Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozmach elektromobilů provází další negativum, o kterém se dosud nemluvilo
28.7.2019 | Mirek Mazal
Když přijde řeč na nástup elektrických aut, obvykle jsou skloňována jen jejich pozitiva v podobě nulových přímých emisí. I negativa ale existují a k těm známým se nyní přidává další.
Neexistuje ožehavější téma poslední doby, než jsou elektrické automobily. V motoristické branži má na zavádění pohonu z velkokapacitních baterií každý svůj názor a není snad nikoho, kdo by nad možným koncem benzínů a dieselů a jeho následky aspoň občas nepřemýšlel.
Konzervativní jádro varuje před převažujícími negativy elektromobilů, jakými mohou být ekonomické a ekologické dopady nebo následky nedostatečné infrastruktury. Z Nizozemska, kde se elektromobily díky štědrým dotacím rozmáhají jedním z nejrychlejších temp v Evropě, nyní přichází další varování.
Tamní deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.
HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací. Podobně se vyjádřil belgický odborník Bruno van Zeebroeck: „Výzkumy ukazují, že elektromobily způsobují dodatečné opotřebení kvůli vlastní hmotnosti,“ konstatoval.
Povrchy cest tak mají rázem kratší životnost, což pochopitelně znamená dodatečnou ekonomickou i ekologickou zátěž, kterou poneseme všichni, ať už elektrická auta chceme, nebo ne. Pro celkovou bilanci smysluplnosti přepřáhnutí aut na elektricky pohon je to nepochybně další minus, které ale ti, co jej prosazují za každou cenu, nejspíše opět nevezmou v potaz.



















Rozmach elektromobilů vede k rychlejšímu opotřebení silnic, což nepochybně představuje další ekonomickou i ekologickou zátěž
Zdroj: Het Belang van Limburg
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
U Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před hodinouČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 3 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha