Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně

Česká automobilka eviduje za letošní červenec celosvětově 82 800 registrací. To není málo, je to ale stejně jako loni, i když se jí téměř všude daří lépe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně

25.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Česká automobilka eviduje za letošní červenec celosvětově 82 800 registrací. To není málo, je to ale stejně jako loni, i když se jí téměř všude daří lépe.

V poslední době jsme zveřejnili hned několik článků, v jejichž rámci se koncern VW Group a potažmo Škoda profilovaly více než pozitivně. Taková Octavia první generace je kupříkladu nejuspokojivějším vozem na britských ostrovech, zatímco její poslední inkarnace nechybí mezi desítkou aktuálně nejprodávanějších vozů Evropy. Tomuto žebříčku navíc vládne Golf, který má za zády Polo a nový Passat. Mohlo by se tedy zdát, že úspěch je koncernu vlastní.

Nově tu ovšem máme celosvětové prodejní výsledky mladoboleslavské automobilky za letošní červenec, které až tak pozitivní nejsou. Než se ovšem odpůrci značky začnou radovat, měli bychom je upozornit, že za špatná tato data rovněž považovat nelze. Nedošlo totiž ani k růstu, ani k propadu, pouze ke stagnaci, neboť registrováno bylo 82 800 nových vozů, tedy stejné množství jako v loňském roce.

To může být i velmi dobrý výsledek ne však u automobilky, která prakticky permanentně výrazně roste a má velmi ambiciózní cíle. S těmi stagnace dohromady příliš nejde. A situace je o to zajímavější, že Škoda dále prodejně roste téměř všude, až na vě výjimky.

Za aktuálním vývojem stojí zejména 12,7procentní pokles prodejů v Číně, kde značka zákazníkům dodala 18 400 nových vozů namísto 21 100 exemplářů v loňském roce. To se nemusí být zdát až takovým poklesem, ve svých růstových strategiích ale jistě počítala spíše s opačným výsledkem. Dalším zádrhelem je pak východní Evropa včetně Ruska, kde se prodalo pouze sedm tisíc vozů, tedy o 32,7 procenta, respektive 3 400 kusů méně. Samotný ruský trh přitom poklesl o 40,2 % na 4 200 aut.

Ve zbytku světa ale již automobilka může počítat s růstem, za čímž stojí především nová generace modelu Fabia, který se uchytil u nás i v západní Evropě. Tento model se dočkal 54,9procentního růstu prodejů. Značka si tak na tomto území polepšila o 7,3 % na 35 800 nových vozů, přičemž podstatné bylo posílení pozice v Německu (o 8,8 procenta na 13 000 vozů).

Růst byl zaznamenán také ve střední Evropě, kde prodeje posílily o 22,2 procenta na 14 500 vozů. Lepších registrací se přitom dočkala nejen Česká republika (+38,8 % na 7 700 kusů), ale také Slovensko (+13,6 % na 1 600 kusů) nebo Maďarsko (+22 % na 800 kusů). Díky tomu podíl značky na trhu v daném regionu narostl na 19,9 %.

Dodat pak můžeme ještě tolik, že na rozdíl od mateřského koncernu VW Group si Škoda polepšila také v Indii, kde prodáno bylo 1 200 nových vozů, tedy o 7,4 procenta více než loni. Tím ale prodejní report můžeme ukončit.

Prodeje jednotlivých modelů Škody, červenec 2015

(v jednotkách, zaokrouhleně, podle modelů - rozdíl v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku)

Škoda Octavia - 34 200 (+15,5 %)
Škoda Fabia - 17 900 (+44,3 %)
Škoda Rapid - 13 800 (-29,3 %)
Škoda Yeti - 7 900 (-3,0 %)
Škoda Superb - 4 900 (-35,0 %)
Škoda Roomster - 800 (-67,9 %)
Škoda Citigo - 3 500 (+4,8 %)


Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 1 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 01Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 2 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 03Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 3 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 05Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 4 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 06Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 5 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 11Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 6 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 10Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 7 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 50Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 8 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 49Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 9 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 52Růst prodejů Škody se zastavil, může za to hlavně propad v Číně - 10 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 53
Nová generace Škody Fabia se velmi dobře uchytila nejen na českém trhu, ale rovněž také v západní Evropě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.