příběh je nezměrný, na poli prodejů platí to, co řekl Clarkson, co jsme řekli my a co tak zjevně cítí naprostá většina lidí minimálně v těchto zeměpisných šířkách - zákazníkům jsou samotné emise NOx ukradené a snaha předkládat čtenářům jiné závěry před fakty neobstojí.
Volkswagen jakožto značka včera vydal tiskové prohlášení o svých letošní prodejních výsledcích, které zdánlivě naznačují poměrně citelný dopad celé dieselové patálie - 4,5 procentní meziroční pokles prodejů osobních aut s logem VW mezi lednem a listopadem 2015 z necelých 5,6 milionu na asi 5,3 milionu aut. Zejména americká média, i ta velmi renomovaná, hned chrlila zprávy o nepříjemných důsledcích objeveného podvodu, neboť je to poprvé po více než 10 letech, kdy prodeje německé automobilky takto klesly či spíše klesají. Jenže stačí si projít detailní výsledky za jednotlivé trhy, abychom zjistili, že jde o jeden velký blud.
Celý, ani ne 300tisícový pokles v registracích nových vozů má původ v propadech v Rusku, Brazílii a Číně, nikde jinde. Tyto poklesy pak ovlivňují i výsledky celých regionů (střed a východ Evropy, jih Ameriky, Asie a Tichomoří) a ani na jednom z těchto míst ale nemají důvod věnovat dieselovým problémům Volkswagenu větší pozornost. Potíže s odbytem mají docela jiný původ - v Brazílii se naftových aut prodává minimum a v Rusku a Číně snad ještě méně.
Jsou to lokální ekonomická ochlazení v těchto destinacích, která se o pokles postarala, nic jiného. Na místech, kde by šlo dopad aféry očekávat, nelze podobné efekty vysledovat - v Evropě i v domácím Německu VW letos roste, a to i za listopad. V Severní Americe roste též, pouze listopad byl slabý a Dieselgate jistě také způsobený. Ovšem spíše tou optikou, že VW vůbec nemůže prodávat 20 procent svého portfolia, které prodával loni (diesely), a tak logicky musí o takovou část prodejů přijít, pokud to nedožene jinde. To je celý příběh - o 4,5procentní světový pokles se zkrátka postaralo leccos, jen ne Dieselgate. Navíc je třeba dodat, že většina ostatních přidružených značek podobný pokles neeviduje a celkové výsledky koncernu jsou tak ještě o něco lepší, třebaže rovněž klesající.
Více vám prozradí přiložené tabulky z tiskovky VW jakožto značky i koncernu. Uvidíme, jak budou vypadat celoroční výsledky firmy, minimálně v případě osobních aut VW se však nedá rozumně předpokládat, že by Němci 11měsíční pokles v prosinci zvrátili...

Prodeje značky Volkswagen v letošním roce od ledna do listopadu
Prodeje koncernu VW a jeho značek za stejné období
V Evropě VW celkem citelně rostl, největším skokanem mezi modely je jednoznačně nový Passat B8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva