Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řidič totálně zničil BMW na nejnáročnějším okruhu světa, zapomněl brzdit
15.7.2019 | Mirek Mazal
Žádný začátečník, ale nürburský rutinér a spolumajitel tamní půjčovny aut svou těžkou nehodou nejlépe připomíná, proč se Zelenému peklu říká tak, jak se mu říká.
Největší záludností opěvované Severní smyčky Nürburgringu je to, co je i její největší předností. Možnost po dvě desítky kilometrů balancovat na hranici možností auta i řidiče umí udělat z nejdelšího přežívajícího automobilového okruhu světa to nejkrásnější místo na Zemi. Tímtéž aspektem ale bájná Nordschleife trestá sebemenší chyby a umí vytrestat i velmi zkušené řidiče.
Původem Rus Misha Charoudin bydlí jen pár metrů od okruhu a jako spolumajitel půjčovny Apex funguje i v roli řidiče taxi, kouče neznalých návštěvníků a filmaře všeho zajímavého přímo na Nordschleife. S okruhem má zkušeností na rozdávání, a tak ve volném čase začal závodit v profesionálním týmu, který se postavil na start letošního seriálu RCN (Rundstrecken Challenge Nürburgring).
Zkušený Charoudin v minulosti občas pronesl sebevědomá hesla o znalosti všech zatáček Ringu, prý by dokázal necelých 21 kilometrů navigovat správnou stoupu se zavřenýma očima. Ale podobné průpovídky jsou přesně to, co se o Zeleném pekle neříká ani po tisícovkách úspěšně odkroužených kol. Není potřeba dále naznačovat, že Misha poznal na vlastní kůži bolest pevných bariér zbavených únikových zón.
Dopustil řidičské chyby, kterou musela zachraňovat bezpečnostní konstrukce závodního BMW M240i. Jezdec po mnoha odjetých kolech ztratil pozornost a zhruba v půlce nejnáročnějšího okruhu světa prostě zapomněl brzdit. Před úsekem procházejícím vesnicí Adenau stihl předjet soupeře, ale nestihl snížit rychlost rychlost při nájezdu do levotočivé zatáčky lemované betonovou zdí. Následoval nedotáčivý smyk a vyrámované BMW po tečně zamířilo do silného betonu chránící vozy před výletem do přilehlé restaurace pod tratí.
Podle zveřejněného vyjádření nehodu způsobilo vyčerpání. „Přál bych si, abych mohl vinit únik chladiva nebo kontakt s jiným autem, ale ve skutečnosti jsem byl totálně vyčerpaný, zatmělo se mi před očima a zapomněl jsem brzdit. Zázračně mám jen dvě modřiny od závodního postroje a nic jiného,“ okomentoval incident lokální guru.
Nájezdová rychlost byla přes 100 km/h, což bylo z vnitřní strany do zatáčky Ex-Mühle příliš i na závodní M240i. Netrvalo dlouho a ozvala se hlasitá rána doprovázející těžký náraz. Střet si naštěstí nevyžádal zásah zdravotníků, ale auto je totálně zničené a tým čeká na novou šasí. Záběry z kabiny vyvolávají husí kůži, chvilková indispozice mohla být daleko horší připomínkou, že nad obtížností Ringu není radno pochybovat.





Příliš rychlý nájezd do Adenau skončil těžkým nárazem
Jezdce od zranění ochránila bezpečnostní klec, ale exteriér utrpěl zásadní poškození
Zdroj: mgcharoudin@Instagram
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 07:16 - Brus
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch