Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řídící jednotka Chevrovetu Corvette C7 Z06 škrtí výkon, prý kvůli životnosti
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří majitelé Z06 si stěžují na ztrátu výkonu po pár ostrých kolech. Podle výrobce je to záměr, kvůli životnosti. Je motor nedostatečně dimenzován?
Noví majitelé Chevroletu Corvette C7 Z06 začali své stroje dostávat teprve nedávno. Někteří dělali burnouty a jeli hned na motorovou brzdu, jiní naopak závodili s Vipery. Brzda ukázala výkony vysoko nad oficiálně udávanými, Viper však Corvette ve zrychlení pružném i s pevným startem porazil 7:0. Vypadá to jako protiklad, jenže tomu tak být nemusí.
Někteří noví majitelé Corvette Z06 údajně pociťují ztrátu výkonu například po několika ostrých kolech na trati. Nevíme, jestli to jsou ovály, Willow Springs nebo Laguna Seca a ani o kolika kolech zprávy hovoří, desítky to ale asi nebudou. A také to asi nebude jen pár koní, které mizí, ale mnohem více, pokud to jde rozeznat jen pocitem za volantem a nikoliv měřením. Přiřazovali to absorpci tepla od motoru kompresorem, což znamená, že vzduch na výstupu z něj, tedy vzduch nasávaný do motoru, je teplejší, a motor tak dává méně výkonu. Jenže realita je prý jinde.
Podle General Motors to je dáno naladěním elektroniky a není to chyba, nýbrž záměr. Řídící jednotka prý v rámci prodloužení životnosti motoru a splnění emisních nařízení motor trochu škrtí, a to pravděpodobně zejména po dosažení určité teploty jednotlivých částí - alespoň tak si lze vysvětlovat ztrátu výkonu až po pár ostrých kolech na trati.
Člověk by očekával, že to bude spíš naopak, tedy že řídící jednotka bude motor šetřit, dokud se neohřeje na provozní teplotu, protože právě při startu a těsně po něm se motor opotřebovává nejvíce a také spotřeba paliva je největší. Že ale bude mít motor auta zaměřeného na sportovní jízdu nejvíce výkonu v běžné provozní teplotě, které dosáhne při jízdě po silnici, je pozoruhodné.
Oněch 698 koní a 988 Nm tak nejspíš bylo naměřeno právě za těchto podmínek a nebylo by je možno zopakovat třeba desetkrát za sebou. Stejně tak zmíněné „závody” mezi novou Corvette a Viperem TA mohly probíhat po rychlé jízdě po dálnici nebo mnohém prudkém zrychlení, tedy v režimu, kdy měla Corvette nižší než udávaný výkon.
Něčemu takovému se moc nechce věřit, ale Chevrolet má k těmto skutečnostem jasný a nikoliv negativní postoj - nemlží, nevyvrací. „Věříme, že velká většina zákazníků bude více než spokojena se standardními výkony Z06. Ti, kteří chtějí více, mohou navštívit úpravce, kteří nemusí dodržovat ta samá pravidla jako originální výrobce,” uvedla značka v prohlášení. To v podstatě znamená, že změna nastavení řídící jednotky je možná, ale že záruka vezme za své.
Tato zjištění přinášejí zajímavé novinky. Jednak se můžeme domnívat, že Chevrolet svému výrobku i přes záruku pět let nebo 160 tisíc kilometrů na pohonné ústrojí zas tolik nevěří, když ho škrtí pro zachování životnosti. A jednak to může znamenat, že pokud nebudete lpět na záruce, můžete jen úpravou elektroniky dostat z tohoto osmiválce skutečně spoustu výkonu - ale s největší pravděpodobností za vysokou cenu kratší životnosti. Vypadá to totiž, že motor není z výroby dostatečně dimenzován na to, aby zvládl více než několik kol plného tempa na okruhu.






















Corvette Z06 prý o výkon při ostré jízdě přichází schválně
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
před 11 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
včeraMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.07. 22:05 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.07. 08:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.07. 08:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch