Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h

Skutečná země neomezených možností zůstává nadále svá. Jen 10 let stará vysokorychlostní dráha se tak dočká přepracování s cílem posunout rychlost vlaků skoro na dvojnásobek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h

25.4.2019 | Mirek Mazal

Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skutečná země neomezených možností zůstává nadále svá. Jen 10 let stará vysokorychlostní dráha se tak dočká přepracování s cílem posunout rychlost vlaků skoro na dvojnásobek.

Ruská federace nemůže už z principu zaostávat za dalšími zeměmi, proto se v posledních letech realizují okázalé projekty za miliardy rublů jako za dob SSSR. Většina obyvatel trpí chudobou, ale peníze na kolosální stavby se vždy najdou. Každý pátý Rus trpí nedostatkem příjmů na jídlo a základní životní potřeby, přesto vznikají například nové vysokorychlostní železniční tratě.

Teprve v listopadu 2009 byla dokončena první moderní vlaková spojnice mezi Moskvou a Petrohradem o délce 550 kilometrů. Dráha s rozchodem 1 520 milimetrů dovolovala soupravám nabrat nejvyšší rychlost jen 250 km/h, už v době vzniku se ale vědělo, že to nebude dost. Druhá vysokorychlostní železnice od roku 2010 funguje na trati Moskva-Nižnij Novgorod s maximální rychlostí 300 km/h. Ruské dráhy používají německé rychlovlaky Siemens Velaro zvané Sapsan podle ruského výrazu pro sokola stěhovavého.

Nové a lepší zpřístupnění cesty vlakem mezi Petrohradem a Moskvou sblíží obě města na vzdálenost překonatelnou za dvě hodiny, doba jízdy by se měla zkrátit skoro na polovinu současného stavu. Nová elektrifikovaná dvoukolejná trasa bude totiž určena pro provoz vozů s rychlostí až 400 kilometrů za hodinu.

Zpočátku vláda diskutovala o myšlence vybudovat koleje mezi metropolí a Kazaní jako součást vysokorychlostního koridoru Eurasie z Berlína do Pekingu. Nejprve však proti tomuto projektu vystoupil první místopředseda vlády Anton Siluanov, který později projekt nepodpořil. Železnice do Petrohradu se jeví jako důležitější, neboť se předpokládá trojnásobný nárůst osobní dopravy na počet 33 milionů přepravených lidí. Konečná dohoda o výstavbě vysokorychlostní tratě bde podepsána během konání ekonomického fóra v Petrohradu letos v červnu.

Tiskový tajemník prezidenta Dmitrij Peskov v polovině dubna oznámil, že Putin návrh vysokorychlostní železniční do Petrohradu schvaluje. Otázka stavby podobné cesty do Kazaně podle Peskova nakonec nebyla vyřešena a zkoumání ekonomické životaschopnosti projektu bude pokračovat.

Koncepce rozvoje ruských vysokorychlostních železničních sítí předpokládá budoucí organizaci pohybu vlaků na principu meziregionálního metra. Cestující budou moci využívat čtyři třídy služeb a flexibilní tarify. Cena jízdenky bude záviset na čase a datu cesty, konečnou částku ovlivní také množství zahrnutých osob a místo i typ vybraného vozu. Podle vyjádření státního podniku si tímto způsobem každý vybere vhodné jízdné podle svých potřeb.


Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 1 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 01Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 2 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 02Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 3 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 03Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 4 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 04Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 5 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 05Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 6 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 06Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 7 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 07Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 8 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 08Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 9 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 09Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 10 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 10Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 11 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 11Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 12 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 12Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 13 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 13Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 14 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 14Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 15 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 15Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 16 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 16Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 17 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 17Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 18 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 18Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 19 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 19Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 20 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 20Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 21 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 21Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 22 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 22Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h - 23 - Sapsan rusky vysokorychlostni vlak 23
Vlak Siemens Velaro alias Sapsan pro ruské dráhy. Na trati z Moskvy do Petrohradu by jej měly nahradit soupravy schopné jet až 400 km/h

Zdroj: Ria Novosti

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše