Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové skutečně chytře obešli sankce západu, „zakázané” motory už opět mají
8.12.2018 | Petr Prokopec
Mohlo to vypadat jen jako plán, jak případně zabránit nejhoršímu, ale není tomu tak. Rusové skutečně zvládli v rekordním čase vyměnit nahradit „zakázané motory” těmi „povolenými”.
Na bezzubost amerických sankcí vůči Rusku na automobilovém poli nepoukazujeme poprvé. Omezení, která měla dopadnout mimo jiné na oligarchu Olega Děripasku, byla zavedena již v dubnu, ovšem po jednání s ruskou stranou byla jejich platnost odložena nejprve na říjen. Následovaly ještě další tři odklady a aktuální verze hovoří o lednu příštího roku.
Může se tedy stát i to, že Děripaska nakonec Trumpovým sítem projde bez poskvrny a sankce se ho nedotknou, připravuje se ale na opak. Na svůj post ve společnosti Rusal, jež se věnuje hliníku, už rezignoval. Nicméně firmu fakticky ovládá i nadále, stejně jako tomu bude v případě automobilky Ural, kterou má převzít Dmitrij Střežněv, jeho dlouholetý kamarád.
Nedávno se také provalilo, že Děripaskovo impérium plánuje chytře obejít i zákaz týkající se dodávek motorů americké firmy Cummins. Po jednání s managementem společnosti jím vlastněná ruská značka GAZ uzavřela nový kontrakt s čínskou společností Huadong, která vyrábí úplně ty samé 2,8litrové turbodiesely ISF v licenci. Výsledný se přitom produkt se od toho ze Spojených států liší pouze jinými nálepkami. A jak dokazují nové fotografie, i v tomto případě je Děripaska připraven na nejhorší velmi dobře.
Americkými motory z Číny jsou podle nich už osazovány dodávky GAZelle Next. Pohonná jednotka produkuje totožných 149 koní a 320 Nm točivého momentu, přičemž je znovu spřažena také s pětistupňovým manuálem. Neliší se přitom ani její cena, logicky se tedy nebude hýbat ani s cenou samotných aut. I když jisté úpravy na tomto poli se očekávají, neboť 3. prosince GAZ oznámil, že bude odebírat i dvoulitrové turbodiesely Volkswagenu, společně s šestistupňovými manuály. Půjde přitom o jednotky z rodiny EA 189 naladěné na 136 koní.
Pokud vás přitom zajímá, jak je možné, že GAZ může odebírat agregáty od Němců, vysvětlení je prosté. Sankce sice zavedly i evropské země, ty ale jsou zaměřeny hlavně proti Rusku a některým vládnoucím činitelům jako „odplata“ za anexi Krymu. Vůči Děripaskovi osobně však Evropa až tak ostře jako Státy nevystupuje. VW má navíc s GAZem uzavřenou spolupráci a mnohé produkty vyrábí přímo v Rusku. Svými obchody tak značka v podstatě nic neporušuje.
Vlk se zkouší nažrat a koza už teď ví, že přežije bez úhony? Přesně tak to nyní se sankcemi západu vůči Rusku vypadá. A „čistý” Gazelle Next s tím samým motorem s jinými nálepkami je toho nelepším důkazem.






Dodávky GAZelle Next nově počítají s čínskými motory Huadong. Ty jsou ovšem identické s turbodiesely ISF americké firmy Cummins, což není překvapivé. Jde o tentýž agregát vyráběný v licenci, navíc v Číně je na stejných linkách montován i originál, jen s jinými nálepkami
Zdroj: Drom
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ratingová agentura už Nissan hodnotí jako odpad, šance firmy na přežití se dál tenčí
před hodinouSsangYong ukázal nové Musso. V této verzi silně připomíná ošklivá auta, která značku proslavila po celém světě
před 3 hodinamiK mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
před 4 hodinamiStellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
před 6 hodinamiZákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva