Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruský král Ringu popsal, jak těžce havaroval s cizím autem a ukázal následky. Žádá lidi, aby mu poslali peníze na lepší náhradu
15.6.2024 | Petr Miler
Je to nepochybně nejtěžší nehoda, kterou kdy zažil. A jak sám říká, snadno při ní mohl i se spolujezdcem a majitelem auta v jedné osobě zemřít. Naštěstí vše dopadlo aspoň pro ně dobře, přesto celou událost i po jeho vysvětlení obchází řada nejasností. Vlastně je jich jen víc.
Zkraje tohoto týdne jsme poprvé psali o poslední nehodě ruského krále Nordschleife právě na nejnáročnějším závodním okruhu světa. Věnovali jsme se jak tomu, kterak se Rus dlouho známý jako Boosted Boris stal možná vůbec největším expertem světa přes legendární německý okruh, tak tomu, že neboural zdaleka poprvé. Tentokrát ale jako by se vše spiklo proti němu.
Především je smolné, že Misha Charoudin naboural s autem, které mu nepatří, což je vždy nepříjemné. Vzhledem k tomu, že to dělá pravidelně a dříve to vedlo k rozepřím, má pro tyto případy jednoduché pravidlo - nabourá vlastní vinou, škodu platí on, k nehodě dojde selháním samotného auta, škoda je na majiteli. Vzhledem k prvotnímu popisu událostí to tedy vypadalo, že tentokrát je z obliga, realita je ale nakonec trochu jiná.
Druhou nepříjemností byla pochopitelně vážnost samotné nehody. Tohle už nebylo vyjetí z trati končící polibkem svodidel, Misha říká, že z trati vyjel po průjezdu kompresí v tzv. Liščí noře, kde se snadno jezdí i přes 250 km/h, mu selhaly brzdy, vyjel mimo trať a do svodidel to napálil rychlostí okolo 130 km/h. Náraz byl tak silný, že vymrštil vůz do vzduchu, záhy ale svodidla zachytila zadní část auta a stáhla jej zpět k zemi. Výsledná destrukce je totální - na autě snad nenajdete díl, který by byl v pořádku.
Jak se dalo očekávat, Misha se k věci vrací ve vlastním videu, které přikládáme. Kdo ale čekal, že věc objasní, ten se krutě mýlí. Poničené auto vám i s majitelem ukáže do detailu, rozvede teorii o selhání auta (prý odešel neznámý díl po oné kompresi ve Fuchsröhre), vrak nabídne BMW i univerzitám ke studiu a to je v podstatě vše. Ačkoli celá nehoda byla natočena na video několika kamerami, místo jejího ukázání situaci znovu předvádí v simulátoru. Proč? V lepším případě chce celou událost pořádně „podojit” a nehodu ukáže v jiném videu. V tom horším je něco jinak, než říká, a nechce to zveřejnit.
Co je ale nakonec nejzajímavější, v reakci na tuto patálii chce auto sám opravit resp. znovu postavit, protože tohle už opravit vážně nepůjde. To zní sympaticky, ale znovu to zavání, hned ze dvou důvodů. Jednak platí, že pokud by se věci měly tak, jak bylo řečeno, jeho odpovědnost by byla nulová. I nesení poloviny nákladů by tak od něj bylo velkorysé. A jednak je pozoruhodné, že navzdory svým jistě enormním příjmům z publikovaných videí (odhadem až 2 miliony dolarů, tedy asi 46 milionů Kč za rok - může to být citelně méně, ale i polovina by byla hodně peněz) odstartoval sbírku na GoFundMe, která má dát dohromady dost peněz na stavbu dokonce lepší upravené M4.
Nezdá se vám celé podivné? Uvidíme, co se z věci dál vyklube, ale máme intenzivní pocit, že něco tu bylo nebo je jinak, než je nám předkládáno.



Nehody se stávají a s upravenou M4 na Nordschleife se taková může odehrát celkem snadno. Ale pokud to skutečně byla nehoda zapříčiněná selháním komponentu, proč ji pořád nemůžeme vidět na původních záběrech? A proč Misha Charoudin ve své pozici spustil sbírku, která má vybrat peníze na lepší náhradu auta? Foto: BMW
Zdroj: Misha Charoudin@Youtube, Apex Nuerburg
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva