Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozdíly mezi běžnými a prémiovými vozy se mažou, nabízí dnes už skoro totéž
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsou zase tak dávno doby, kdy jsme mohli jen žasnout nad tím, co si také lze přikoupit třeba do BMW. Dnes můžete mít i ve Škodě skoro to samé.
Doba se mění, stejně jako automobily. Zatímco dříve byla hranice mezi mainstreamem a luxusním segmentem jasně patrná, dnes začíná být čím dál tím mlhavější. Orientovat se často nemůžeme ani dle ceny, neboť třeba BMW nabízí své vozy již od 637 tisíc Kč (pětidvéřová 116i), zatímco třeba za takovou Kiu Optima SportWagon PHEV, tedy za plug-in hybridní kombík, dáte klidně 1,2 milionu korun.
Stejně jako se smazávají cenové bariéry, mizí i rozdíly v tom, co s jednotlivými auty dostanete. Koneckonců i taková Škoda Karoq dnes může mít plně digitální přístrojový štít, tedy prvek, o němž ještě do loňského roku mohli třeba majitelé Rolls-Royce Phantom pouze snít.
Také na tento aspekt se zaměřuje nová studie společnosti J.D. Power, přesněji řečeno její Tech Experience Index (TXI). Ten mapuje zkušenosti 14 900 řidičů s elektronickými systémy vozů modelového roku 2017 během prvních 90 dnů vlastnictví. Jejich spokojenost pak byla zaznamenána do stupnice o 1 000 bodech, kdy vyšší skóre je to lepší.
Výsledky konstatují, že majitelé běžných vozů jsou s palubní elektronikou spokojení dokonce více. Hlavním důvodem pak je, že i když se prémiová auta stále snaží nabízet na tomto poli více, jde často už o zbytné prvky, které nejsou využívány a k vyšší spokojenosti nevedou, paradoxně spíše obtěžují. Naopak běžné vozy už jsou dnes s to nabídnout řidiči prakticky cokoli opravdu zajímavého a strádat není důvod.
Největší spokojenost tedy vyjádřili majitelé běžných velkých aut (777 bodů), za nimiž následuje běžný kompaktní segment (753 b). Prémiové kompakty jsou až v těsném závěsu (751 b). Průměr celého odvětví se pohybuje na 750 bodech, pod ním pak skončil třeba segment malých prémiových aut (739 b) a malých mainstreamových aut (732 b).
Vyšší skóre reflektuje také častější užívání nových technologií a zároveň odhaluje i zmíněné zbytečné prvky. Tím, který lidé nejčastěji vyzkoušeli a dále už jej neužívají, je zabudované palubní Wi-Fi. Z řidičů, kteří jej v autě mají a nepoužívají, 43 % uvedlo, že jej prostě nepotřebuje. Přesto je dnes v automobilech stále častější, nabízí jej mimo jiné i zmíněný Karoq.
Nejmenší spokojenost pak souvisí s navigačními systémy (714 bodů), zatímco největší obliby dosáhly bezpečnostní a asistenční systémy (787 b). Z nich přitom majitelé nových aut nejvíce vyzdvihují monitoring vozů ve slepém úhlu, parkovací asistenty či zpětné kamery. To jsou technologie, jež je v prvním případě užívána při každé jízdě, ve druhé pak třeba při každém parkování.
Stran toho můžeme představit nejlepší vozy ve svých segmentech, stejně jako dodat, že při nákupu vozu je třeba, tak jako ve všem, přemýšlet. Navigaci či klimatizaci nejspíše zaškrtne každý, ovšem skutečně jsou třeba sedadla s masážním strojkem? A opravdu využijete třeba adaptivní tempomat, když už teď těžko na silnici nacházíte jiného řidiče, za kterým byste neustále chtěli jet?
Tohle jsou nejlepší vozy ve svém segmentu v rámci moderních technologií
Díky jejich stále většímu šíření se mažou rozdíly mezi mainstreamem a luxusními značkami, neboť zatímco třeba digitální přístrojový štít lze mít i ve Škodě Karoq...
...ještě loni jste jej nedostali ani do Rolls-Roycu Phantom...
...nabízí jej až jeho zbrusu nová generace
Zdroj: J.D. Power
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 2 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 3 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva