Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruský král Ringu popsal, jak těžce havaroval s cizím autem a ukázal následky. Žádá lidi, aby mu poslali peníze na lepší náhradu
15.6.2024 | Petr Miler
Je to nepochybně nejtěžší nehoda, kterou kdy zažil. A jak sám říká, snadno při ní mohl i se spolujezdcem a majitelem auta v jedné osobě zemřít. Naštěstí vše dopadlo aspoň pro ně dobře, přesto celou událost i po jeho vysvětlení obchází řada nejasností. Vlastně je jich jen víc.
Zkraje tohoto týdne jsme poprvé psali o poslední nehodě ruského krále Nordschleife právě na nejnáročnějším závodním okruhu světa. Věnovali jsme se jak tomu, kterak se Rus dlouho známý jako Boosted Boris stal možná vůbec největším expertem světa přes legendární německý okruh, tak tomu, že neboural zdaleka poprvé. Tentokrát ale jako by se vše spiklo proti němu.
Především je smolné, že Misha Charoudin naboural s autem, které mu nepatří, což je vždy nepříjemné. Vzhledem k tomu, že to dělá pravidelně a dříve to vedlo k rozepřím, má pro tyto případy jednoduché pravidlo - nabourá vlastní vinou, škodu platí on, k nehodě dojde selháním samotného auta, škoda je na majiteli. Vzhledem k prvotnímu popisu událostí to tedy vypadalo, že tentokrát je z obliga, realita je ale nakonec trochu jiná.
Druhou nepříjemností byla pochopitelně vážnost samotné nehody. Tohle už nebylo vyjetí z trati končící polibkem svodidel, Misha říká, že z trati vyjel po průjezdu kompresí v tzv. Liščí noře, kde se snadno jezdí i přes 250 km/h, mu selhaly brzdy, vyjel mimo trať a do svodidel to napálil rychlostí okolo 130 km/h. Náraz byl tak silný, že vymrštil vůz do vzduchu, záhy ale svodidla zachytila zadní část auta a stáhla jej zpět k zemi. Výsledná destrukce je totální - na autě snad nenajdete díl, který by byl v pořádku.
Jak se dalo očekávat, Misha se k věci vrací ve vlastním videu, které přikládáme. Kdo ale čekal, že věc objasní, ten se krutě mýlí. Poničené auto vám i s majitelem ukáže do detailu, rozvede teorii o selhání auta (prý odešel neznámý díl po oné kompresi ve Fuchsröhre), vrak nabídne BMW i univerzitám ke studiu a to je v podstatě vše. Ačkoli celá nehoda byla natočena na video několika kamerami, místo jejího ukázání situaci znovu předvádí v simulátoru. Proč? V lepším případě chce celou událost pořádně „podojit” a nehodu ukáže v jiném videu. V tom horším je něco jinak, než říká, a nechce to zveřejnit.
Co je ale nakonec nejzajímavější, v reakci na tuto patálii chce auto sám opravit resp. znovu postavit, protože tohle už opravit vážně nepůjde. To zní sympaticky, ale znovu to zavání, hned ze dvou důvodů. Jednak platí, že pokud by se věci měly tak, jak bylo řečeno, jeho odpovědnost by byla nulová. I nesení poloviny nákladů by tak od něj bylo velkorysé. A jednak je pozoruhodné, že navzdory svým jistě enormním příjmům z publikovaných videí (odhadem až 2 miliony dolarů, tedy asi 46 milionů Kč za rok - může to být citelně méně, ale i polovina by byla hodně peněz) odstartoval sbírku na GoFundMe, která má dát dohromady dost peněz na stavbu dokonce lepší upravené M4.
Nezdá se vám celé podivné? Uvidíme, co se z věci dál vyklube, ale máme intenzivní pocit, že něco tu bylo nebo je jinak, než je nám předkládáno.
Nehody se stávají a s upravenou M4 na Nordschleife se taková může odehrát celkem snadno. Ale pokud to skutečně byla nehoda zapříčiněná selháním komponentu, proč ji pořád nemůžeme vidět na původních záběrech? A proč Misha Charoudin ve své pozici spustil sbírku, která má vybrat peníze na lepší náhradu auta? Foto: BMW
Zdroj: Misha Charoudin@Youtube, Apex Nuerburg
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva