Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h
25.4.2019 | Mirek Mazal
Skutečná země neomezených možností zůstává nadále svá. Jen 10 let stará vysokorychlostní dráha se tak dočká přepracování s cílem posunout rychlost vlaků skoro na dvojnásobek.
Ruská federace nemůže už z principu zaostávat za dalšími zeměmi, proto se v posledních letech realizují okázalé projekty za miliardy rublů jako za dob SSSR. Většina obyvatel trpí chudobou, ale peníze na kolosální stavby se vždy najdou. Každý pátý Rus trpí nedostatkem příjmů na jídlo a základní životní potřeby, přesto vznikají například nové vysokorychlostní železniční tratě.
Teprve v listopadu 2009 byla dokončena první moderní vlaková spojnice mezi Moskvou a Petrohradem o délce 550 kilometrů. Dráha s rozchodem 1 520 milimetrů dovolovala soupravám nabrat nejvyšší rychlost jen 250 km/h, už v době vzniku se ale vědělo, že to nebude dost. Druhá vysokorychlostní železnice od roku 2010 funguje na trati Moskva-Nižnij Novgorod s maximální rychlostí 300 km/h. Ruské dráhy používají německé rychlovlaky Siemens Velaro zvané Sapsan podle ruského výrazu pro sokola stěhovavého.
Nové a lepší zpřístupnění cesty vlakem mezi Petrohradem a Moskvou sblíží obě města na vzdálenost překonatelnou za dvě hodiny, doba jízdy by se měla zkrátit skoro na polovinu současného stavu. Nová elektrifikovaná dvoukolejná trasa bude totiž určena pro provoz vozů s rychlostí až 400 kilometrů za hodinu.
Zpočátku vláda diskutovala o myšlence vybudovat koleje mezi metropolí a Kazaní jako součást vysokorychlostního koridoru Eurasie z Berlína do Pekingu. Nejprve však proti tomuto projektu vystoupil první místopředseda vlády Anton Siluanov, který později projekt nepodpořil. Železnice do Petrohradu se jeví jako důležitější, neboť se předpokládá trojnásobný nárůst osobní dopravy na počet 33 milionů přepravených lidí. Konečná dohoda o výstavbě vysokorychlostní tratě bde podepsána během konání ekonomického fóra v Petrohradu letos v červnu.
Tiskový tajemník prezidenta Dmitrij Peskov v polovině dubna oznámil, že Putin návrh vysokorychlostní železniční do Petrohradu schvaluje. Otázka stavby podobné cesty do Kazaně podle Peskova nakonec nebyla vyřešena a zkoumání ekonomické životaschopnosti projektu bude pokračovat.
Koncepce rozvoje ruských vysokorychlostních železničních sítí předpokládá budoucí organizaci pohybu vlaků na principu meziregionálního metra. Cestující budou moci využívat čtyři třídy služeb a flexibilní tarify. Cena jízdenky bude záviset na čase a datu cesty, konečnou částku ovlivní také množství zahrnutých osob a místo i typ vybraného vozu. Podle vyjádření státního podniku si tímto způsobem každý vybere vhodné jízdné podle svých potřeb.























Vlak Siemens Velaro alias Sapsan pro ruské dráhy. Na trati z Moskvy do Petrohradu by jej měly nahradit soupravy schopné jet až 400 km/h
Zdroj: Ria Novosti
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
před 2 hodinamiTato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiNěkteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva